• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Parniara

Inget jag bryr mig om hur andra väljer att göra, men jag pussar inte barn på munnen. Jag tycker det är en gest för älskande par, men inte lika stark som kyssar eller sexuellt smek, så jag ser inget moraliskt problem med det om andra väljer att göra det.

• Mariohn
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 15:59:41 följande:
    Snoriga barn är det äckligaste jag vet. Skulle ett sådant försöka pussa mig skulle jag skrika och springa därifrån.
    Jag också. Eller smutsiga barn. Med kråkor och kiss och bajs överallt. 
  • Mariohn

Eller som min kompis dotter som jag skrev om i den andra pussa barn-tråden. hon luktar mutta och äter sårskorpor och jag vill INTE att hon försöker pussa mig. Skitäckligt. 

• Blygdläppen
    Mariohn skrev 2010-12-16 16:00:35 följande:
    Jag också. Eller smutsiga barn. Med kråkor och kiss och bajs överallt. 
    Så jävla äckligt alltså. Jag får panik när jag ser ungar peta sig i näsan, och särskilt sedan när de stoppar fingret i munnen efter. Och så måste man stå och hålla koll på dem poch i värsta fall röra vid dem.
  • Blygdläppen
    Mariohn skrev 2010-12-16 16:02:45 följande:
    Eller som min kompis dotter som jag skrev om i den andra pussa barn-tråden. hon luktar mutta och äter sårskorpor och jag vill INTE att hon försöker pussa mig. Skitäckligt. 
    Är det samma unge som du skrivit om tidigare (tror jag) som är lite allmänt sjuk i huvudet, elak och ful?
  • PCOskruttan
    pluppen200 skrev 2010-12-16 15:16:21 följande:
    jag reagerar inte särskilt alla får göra som dom vill med sina barn, heller kärlek än ingen alls. Däremot så vill jag själv inte ha en slemmig puss från varken mitt barn eller någon annans, dock överöser jag honom med pussar på kinden och kramar i mängder och säger att jag älskar honom. Han är ju vårt allt så klart jag måste tala om det för honom. Funderar på om det är någon form av generationsförändring att krama och tala om att vi älskar våra barn. Har liksom inget minne att mina föräldrar gjorde det, att vi fick mysa i famnen om man gjort illa sig eller var ledsen men inget mer än så. Självklart kommer detta med pussar och kramar vara på min sons villkor men nu är han så liten att han verkar inte ha något emot det.
    Jag tror inte att det är lika mycket en generatiosnfråga som det är skillnad i olika "familjekulturer". jag är uppvuxen på sjuttiotalet och mina föräldrar både kramade och pussade oss mycket, även på munnen när vi var små men senare övergick det till kinder och panna.
  • Poison82
    Reglementet skrev 2010-12-16 08:15:23 följande:
    Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
    Jag kan lätt se mig själv ge min son en puss på munnen typ när vi säger hejdå. Om han själv vill förståss. Skulle det vara oetiskt eller perverst menar du? Nu är han förvisso inte så stor men det spelar väl mindre roll
  • Mariohn
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:05:07 följande:
    Är det samma unge som du skrivit om tidigare (tror jag) som är lite allmänt sjuk i huvudet, elak och ful?
    Inte hon som var dum på förskolan. Detta är en annan. Allt hon gör är äckligt. Hon äter kråkor, hon pillar loss sårskorpor och äter upp dem. Men värst av allt är att hennes äckliga pappa har lärt henne att gnugga sig i skrevet och sedan trycka upp nävarna i ansiktet på folk och säga "LUKTA". Det är så jävla in i norden äckligt och hon bara tjuter av skratt när man säger åt henne att sluta. Eller så slutar hon och vägrar tvätta händerna och blir ledsen och vill bli tröstad och då vill man fortfarande inte ta i henne för att man ska iväg och göra något sedan och jag, personligen, vill inte stinka mutta i håret och på kläderna när jag sitter på föreläsning. 
  • Blygdläppen
    Poison82 skrev 2010-12-16 16:07:34 följande:
    Jag kan lätt se mig själv ge min son en puss på munnen typ när vi säger hejdå. Om han själv vill förståss. Skulle det vara oetiskt eller perverst menar du? Nu är han förvisso inte så stor men det spelar väl mindre roll
    Varför tror du TS skulle se det som oetiskt eller perverst? Varför intar du försvarsställning direkt?
  • Blygdläppen
    Mariohn skrev 2010-12-16 16:07:55 följande:
    Inte hon som var dum på förskolan. Detta är en annan. Allt hon gör är äckligt. Hon äter kråkor, hon pillar loss sårskorpor och äter upp dem. Men värst av allt är att hennes äckliga pappa har lärt henne att gnugga sig i skrevet och sedan trycka upp nävarna i ansiktet på folk och säga "LUKTA". Det är så jävla in i norden äckligt och hon bara tjuter av skratt när man säger åt henne att sluta. Eller så slutar hon och vägrar tvätta händerna och blir ledsen och vill bli tröstad och då vill man fortfarande inte ta i henne för att man ska iväg och göra något sedan och jag, personligen, vill inte stinka mutta i håret och på kläderna när jag sitter på föreläsning. 
    Har en tydlig bild i huvudet av hur hon kommer se ut som vuxen. Kanske ska hålla det för mig själv dock.
Svar på tråden Pussa barn