• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Daeminimon
    Lady Dahmer skrev 2010-12-16 11:21:15 följande:
    min son på fem månader pussar jag nog mest i munnen. Han har nämligen inte förstått att man INTE ska gapa när man pussas.
  • JuliaåRonjasmammis

Jag skulle nog inte reagera alls. 8-åringen här hemma vill fortfarande pussas på munnen ibland, och då gör vi det. 14-åringen slutade med munpussar nånstans runt 12, har jag för mig, men man får fortfarande pussa honom på kinden (och han pussar ofta på kinden) bara man inte rufsar till hans frisyr.

Jag är uppvuxen utan så mycket pussar och kramar, och utan att höra "jag älskar dig", därför känns det viktigt för mig att ge mina barn det jag inte fick. Så länge de vill ta emot förstås!

Min man pussar också sin mamma på munnen, eller på huvudet, kinden eller örat. Och sin pappa på båda kinderna. Svärmor försökte en gång pussa mig på munnen, men jag visade demonstrativt att jag inte ville så nu försöker hon inget mer. Svärfar däremot pussar jag på munnen ibland, men bara om han inte har snus inne. Det finns gränser.Kräks

Don't mess with my integrity!
  • Odetta
    Reglementet skrev 2010-12-16 08:15:23 följande:
    Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
    Är du mig du har sett?

Vi är en pussig familj och har ofta pusskalas. Vår son (snart 2 år gammal) tycker om att pussas och får jag en puss så får pappa också en puss och så ska man kramas också

Vi ser inget konstigt med det alls, och vi pussas ju frivilligt allihop. Är sonen inte på humör så pussas vi ju inte utan en puss (och en kram för den delen också) inleds alltid med frågan "Pussa?"/"får mamma en puss?"  ("krama?"/ "Får jag en kram?")

Hade inte ens en tanke att någon skulle kunna tycka att det är konstigt faktiskt. Varför liksom?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Glömde ju skriva vad JAG tycker när jag ser andra...jag tycker det är mysigt och längtar efter att få pussas med mina barn Kärlek helt enkelt

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Daeminimon
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:58:24 följande:
    Nej, JAG tycker inte det är något sexuellt i att pussa ett barn på munnen. Men du går på så himla aggressivt och tycker man är en "ärthjärna" och tragisk om man tycker att folk som ammar offentligt borde vara diskreta i sitt ammande.

Där brukar dra till med att "amma är det naturligaste som finns, bebisen måste ju få mat, det är inget sexuellt med brösten"

På samma sätt kan man ju hävda att det inte är något sexuellt med muttan, det är ju det naturligaste som finns för det är ur den man klämmer ut nya människor.
    Njae, "muttan" är ju ändå ett fortplantningsorgan, så nog är det sexuellt! Brösten däremot, fick vi för att mata barn med.
  • Brasset

En liten kort puss har ju inget sexuellt i sig. Jag pussar min 5 årige son på munnen och det kommer jag att fortsätta med så länge han tycker att det är ok. Det är ju bara mysigt.
    Jag kan ibland pussa en tjejkompis på munnen, precis sådär kort som med honom. Det är liksom bara en extra akt att visa att man tycker om någon i hjärtat. Inget sexuellt.
    När jag pussar min man, ser det och känns det heeeelt annorlunda.
    Man måste ju kunna dela upp sina pussar.
    Det finns ju ingen sexuell dragning till barn eller mina tjejkompisar från min sida naturigtvis och då kan det ju aldrig bli knasigt på det sättet som flera menar. Men till min man finns det ju självklart det.

Min mamma har pussat oss på munnen, minns inte när det slutade. Det gör vi inte idag. Men jag skulle inte tycka att det vore konstigt att en vuxen vännina skulle pussa sin mamma eller pappa på munnen. Snarare en kärleksakt med lite extra krälek.

En puss är väl rätt avdramatiserad nuförtiden.

• jen bossman

Mina barn som är 2 och 5 år gamla pussar mig på munnen. jag tycker det är gosigt så länge det inte är fullt med snor ;D

• JuliaåRonjasmammis

Jag kan f ö pussa både tjej- och killkompisar på munnen också. Förutsatt att även de vill då, jag kastar mig inte över dem och slätar av utan att veta om det är ok, är väl bäst att förtydliga.

Don't mess with my integrity!
  • Weird One

Mina barn pussar mig på munnen.

Är det fel?!
    Allvarligt? Har folk så lite att göra på dagarna att de måste reta upp sig på skitsaker de inte har med att göra?

• Poison82
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:09:23 följande:
    Varför tror du TS skulle se det som oetiskt eller perverst? Varför intar du försvarsställning direkt?
    Jag ber om ursäkt. Jag uttalade mig innan jag hade läst ordentligt
Svar på tråden Pussa barn