• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Mariohn

Jag älskar att min son lärt sig vad en puss är och kommer och tar tag i mina kinder och vill pussa. Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så? 

• moom
    leolina1980 skrev 2010-12-16 08:53:38 följande:
    Vi pussar vår dotter på munnen, är vi pedofiler då menar du?
    Men snälla du. GE DIG!

TS undrade vad man tycker om att föräldrar pussar sina barn på munnen.

eftersom du reagerar så starkt på en sån fråga kanske du ska kolla upp dina verderingar!
  • pluppen200

jag reagerar inte särskilt alla får göra som dom vill med sina barn, heller kärlek än ingen alls. Däremot så vill jag själv inte ha en slemmig puss från varken mitt barn eller någon annans, dock överöser jag honom med pussar på kinden och kramar i mängder och säger att jag älskar honom. Han är ju vårt allt så klart jag måste tala om det för honom. Funderar på om det är någon form av generationsförändring att krama och tala om att vi älskar våra barn. Har liksom inget minne att mina föräldrar gjorde det, att vi fick mysa i famnen om man gjort illa sig eller var ledsen men inget mer än så. Självklart kommer detta med pussar och kramar vara på min sons villkor men nu är han så liten att han verkar inte ha något emot det.

• Reglementet

Blev lite förvånad att en verkar gå i försvarsställning.

Jag undrar enbart vad folk tänker.

*Kommersiellt budskap*
  • ius lexis
    La Lola skrev 2010-12-16 15:08:11 följande:
    Lärt hur?
    Berättat man gör rent praktiskt eller hade hon kysst honom?
    Jorå, praktiskt!!

Jag upplever henne som ganska gränslös. Hon tycker sådant är naturligt under orden" men de är ju bara barn så det spelar ju ingen roll". Det är ju inte så att hon är sexuell, då det bara är barn ( hennes sätt att tänka).
  • ius lexis
    Mariohn skrev 2010-12-16 15:11:34 följande:
    Jag älskar att min son lärt sig vad en puss är och kommer och tar tag i mina kinder och vill pussa. Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så? 
    Mmmm, såå irreterande, varför? vad tänker dom?
    Någon?
  • La Lola
    ius lexis skrev 2010-12-16 15:27:50 följande:
    Jorå, praktiskt!!

Jag upplever henne som ganska gränslös. Hon tycker sådant är naturligt under orden" men de är ju bara barn så det spelar ju ingen roll". Det är ju inte så att hon är sexuell, då det bara är barn ( hennes sätt att tänka).
    Hno hade alltså inte kysst barnet utan förklarat hur man gör?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • ius lexis
    La Lola skrev 2010-12-16 15:30:21 följande:
    Hno hade alltså inte kysst barnet utan förklarat hur man gör?
    Jo, hon hade utövat kyssen i praktiken!!

Det var därför jag regerade så. Annars spelar det väl inte så stor roll om hon bara berättat hur man gjorde.
  • pamilya

Jag skulle inte reagera alls men jag pussar fortfarande mina föräldrar och morföräldrar på munnen. Jag har gjort det den jag var och skulle tycka att det vore konstigt att sluta bara för att jag är 25 idag.

Jag har blivit fostrad till att det är viktigt att visa kärlek och känslor och kramar och pussar är en stor det i det för mig.

Sen är ju alla människor olika och så länge man inte kränker sig själv eller någon annan så ska man väl få pussas som man vill?

• Red Velvet
    ius lexis skrev 2010-12-16 15:34:46 följande:
    Jo, hon hade utövat kyssen i praktiken!!

Det var därför jag regerade så. Annars spelar det väl inte så stor roll om hon bara berättat hur man gjorde.
    Det är ju sjukt. Hon kanske faktiskt inte menade något illa eller gjorde det i "sexuellt" syfte men oavsett så måste hon ju lära sig gränser! Sa ni något om det till henne?
Svar på tråden Pussa barn