Pussa barn
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
Jag älskar att min son lärt sig vad en puss är och kommer och tar tag i mina kinder och vill pussa. Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så?
jag reagerar inte särskilt alla får göra som dom vill med sina barn, heller kärlek än ingen alls. Däremot så vill jag själv inte ha en slemmig puss från varken mitt barn eller någon annans, dock överöser jag honom med pussar på kinden och kramar i mängder och säger att jag älskar honom. Han är ju vårt allt så klart jag måste tala om det för honom. Funderar på om det är någon form av generationsförändring att krama och tala om att vi älskar våra barn. Har liksom inget minne att mina föräldrar gjorde det, att vi fick mysa i famnen om man gjort illa sig eller var ledsen men inget mer än så. Självklart kommer detta med pussar och kramar vara på min sons villkor men nu är han så liten att han verkar inte ha något emot det.
Blev lite förvånad att en verkar gå i försvarsställning.
Jag undrar enbart vad folk tänker.
Jag skulle inte reagera alls men jag pussar fortfarande mina föräldrar och morföräldrar på munnen. Jag har gjort det den jag var och skulle tycka att det vore konstigt att sluta bara för att jag är 25 idag.
Jag har blivit fostrad till att det är viktigt att visa kärlek och känslor och kramar och pussar är en stor det i det för mig.
Sen är ju alla människor olika och så länge man inte kränker sig själv eller någon annan så ska man väl få pussas som man vill?