• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Poison82

Däremot vill jag inte ha pussar från andras barn. Min syster körde hårt med det ett tag att barnen skulle ge puss och kram till typ alla i familjen och det ville jag inte alls. Kram absolut och puss på kinden men jag känner inte att jag vill ha någon puss på kinden från andras barn

• mirele

jag och mina syskon pussade min mor godnatt på munnen tills vi var i yngre tonåren.
    samma sak så har vi alltid sagt att vi älskar varandra ofta.

min äldste son är väldigt pussig och kramig och kommer både en och flera gånger om dagen och vill ha en puss, ibland på munnen ibland på näsan och kinden. jag tycker bara det är sött.

• gumtree

Har inte läst tråden, men jag skulle inte reagera öht. Inte heller med större barn.

Jag pussar glatt min 1,5-åring på munnen och kommer så göra tills någon av oss inte vill längre.

• Smulan 89
    Ringtail skrev 2010-12-16 08:48:40 följande:
    Jag säger ingenting om det och ler och låtsas att jag tycker att det är väldigt rart men tänker samtidigt "Uäck!" lite stillsamt för mig själv.

Men det är ju bara min högst personliga reaktion. Jag vill inte bli pussad på munnen av barn, helt enkelt. Att andra kör pusskalas med sina ungar är på intet sätt ett problem för mig. Och inte heller att pussa barn på kinden eller någon annan stans i ansiktet.
    Håller med dig.
  • MammaBecca
    Mariohn skrev 2010-12-16 15:11:34 följande:
    Jag älskar att min son lärt sig vad en puss är och kommer och tar tag i mina kinder och vill pussa. Däremot älskar jag INTE när andra föräldrar försöker få sina barn att pussa en. UÄCK!!!!!!! Det har hänt mer än en gång "Filip kan du ge M en puss? Joooo om hon blundar...kom igen nu" varpå ungen är grymt generad och jag också. Jag vill inte pussas med andras ungar och jag tycker inte att det är ett piss gulligt. Ungarna vill inte pussas med mig och skäms ögonen ur sig. Varför gör föräldrar så? 
    VA?
    Nä, jag fattar att du reagerar, jag skulle aldrig be mitt barn pussa någon annan. En kram kan jag be dem ge, men inte en puss, det är alldelels för intimt. Man pussas ju bara inom familjen, mor- och farföräldrar.
    Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • Stumpan83

Inget särskilt eftersom vi också pussar våra barn på munnen. Dock pussar min 4-åriga son inte längre pappa på munnen för han har hört någonstans att pojkar bara kan pussa flickor på munnen och inte pojkar. Inget vi lärt honom antagligen något han snappat upp på dagis.

• IdaVasterflo

Jag brukar pussa på min 3½ åriga dotter. Och hon pussar på mig också. Och jag älskar det! Det är så himla mysigt! Hon måste ha godnattpuss varje kväll av mig och min man innan hon lägger sig, annars blir hon ledsen att vi glömt det. Nu sista tiden har hon börjat säga " ooohhh vilken kyss!"  varje gång hon får en puss! Skrattande

Svar på tråden Pussa barn