• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Serla
    Mariohn skrev 2010-12-16 16:02:45 följande:
    Eller som min kompis dotter som jag skrev om i den andra pussa barn-tråden. hon luktar mutta och äter sårskorpor och jag vill INTE att hon försöker pussa mig. Skitäckligt. 
    Hahahaha, åh, fy fan vad äckligt. Snorätare är inte heller så mysiga.
  • Mariohn
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:10:32 följande:
    Har en tydlig bild i huvudet av hur hon kommer se ut som vuxen. Kanske ska hålla det för mig själv dock.
    Förhoppningsvis har du fel. Det är sjukt synd om hennes mamma som är en jättemysig tjej. Samtidigt drar jag fan gränsen vid äckel. 
  • Blygdläppen

Det är jäkligt jobbigt när ett äckligt snorigt och skabbigt barn försöker springa fram till en och krama en, och man ryggar tillbaka och försöker undvika all kontakt, och så ser man hur skabb-ungens föräldrar blir skitsura för att man inte vill gosa med ungen deras.

• Serla
    Mariohn skrev 2010-12-16 15:58:06 följande:
    Min man är 27 och han pussar fortfarande sin mamma på munnen och säger att han älskar henne. Jag tyckte att det var konstigt först men jag kommer från en familj där vi inte ens pussar varandra på kinden. Nu pussar jag svärmor och svägerskan på kinderna alltid och vårt barns kusiner pussas hela tiden. Däremot tyckte jag att det var obehagligt när svärfar försökte pussa mig på munnen och det tycker jag fortfarande så jag säger ifrån. Det känns helt fel. 
    Skulle bli helt förskräckt om min svärfar försökte pussa mig på munnen. Kinderna tycker jag är helt ok och i min familj så pussas vi ofta på kinderna. Munnen är för intim att pussa andra än sin partner på, möjligen då sina egna små barn, men definitivt inte andra personer!
    Känns lite skevt att pussa sin mamma på munnen när man är så gammal...
  • Mariohn
    Serla skrev 2010-12-16 16:16:35 följande:
    Skulle bli helt förskräckt om min svärfar försökte pussa mig på munnen. Kinderna tycker jag är helt ok och i min familj så pussas vi ofta på kinderna. Munnen är för intim att pussa andra än sin partner på, möjligen då sina egna små barn, men definitivt inte andra personer!
    Känns lite skevt att pussa sin mamma på munnen när man är så gammal...
    Tja, det är ju inga tungkyssar direkt. Vet inte ens om han tänker på det. Han drar mest tag i henne och pussar där pussen hamnar, på kinden, pannan, eller ibland munnen. Jag frågade honom första gången jag lade märke till det om han brukade göra så och då bara skrattade han och sade "det har jag inte ens tänkt på, jag bara ger henne en puss". Han är långt ifrån skev. Han är den mest stabila person jag känner, vilket kan vara en förklaring till att han pussar sin mamma utan att reflektera särskilt mycket över vad andra tycker. 
  • Red Velvet
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:12:58 följande:
    Det är jäkligt jobbigt när ett äckligt snorigt och skabbigt barn försöker springa fram till en och krama en, och man ryggar tillbaka och försöker undvika all kontakt, och så ser man hur skabb-ungens föräldrar blir skitsura för att man inte vill gosa med ungen deras.
    Snarare är det väl "skabb-föräldrar" som inte ser till att ungen hålls ren. Blä för äckel-föräldrar som inte har vett att snyta näsan och hålla ungarna rena och luktfria. Kräks
  • villbli4

Jag pussar min son på munnen. Men tycker att andra vuxna kan han krama. Tex, min mamma näspussas med sonen:) det har lixom blivit deras sätt, ur gulligt tycker jag.

När han gick på sin förra förskola pussade ibland fröknarna honom på munnen! Det tycker jag ej är ok! Jag fick säga ifrån varje gång, tänk bara hur basiluskerna sprids!

• TyskMamma

jag pussar mina barn på munnen. Jag tycker bara synd om de stackarna som ser en puss på munnen som någonting sexuellt. men det är kanske av samma tragiska skrot och korn som vill stänga in ammande kvinnor i sina hus för att de inte "sköter det diskret"  och förbjuda all typ av icke-sexuell kroppslig närhet för att de inte får in i sina små ärthjärnor, att kroppen inte bara är till för att knullas med...
    Jag pussar även fortfarande min mamma på munnen och jag är 26 år gammal =)

Vacker. Virrig. Vänsterhänt.
  • Blygdläppen
    TyskMamma skrev 2010-12-16 16:47:35 följande:
    jag pussar mina barn på munnen. Jag tycker bara synd om de stackarna som ser en puss på munnen som någonting sexuellt. men det är kanske av samma tragiska skrot och korn som vill stänga in ammande kvinnor i sina hus för att de inte "sköter det diskret"  och förbjuda all typ av icke-sexuell kroppslig närhet för att de inte får in i sina små ärthjärnor, att kroppen inte bara är till för att knullas med...
    Jag pussar även fortfarande min mamma på munnen och jag är 26 år gammal =)
    Är det okej att jag blottar mig utanför dagis och visar muttan åt 5-åringarna? För kroppen är ju inte bara till för att knullas med.
  • TyskMamma

just det...
    och förresten, om man är så jävla rädd för bakterier så bör man inte sluta pussas. Pussar stärker imunförsvaret, men sluta ta folk i handen. Det är det vidrigaste man kan göra i bakterie - och virusspridar-väg!

Svar på tråden Pussa barn