• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • TyskMamma
    Blygdläppen skrev 2010-12-16 16:49:07 följande:
    Är det okej att jag blottar mig utanför dagis och visar muttan åt 5-åringarna? För kroppen är ju inte bara till för att knullas med.
    och varför skulle du ställa dig och  visa muttan för 5-åringarna?
    Jämför du nu (på riktigt?) fittan med munnen??? Att pussa sitt barn på munnen har samma sexuella laddning som att visa fittan, eller vart i all världens namn vill du säga med det här?!
  • Maggis

Tja, jag pussar mina ungar på munnen. Åtminstone 3½-åringen; 7-åringen har självmant slutat med det och det respekteras. Så jag skulle inte reagera. Det är ju knappast tungkyssar det handlar om utan bara en puss. Det finns inget sexuellt eller äckligt i det. Däremot tycks det finnas gott om människor som gör det till något sexuellt och äckligt och då ligger snarare problemet hos dem än hos den som pussar sina barn på munnen.

//Maggis
  • Blygdläppen
    TyskMamma skrev 2010-12-16 16:54:22 följande:
    Jämför du nu (på riktigt?) fittan med munnen??? Att pussa sitt barn på munnen har samma sexuella laddning som att visa fittan, eller vart i all världens namn vill du säga med det här?!
    Nej, JAG tycker inte det är något sexuellt i att pussa ett barn på munnen. Men du går på så himla aggressivt och tycker man är en "ärthjärna" och tragisk om man tycker att folk som ammar offentligt borde vara diskreta i sitt ammande.

Där brukar dra till med att "amma är det naturligaste som finns, bebisen måste ju få mat, det är inget sexuellt med brösten"

På samma sätt kan man ju hävda att det inte är något sexuellt med muttan, det är ju det naturligaste som finns för det är ur den man klämmer ut nya människor.
  • Mariohn
    TyskMamma skrev 2010-12-16 16:54:22 följande:
    Det var nog mest en kommentar som förklarade att det inte är ok att göra som man vill bara för att man själv inte anser att det är sexuellt. 
  • ingrid79

Jag pussar mina barn på munnen, otaliga gånger om dagen:) Även mina syskonbarn. Dock inte vänners barn. De pussar jag på kinden eller på huvudet:) Mamma och pappa får fortfarande puss på munnen av mig och jag är 31 år.
    Heja pussar!

• Lenora

Oj. jag hade ingen aning om att det här skulle vara något som folk skulle ogilla. Vår dotter på 2 år pussar oss på munnen och även hennes farmor och farfar får sig en puss ibland.

Jag bor i ett land där det är evigt pussande på kinderna hela tiden men mina vänners barn kramar jag hellre.

• mer grubbel

Men klart vi pussas på munnen! Men självklart bara om han själv vill och tar initiativ. Det är också okej om han själv pussar någon annan än vi föräldrar på munnen, men inte om någon annan skulle pussa på honom.

• fluu

Jag tycker väl ingenting. Fullt normalt. Vet inte om jag själv kommer pussa mitt kommande barn på munnen,tror barnet själv får bestämma det. Vill det så vill det liksom. Jag själv ville absolut aldrig pussa mina föräldrar knappt ens på kinden så alla är olika.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Rikki

tycker inte det är fel alls, det är ju bara gulligt!
    När mina bröder ska säga god natt brukar jag få en puss på munnen, de är 2 och fem år så jag ser inget konstigt i det. Tror alla barn ger en en puss på munnen om de ger en en puss

• Wilmis07

Jag pussar min dotter på munnen hon är 3 år. Har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara fel. Men jag pussar inte andras barn på munnen .

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Pussa barn