• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Glittrax

tycker att man som förälder kan pussa sitt barn på munnen

MEN vi undviker det helst i förkylningstider och framförallt om dottern har halsfluss..

• Glittrax
    Queenie70 skrev 2010-12-16 20:18:16 följande:
    Skulle inte ha reagerat. Jag pussar min unge på munnen och det gör, moster, morfar och morbror också. Inte mormor dock för hon tycker det är äckligt.
    det skulle inte jag gilla, att nån annan än jag och sambon pussar vår dotter på munnen, men man har ju olika åsikter.
  • Menhir

Bara trevligt!

Nu är sonen snart 15 och jag undviker att pussa honom när andra ser på Men vi kankse är konstiga i vår familj, min mamma uppskattar fortfarande att ge mig o syskonen läppstiftspussar...

• JePaLuLi

Jag har en nybliven treåring och en nybliven tvååring och både jag och min man pussar på dem :) Det är ju supermysigt!
    Däremot skulle jag inte pussa på andras barn.

• Aprilbarn1

på sitt eget barn helt ok, inte på andras :P

Men man ska akta sig lite för bakterier och virus så man inte håller smitta vid liv i onödan.
    Det kan ju tex. vara så att en smitta kan gå runt i familjen och bara vandrar vidare.. när den ene är frisk blir den andre sjuk å så håller det på. Annars tycker jag att det är gulligt. Man visar ju bara att man alskar varandra :) Det är ju ändå ens eget kött och blod.

• pluppfamiljen

PÖSS det är väll inget fel med det. 

5 barns mamma
  • fucktard

Jag pussar på min tvååriga guddotter hela tiden. Är det okej då?

(helt okej för föräldrarna, och det är hon som vill pussas)

• Kaxelsson

Jag hade inte reagerat överhuvudtaget då vi själva har en son på 2 år som vi pussas med flera gånger dagligen, på munnen :)

Han kommer gärna själv och pussas, har alltid varit riktigt pussjuk Hjärta.
    Han pussar ju andra på munnen med, vilket jag dock inte är helt hundra förtjust i, men ändå ;)

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • Tärning6

Vi pussar å kramar vår son massor för att han e de finaste vi har å jag skulle inte reagera om jag såg nån annan gö de på sitt barn heller å momor å morfar/farmor å farfar å mostarar å fastrar å allt va de nu e pussar oxå vår son om han vill själv så länge man ej tvingar ett barn så e de väll ok annars så e de nått som e fel

• GrönaDruvan

Jag älskar att pussas och kommer fortsätta pussa mina barn på munnen tills de inte vill det själva! Jag pussade min mamma på munnen ganska länge, men tillslut känner man ju själv som barn att man inte vill det mer...

Svar på tråden Pussa barn