• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Sarah84
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-17 16:39:49 följande:
    Sprids via saliv. Ytterligare en anledning att pussa sina barn Den smittan ska man helst få som liten!
    Men är man imun mot körtelfeber efter att man haft de?
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • MammaG

Att det ser rart ut. Min son är 6 1/2 år, och vi pussar varandra på munnen varje morgon när jag lämnar honom på fritids och varje kväll innan han somnar

• Jungfrulycka

Det jag reagerar över varför man skulle se det som något dåligt att pussa sitt eget barn?

• nenapena

Kommer pussa på min dotter ända tills jag dör.
    Ser absolut inget problem med att pussa sina barn på munnen.

• METAMORPHOSIS

Tycker ingenting, för mig är det så normalt, så jag skulle nog inte ens reagera.

• levandecharader

Jag skulle nog inte reflektera över det överhuvudtaget, tycker att det är helt normalt att pussa sina barn.

• Plutteli

Jag pussar ofta min dotter på munnen (hon är 2.5) om hon vill det, ser inget fel i det. Det är ju en sorts puss när jag pussar på henne och en annan sort när jag pussar min man på munnen.
    För mig börjar gränsen för att pussa sina barn på munnen gå runt 10-11 år, och rätt få barn uppskattar att bli pussade på munnen då också... Däremot blir man aldrig för gammal för att få en puss på kinden och en kram av sina föräldrar!

• felicityporter
    Filoso Fisken skrev 2010-12-17 17:35:24 följande:
    Huhhh.. vad är det här för tråd? Jag tycker väl ingenting annat än "Vad gulligt" "Härligt med en kärleksfull familj" eller något.. mer pussar åt barnen (och föräldrarna!) Hihi.
    Jaaa, för man är ju inte kärleksfull om man inte pussas på munnen! Tihi!
  • mamma till tre busungar
    Sarah84 skrev 2010-12-17 17:49:39 följande:
    Men är man imun mot körtelfeber efter att man haft de?
    Det ska man i regel vara, ja De flesta vuxna har ju haft det så pussa på era barn och slicka av barnmatsskeden
Svar på tråden Pussa barn