• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Stinky
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-17 11:59:39 följande:
    Att föräldern kanske får snor på läppen?
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Bestla

Jag pussas på munnen med min son, ämnar göra det med min bebis som kommer i mars också. Om vänners barn vill ha sig en puss så får de det också, inga problem, men jag tar inte initiativet där på samma sätt som med sonen.
    Pussas är härligt, och det gör jag med folk jag tycker om!

Det har nog hänt att mina föräldrar fått sig en liten snabb puss på munnen också i nutid, fast jag är snart 32 år. Vaddå, det är härliga människor och jag älskar dem?

• mamma till tre busungar
    Stinky skrev 2010-12-17 12:17:36 följande:
    Det brukar nämligen jag få ibland när jag pussas med mina små! Igår kväll så sträckte tvååringen handen mot min mun. Trodde han låtsades ge mig något att äta så jag öppnade munnen och in i munnen fick jag en stor snorkråka! "Kom från näsan" upplyste han med ett stort leende Ja, vad säger man? Gott var det ju inte. :-9
  • Stinky
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-17 12:33:12 följande:
    Det brukar nämligen jag få ibland när jag pussas med mina små! Igår kväll så sträckte tvååringen handen mot min mun. Trodde han låtsades ge mig något att äta så jag öppnade munnen och in i munnen fick jag en stor snorkråka! "Kom från näsan" upplyste han med ett stort leende Ja, vad säger man? Gott var det ju inte. :-9
    Men uuuuäääck!!! Hahaha! *urk*
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • felicityporter

Jag tycker att det är ganska äckligt om jag skall vara ärlig. Har själv aldrig pussat mina föräldrar på munnen som liten så det känns helt enkelt onaturligt för mig. Andra får givetvis göra precis som de vill, men jag blir jävligt irriterad på sådana föräldrar som anser att de älskar sina barn mer än föräldrar som inte tycker att munpussar är passande.

• Bestla
    felicityporter skrev 2010-12-17 12:40:56 följande:
    Jag tycker att det är ganska äckligt om jag skall vara ärlig. Har själv aldrig pussat mina föräldrar på munnen som liten så det känns helt enkelt onaturligt för mig. Andra får givetvis göra precis som de vill, men jag blir jävligt irriterad på sådana föräldrar som anser att de älskar sina barn mer än föräldrar som inte tycker att munpussar är passande.
    Jag håller med dig där, det beror ju helt på hur man är som person. Det har ju inget med kärleken som sådan att göra.
  • Mira01

Jag och min man pussar alltid våra barn på munnen - vi tycker det är supermysigt. Däremot skulle jag inte göra det med något annat barn. Sedan när barnen blir större får de ju själv välja hur de vill göra men än så länge är de ju så små och de äääälskar pussar :) Så för att svara på din frågeställning t.s så tycker jag det ser jättemysigt ut!

• pysselmajjo

Tycker ingenting...jag gör det hela tiden med mina barn...nu har 5 åringen slutat att pussa mig när jag lämnar på dagis, han tycker det är pinsamt. Har löst det genom att pussa på honom här hemma
    Blev inte pussad på munnen av mina föräldrar, men av nån anledning så känns det så självklart för mig att göra det nu.

• Maggis
    felicityporter skrev 2010-12-17 12:40:56 följande:
    Andra får givetvis göra precis som de vill, men jag blir jävligt irriterad på sådana föräldrar som anser att de älskar sina barn mer än föräldrar som inte tycker att munpussar är passande.
    Äsch! Har väl inget med det att göra! Finns det folk som rankar kärleken efter munpussar? ObestämdSickna knasbollar
    //Maggis
  • Fluffskalle

Det enda jag reagerar på här är att det är sjukt att pedofilskräcken blivit så utbredd att en del föräldrar inte vågar pussa sitt barn på munnen utan att oroa sig för vad folk ska tro.

Svar på tråden Pussa barn