• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • vampyria2

Jag pussar min 18 åring på munnen fortfarande ibland, hon är mitt barn och kommer alltid att vara det så vad är problemet Drömmer

• Blygdläppen
    vampyria2 skrev 2010-12-16 22:26:45 följande:
    Jag pussar min 18 åring på munnen fortfarande ibland, hon är mitt barn och kommer alltid att vara det så vad är problemet Drömmer
    Har någon sagt att det är ett problem?
  • Sense of happiness

Tänker ingenting, kanske tycker det är lite vidrigt. Själv så pussar jag inte mina barn på munnen, men däremot på kinden. Mina föräldrar och mina mor/far föräldrar skulle alltid pussa mig på munnen när jag var barn och det var inget som jag uppskattade, avskydde det, men de brukade låtsas bli ledsna om jag inte ville så då gick jag med på det ändå. Har aldrig tyckt om att pussa någon på munnen förutom min man. Och blöta barnpussar är inget som jag uppskattar direkt. 

♥ Isabelle ♥ Linnea ♥ Jonathan ♥ Nathaniel ♥ Vincent ♥
  • Sense of happiness

Skall tillägga att mina barn får pussa andra på munnen om de själva vill det, men inte mig. Min man däremot brukar att låta dem göra det.

♥ Isabelle ♥ Linnea ♥ Jonathan ♥ Nathaniel ♥ Vincent ♥
  • Leoella
    Reglementet skrev 2010-12-16 08:15:23 följande:
    Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?
    Så gör jag själv så jag tycker inget om det mer än att det är normalt.

I vår familj när jag växte upp så pussades vi inte på munnen utan på kinden. Men jag har som vuxen träffat många som pussats på munnen inom familjen och kände snarast "varför inte".
  • janniahlholm

Jag tycker det är fint :)
    Dock pussar jag nog min dotter mer I munnen än PÅ just nu :P hon är ett år och har inte riktigt hajjat att munnen helst ska vara stängd ;)

• Pemmel

Helt ok. Jag pussar dock bara mitt barn, aldrig andras, och bara om hon själv vill. Hon är två år och älskar pussar på munnen, ibland glömmer hon dock att ta ur nappen först...

• Insatt

Jag hade inte reagerat, men sen har jag haft en normal relation till mina föräldrar och min styvförälder, helt utan sexuella undertexter så jag förknippar inte pussar och kramar mellan barn och vuxna med att det skulle vara konstigt såvida det inte ser uppenbart erotiskt ut.
    Om mitt syskonbarn i 2-3årsåldern vill pussa mig på munnen ser jag inte det heller som nått konstigt, jag tänder inte på barn och jag tror inte att han tänder på mig heller.
    Jag är 29 år och kan fortfarande pussa min mamma på munnen.
    Den här pedofilhysterin som kommit i samhället tycker jag gör mer skada än nytta! Å ena sidan går folk i taket över pussar mellan barn å vuxna men sen när barn kommer hem och pratar om att någon tagit dem på snippan/snoppen DÅ jävlar ska man diskutera i all evighet att det kanske bara är fantasier och inget att ta på allvar! 

• mamma till tre busungar

Att föräldern kanske får snor på läppen?

• Stinky

Jag reagerar inte alls. Det är väl inget konstigt alls med det? Obestämd Det är helt normalt för mig, och visar på ett kärleksfullt förhållande. Jag pussar och kramar min lillprupp jättemycket. Han fyller två år om någon månad. Hjärta

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
Svar på tråden Pussa barn