• Reglementet

Pussa barn

Tänk dig att du ser en förälder, mor eller far, med ett barn i två-treårsåldern. De pussas, på munnen. Vad tycker du?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Pussa barn
  • Fluffskalle
    Fluffskalle skrev 2010-12-17 14:10:35 följande:
    Det enda jag reagerar på här är att det är sjukt att pedofilskräcken blivit så utbredd att en del föräldrar inte vågar pussa sitt barn på munnen utan att oroa sig för vad folk ska tro.
    Pedofilskräcken är väl fel ord. Pedofilhetsen kanske.
  • Malinpralin

Jag skulle möjligen tänka att det är rart, eller så skulle jag undra om snoret torkades bort innan. Jo, sen skulle jag nog tänka att jag saknar att pussa min son. Han slutade med pussar i 8 årsåldern. Kramas gör vi varje dag, men pussar får man inte längre och det har jag inga problem med att respektera. Ska man pussas så måste båda vilja, eller hur?

Bra då att man kan visa tillgivenhet på så många sätt Solig

Kramas, klappa kinden, hålla hand, rufsa hår, med ord, med att göra små tjänster, skriva nåt rart på FB, ge en gåva...

• Hanniz84

tycker inget...
    jag pussar ofta min dotter på munnen.. om hon själv vill.... brukar fråga om jag får en puss, oftast får jag,
    annars brukar jag pussa henne på kunden eller så..

Isa <3
  • Sharleene

Tycker det är gulligt och visar på kärlek, dock ser man inte det så ofta.
    Själv pussar jag min son på munnen, i ansiktet osv och en massa kramar får han ju.
    Älskar han ju mest i världen.

• JeanneDArc

Jag reagerar inte på det.. vi pussas friskt här hemma och när vi skiljs åt, tex vid dagislämning. Under min uppväxt var det olika med olika människor. Pappa pussades inte, farfar pussades ofta, farmor ibland osv. jag hade inga problem med något av det. Eller jo kring mellanstadieåldern tyckte jag farfar var lite pinsam om han skulle lämna mig på i skolan och ville ha hej då-puss *haha*

• WhiteAngels
    Finns väl inget annat ord  än underbart!Jag pussas på munnen med alla mina ban,dock mest med min minsta som är 3 år.
  • Abbans mamma

ja jag pussar min son på munnen , han är 8 månader och försöker pussas hela tiden är ju inte sä där jätte nice om han har massa saliv runt munnen just då men mysigt att han försöker pussas iaf hihi

• linahelena

klart man ska pussas. jag pussar alla jag tycker om. fast vuxna karlar får sin puss på kinden annars blir min sambo lite putt.

Svar på tråden Pussa barn