• M y

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-03-08 00:18:21 följande:
    M y: ärligt talat inte särskillt ont alls. Inte värre än en nål i armen vilket jag inte har några problem med ( bara jag slipper titta)

Sen så har jag haft väldigt intensiva värkar utan större mellanrum så jag kämpade mest med att kunna ligga helt still trotts supervärkar. Ger inte mycket utrymme att tänka negativt om en liten nål i ryggen. Särskillt när man vet vilken lättnad det blir om den tar ordentligt

Jag har även gjort ett ryggmärgsprov under "nyktra" förhållanden och det kändes inte alls. Är ju i prinsip samma prosedur.
    OK,för mig handlar det inte om smärtan när jag tänker på nålar utan att den ska in i min hud. Så med tanken på att man får 2 st vid eda skrämer mig mer än alla värkar tillsammans. Ville mest höra hur det känns att få lokalbedövning i ryggen.
  • M y
    MuM2girls skrev 2011-03-08 10:50:47 följande:

Jag kommer bara köra lustgas, gjorde det med dottern oxå. Blev igångsatt med nummer ett, de tog hål på hinnorna men då hände inget, men när de satte in värkstimulerandet droppet så rasa helvetet samman, men jag klara mig på lustgasen, fattar inte hur men om jag klara då ska jag klara denna gång med. Jag öppna mig från 3 cm-10cm på 2,5timme men det kändes som 30 minuter, man var ju i en annan värld pga lustgasen, hihi. JAg tyckte inte att när bebben kom ut gjorde något direkt ont, tyckte värkarna innan var dubbelt så hemska. Någon mer som har varit med om att det varit så? alla som jag hört säger ju att när ungen kommer ut så bränner det som f*n, men det kände inte jag direkt, hehe.

Min första tog 22 tim totalt körde med lustgas och minns en brännande känsla just när axlarna kom ut.
    Nr 2 tog 8 tim totalt, värkarna avstannade men efter att ha fått värkstimulerande kom han ut även denna gången hade jag enbart lustgas.Kände dock ingen brännande känsla.
    Så,jag är nästan 100 på att jag inte kommer att ta annat denna gången heller.
  • M y

På tal om foglossningar : Inatt vaknade jag av fruktansvärd smärta på höger sida då jag skulle väda mig,sen försökte jag ändra ställning men det hjälpte inte. Efter ett tag släppte det,men jag va helt paralyserad där ett tag.
    Fler som har upplevt detta,kan inte minnas att det var så sist jag hade foglossning.

• M y
    She is Me skrev 2011-03-08 22:09:34 följande:
    Var gjorde det ont My? Jag brukade få ligament smärtor just vid vändning. Känns som det låser sig och gör skitont i några minuter.
    Bak på höger sida långt ner i höften typ eller där ryggraden möter höften (svårt att förklara). Då jag hade ligamentsmärtor satt de på framsidan,så detta tolkar jag som fogar eller så har jag helt fel.
  • M y
    Tekla78 skrev 2011-03-08 22:23:27 följande:
    My, usch låter inte skönt! She is me, vad är det för skillnad på fogar och ligament? Har alltid trott att det var samma, men nu efter att ha varit med i denna tråd förstår jag att det inte är det. Kan få ont någon gång typ i ljumsken om jag vänder mig för hastigt i sängen. Är det ligament, kanske?
    "Proportionellt växer livmodern snabbast under de tre första månaderna. Denna snabba tillväxt, den ökade genomblödningen och dragningar i de ligament som livmodern sitter upphängd i gör att en del kvinnor får ont långt ned i buken. Det kan vara allt från en molande värk till ordentligt stickande eller skärande smärtor. Ganska typiskt är att det gör ont när man ändrar kroppsställning, men det kan också göra ont när man är stilla. Dessa smärtor kallas för ligamentsmärtor.

och här är info om foglossning:

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3497

unde inte sagt det bättre själv,haha. Nä,men va tvungen att läsa på här,det är ändå 6 år sen jag var gravid sist.

• M y
    Tekla : Hoppas det ordnar sig med blödningarna,själv vågar jag då inte ha samlag längre :( Har gammla blödningar ovanför och framför livmoderhalsen som upptäcktes i v 11. Har inte kommit ut något blod och jag stirrar på pappret varje gång jag torkar mig så ögonen håller på att hoppas ut.
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 05:58:40 följande:
    Godmorgon!!

Idag är jag uppe med tuppen fast jag inte jobbar förren ikväll. Somnade tidigt igår kväll och va pigg när mannens klocka ringde.
    Idag är det dags för mitt KUB  kl 13.45!  Läääängtar!
    Godmorgon!

Lycka till idag,hoppas ni får fina bilder och bra resultat.
    Hur gick det med sonen igår?
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 10:37:40 följande:
    Tack!!

Det gick bra! Han har en stor polyp bakom näsan som dom ska operera bort! Vi fick tid redan den 24/3 så det gick fort! Sen kanske vi kan sova på nätterna igen! Det är helt otroligt vad en sån "liten" kan snarka högt!!

Skulle ju rapportera om kläderna också

Det jag hade beställt som va mammakläder: 

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...

www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...

Jag behöll allt även om hängslebyxorna va lite stora än så gissar jag att om kommer att bli favoriter.
    Dom svarta byxorna är sladriga men supersköna! Och toppen är också jätteskön. Kommer nog attt köpa fler rav den. 
    Skönt att de kan vara snabba någon gång,CSK är inte mitt favoritställe direkt. Har ni förlossningsavd. i Hässleholm? Jag vill  verkligen inte föda på CSK igen,kan man inte köra till Lund? haha
    Hoppas ni kan få sova en hel natt efter OP,lär ju behövas innan bebisen kommer

Kul att du är nöjd med kläderna,hur gjorde du med storlek? Beställde du din vankiga eller gick upp en eller två?
    De har en del som jag snart ska klicka hem.
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-09 12:50:12 följande:
    Det finns ingen förlossning i Hässleholm. Men man får köra till Lund om man vill, bara man ringer innan man kommer, så kan du köra till vilket sjukhus du vill. Varför gillar du inte CSK,  vi kommer flytta under sommaren, så för min del kommer jag antingen föda på CSK, eller Ystad, beroende på var vi hamnar.
    Då det blev så långt har jag lagt in det i min gästbok,för alla som vill läsa och har 3 min. över Skrattande
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 16:46:34 följande:
    Hejsan alla!!!!

Åhhhhh, vad härligt att ha sett det lilla pyret!! Det va en väldigt livlig krabat som knappt låg still alls!
    Odsen för DS va 1:3095 så vi är jätte nöjda! Och jag blev flyttat 2 dagar bakåt så BF blev 10/9 istället.
    Denna dagen kan inte bli bättre!!
    Åh,så skönt. Grattis!
    NornaB skrev 2011-03-09 16:54:27 följande:
    Nej hässleholm har ingen förlossning. Jag har fött 3 ggr på CSK förlossningen tycker jag är ok, men BB nja.. inte så mycket.
    Jag har vatt rätt mycket i lund med min yngsta pojke och där nere är dom helt underbara!! Hade gärna fött där nere, men det är ju rätt långt ner.

Jag köpte samma storlek jag har. jag tror inte att jag kommer att gå upp så mycket i vikt. Har faktiskt gått ner några kg och det skadar ju inte direkt på mig. HaHa.
    Ok,men jag vill verkligen inte sätta min fot på deras förlossning igen.

Nu när jag vet att man kan ringa innan man kommer ska jag  till Lund,får kolla upp detta närmare när tiden börjar närma sig.Undrar om man kan gå till MVC där också? Jag ska ändå byta min.Någon som vet ?
Svar på tråden BF september 2011