• M y

BF september 2011

Jennypenny83 skrev 2011-03-07 09:51:19 följande:
    Hahaha, jag tyckte likadant om danskan, men pratar jag det flytande utan brytning :P Det tog mig 2-3 år ungefär. Men jag tycker fortfarande det är ett fult språk...

Ska kolla länken, jag har tänkt mig att plocka fram mammakläderna denna veckan. Jag kan fortfarande knäppa mina byxor, men magen väller över och det är inte skönt. Igår satte jag en hårsnodd mellan knapp och knapphål, men det kan ju inte fortsätta.. 
    Vissa ord är ju helt omöjliga att förstå sig på, siffror och tal ska vi inte prata om... Jag är där minst 1 gång i månaden och har varit det i ca 1 år,men nej det klarnar inte. Och sist jag va där dog jag då jag köpte en plånbok och hon säger "mode pung" till sambon som ska betala.

Önskar jag också kunde vänta med mammakläder,men magen min verkar närmast lycklig över tredje graviditeten och putar ut som en krockkudde.
  • M y
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 10:14:39 följande:
    Hahaha ja det är ju en klassiker. Jag glömmer aldrig första gången i mödragruppen, när jag skulle klä på sonen för att åka hem. Jag har för vana att berätta vad jag gör omkring honom så jag sa: Ligg still, så ska jag bara knäppa knapparna - inget konstigt alls tyckte jag.
    Men när jag såg deras miner, gick det upp för mig. Knäppa på danska betyder nuppa :P Deras hakor nådde nästan golvet. Vi kan även bjuda på bögskogar här ;)
    Hahaha,stackas dig.
    Sambon berättade att de bara ska hämta pungen innan de går ut och luncha på jobbet,jag hade vikt mig dubbelSkrattande
    She is Me skrev 2011-03-07 10:15:55 följande:
    Nån med foglossningskänningar?  Jag var ute i trädgården hela dan, och på kvällen kunde jag knappt resa mig ur soffan. Vill inte få besvär redan, kanske ska vara försiktig att anstränga bäckenregionen. Blev sjukskriven ca v 30 förra gången, då hade jag haft lite molvärk, och sen på en morgon så sa det bara pang och jag kunde knappt röra mig, gick med kryckor och fick akupunktur osv....  vill inte bli så dålig än, för jag tror ju knappast att jag inte kommer ha besvär, då jag haft det båda graviditeter innan?
    Tyvärr så kan jag medela att jag redan lider här, i v 14 utav foglossning har börjat sova med kudden under ena benet redan. BM sa att ju fler man föder ju tidigare kommer foglossningen om man haft det innan är det nästan garanti på att man får det igen. Så glöm trädgården,trappor och höga klackar mm
  • M y

Nej fyyyy, nu måste jag börja göra mig iordning och köra mot Malmö.... fy tusan va jag är nervös,hade hellre kört till förlossningen om så va dags

• M y

Här va det tyst........

NUPP gick bra,allt såg jätte bra ut. Att ta blodprov va inget kul,jag grät som ett littet barn men sen lugnade jag mig och det gick jätte bra. Beskedet på KUB kommer på fredag alt. måndag. Hoppas på fredag så man kan andas ut i helgen.
    Blödningarna var kvar,men BM trodde inte det ska vara något fara/allvarligt då hon tror att dessa inte kommer från livmodern.

• M y
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-07 19:39:03 följande:
    Vad skönt att NUPP gick bra, du ska se att svaret på KUB blir lika bra!
    Skönt att blödningarna inte verkar vara nåt farligt!
    Ja,tack det är jätte skönt att allt såg bra ut. Tänker positivt och hoppas på ett positivt besked.
  • M y

Någon som tillar på " 16 and Pregnent" på MTV. Det går på måndagar kl 20.00 kanse inte det bästa program ang. gravida och förlossningar med kul ändå när man är mitt uppe i det själv.

Varning ! Man känner sig något gammal efter att ha set en 16-åring med gravmage,men samtidigt ger det en lugnade känsla att man är äldre,klokare och har klarat av en del i livet innan man får barn.

Så nu ska jag inta liggläge i soffan i 2 tim. för sen börjar "En bebis i minuten" kl 21.00 TV 4 för de som har missat!
    *Glöm inte andas tjejer och ta fram näsdukar*

Önskar alla en skön Måndagkväll

• M y

NornaN: Det är nya avsnitt Måndagar 20.00 Ja, det e jätte skönt att det gick bra. När skulle du till CSK?

Jennypenny83: Jätteskönt, fast BM va danska *suck* men kul då jag tänkte på allt roligt från tråden idag.

• M y

Elle: Haha,exakt så de är det,men ligg inte om du absolut inte måste. Ett tips bara.

• M y

Flisan: Ärligt nu, hur ont gör det när de sätter lokalbedövningen? Sen Eda?

• M y

Har nu krystat mig igenom "en unge i minuten" fy tusan för att va med om akut K.snitt. Blev så sugen på lustgas,min bästa vänn.

Svar på tråden BF september 2011