• M y

BF september 2011

She is Me skrev 2011-03-09 22:10:58 följande:
    My; capio citykliniken ute på björkhem kanske? Mayakliniken har väl inte mödravård, om jag minns rätt annars är de väldigt bra där.
    Tack,ska kolla upp detta imorgon
  • M y
    She is Me skrev 2011-03-09 22:18:56 följande:
    Har aldrig hört att pojke skulle pendla, de måste fått det fel ;) min snurrar i stora cirklar ska be någon annan göra det. Det stämde förra gången men minns inte om det stämde första gången
    Vem har rätt, Flisan eller babycenter ?
  • M y

Lite roliga tester jag hittat:

http://www.blimamma.se/tester/pojke-eller-flicka
    http://gravid.se/16_ettoannat/trivia.php
    http://www.babyboom.nu/guider/flickaellerpojk.html?dromt_om1=drom&mat1=salt&brost_vax2=vanster&hjart_ljud1=hogt&ogat_v2=pojkno&nyckel_test1=tjocka&blev_till1=jamn&huden1=vanlig&benen_serut2=klumpiga&morgon_sjuk2=illaf&kanter1=kanterp&hander2=torra&bakom1=synsinte&bara_magen1=hogtf&snubbla1=snubbla&ring2=snurr&vilar2=hoger&handen2=nerp&magenserut1=vattenf

• M y
    betula skrev 2011-03-09 23:05:24 följande:
    Ha en flicka i magen enligt alla de testerna, men kunde inte riktigt svara på alla frågor ju...
    Samma här,men då jag bara har två utslag på hjärtljuden och det är så tidigt är det inte säkert det stämmer.
    Mina barn är jätte nyfikna på vad det är och det gör att jag själv funderar över detta väldigt mycket,sen har denna graviditeten så här långt varit helt olik mina andra och de var pojkar.
    Fy va länge det är tills RUL 14/4 när ska du på RUL? Vill ni ta reda på könet?
  • M y
    NornaB skrev 2011-03-09 23:18:10 följande:
    Va kul med lite tester Ska göra dom i imorgon! Är helt slut efter jobbet och har sjukt ont i ljumskarna!
    Men inte ens det kan förstöra mitt goda humör

Både fått se bebis och haft ett jättebra medarbetarsamtal med min chef idag! ( kan ju va bra nu innan mammaledighet )

Nu ska jag sova, kommer UL bilder i morgon  
    Ser framemot bilderna,sov så gott
  • M y

Nu är jag hemkommen från Akuten,tog bara 5 tim *suck*

Imorse när jag gick upp kände jag att det var blött i pyjamasbyxorna,en del blod och vätska och när jag torkade mig kom det mer. Då det va brunt och jag inte hade ont va jag ganska så lugn,sen på eftermiddan kom det mer så jag åkte in. Men allt såg bra ut,hjärtat slog så fint så och de sa att det va troligt att det är den gammla blödningen jag haft som komit ut.
    Så nu är jag öm efter gymbesöket och VUL,fy va de ska trycka på ens mage,men klart värt allt så att man kan vara lugn.

• M y
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-10 22:57:15 följande:
    Oj, vad skönt att höra att allt såg bra ut med bebisen!
    Jobbigt att tillbringa så många timmar på akuten, hoppas du kan känna dig lugn o sova gott nu!
    Ja,det är jätte skönt. Imorse grät jag i oanik och nu när jag fick se hjärtat grät jag igen fast av glädjen.Behöver sova minst 12 tim som det känns nu
    Flisan79 skrev 2011-03-10 22:58:10 följande:
    Vad jobbigt och vad skönt

Tur att blödningen inte hade med bebben att göra. Förhoppningsvis slipper du väl mer blod nu om allt kom ut?
    mm,blodet är relaterat till graviditeten men den var framför livmodershalsen innan. Om allt kom ut vet man inte,men jag vill då inte se mer blod där nerifrån förren i september då bebis kommer ut.
  • M y

Go´middag,

Inatt drömde jag hemska drömmar,antagligen bearbetade hjärnan gårdagen. Vågade knappt gå på toa men det va lugnt när jag väl gick.

Har även fått resultat på KUB 1:11699, är lättad och tar det som ett bra resultat fast det inte är 1:20000.Anser att det är 11399 över de 300 och det är mycket.Nu ska jag inte oroa mig mer utan se fram emot RUL och hoppas att det ser bra ut då också.

Ska ut i det fina världen,önskar er alla en solig dag.

• M y
    NornaB skrev 2011-03-11 15:05:17 följande:
    Härligt med så bra resultat på KUB  
    Ja,jätte härligt med tanken på gårdagen och att jag slapp tänka på detta också över helgen. Har inte njutit ett dugg denna graviditeten,men ska börja fr.o.m idag.
    Jag tänker som så att  man inte får 1:20 000 innebär det ju inte att risken för allt annat som kan hända ökar,eller att ett högre resultat minskar risken då detta bara handlar om just  Downs syndrom och inget annat samt att resultatet inte är 100 % utan 90 %.
Svar på tråden BF september 2011