• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Melinda och Melvin
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-29 11:14:14 följande:
    Ja mamma säger att jag ska vara glad för att det betyder ju att allt står rätt till och att det snart är över, och visst är jag glad men nu börjar min gräns vara nådd. Även om jag förhoppnings vis bara har 2 veckor kvar så känns det så hopplöst. Orkar ingenting. Knappt duscha och sminka mig. Har mått illa sen vecka 6.
    Ni som inte mår illa va glada för det....har nog sagt minst tusen gånger i mitt huvud att jag unte orkar mer och snart skiter i allt. Men så fort jag får ont i magen eller flytnngarna ändrar färg så är jag livrädd att nått ska gå fel.
    Du är precis som mig.. har oxå haft lust att ge upp helt men sen tänker man tillbaka att det blir ju bättre senare i grav.. förhoppningsvis =P det tar enormt på krafterna.. när jag mår illa så ligger jag mest.. kan inte göra nått!

håller med dig.. lyllos alla som slipper illamåendet!! Grrr {#emotions_dlg.djavulsk}
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • IdaElinLivia040611
    sandqvist skrev 2011-01-29 11:12:55 följande:
    Jag har en gravidapp på min telefon från libero och där står det att hcg-hormonet ökar denna vecka och det är ju illamåendeframkallande :)
    Ok tack då vet jag varför jag mår som jag gör, jag hade önskat att det skulle minska lite för varje vecka som gick. Men det känns bra att veta att det är normalt att det ökar lite. Snart ska det va borta.:)
  • IdaElinLivia040611
    MelindaBjörk skrev 2011-01-29 11:18:23 följande:
    Du är precis som mig.. har oxå haft lust att ge upp helt men sen tänker man tillbaka att det blir ju bättre senare i grav.. förhoppningsvis =P det tar enormt på krafterna.. när jag mår illa så ligger jag mest.. kan inte göra nått!

håller med dig.. lyllos alla som slipper illamåendet!! Grrr {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ligger också mest, har varit sjukskriven i 2 vecko, men på måndag måste jag tillbaka. Och ibland kan det kännas som att det är bättre att ha nått annat att tänka på. Hoppas bara att jag slipper spy. Jag kommer ta upp hela kylskåpet på jobbet med mina udda kombinationer av mat jag kan tänkas vara sugen på.
    Senaste dagarna har jag hft en sån himmla huvudvärk...nån mer som kännt så???
  • Dior

Eftersom att jag inte mår illa alls så vet jag ju inte hur det är. Hur är det med graviditetsillamående? Mår man illa konstant hela tiden eller det kommer och går? Är det sånt illamående som varken bli bättre eller sämmre, de står bara en upp i halsen och irriterar en typ? Inte för att jag vill må illa, är såå glad för att jag slapp det denna gången också.

• miqaw

Ser att många lider av illamåendet nu... Jag fick gå hem från jobbet i måndags pga det, var hemma i tisdags också men började då äta Postafen och kunde jobba både onsdag och torsdag. Igår var jag ledig och skippade då tabletterna och sedan dess känner jag bara ett liiiiiitet illamående men som absolut inte hindrar mig... Saknar nästan illamåendet eftersom då vet man att det står rätt till samtidigt som man blir helt lamslagen när man faktiskt mår illa... Vill bara att tiden ska gå så jag får göra UL 7/3... Rynkar på näsan

• Melinda och Melvin
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-29 11:24:41 följande:
    Ligger också mest, har varit sjukskriven i 2 vecko, men på måndag måste jag tillbaka. Och ibland kan det kännas som att det är bättre att ha nått annat att tänka på. Hoppas bara att jag slipper spy. Jag kommer ta upp hela kylskåpet på jobbet med mina udda kombinationer av mat jag kan tänkas vara sugen på.
    Senaste dagarna har jag hft en sån himmla huvudvärk...nån mer som kännt så???
    Har oxå ständig huvudvärk.. jobbigt!!! Gråter
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • IdaElinLivia040611
    miqaw skrev 2011-01-29 11:26:59 följande:
    Ser att många lider av illamåendet nu... Jag fick gå hem från jobbet i måndags pga det, var hemma i tisdags också men började då äta Postafen och kunde jobba både onsdag och torsdag. Igår var jag ledig och skippade då tabletterna och sedan dess känner jag bara ett liiiiiitet illamående men som absolut inte hindrar mig... Saknar nästan illamåendet eftersom då vet man att det står rätt till samtidigt som man blir helt lamslagen när man faktiskt mår illa... Vill bara att tiden ska gå så jag får göra UL 7/3... Rynkar på näsan
    Jag har provat postafen men det har inte hjälpt mig. Kanske borde ha prövat en längre tid. Äter Lergigan comp och vet inte om det hjälper men vågar inte sluta. kanske borde prova en postafen kur i stället.
  • miqaw
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-29 11:31:05 följande:
    Jag har provat postafen men det har inte hjälpt mig. Kanske borde ha prövat en längre tid. Äter Lergigan comp och vet inte om det hjälper men vågar inte sluta. kanske borde prova en postafen kur i stället.
    Jag använde det bara tre dagar, hade intalat mig själv att behöva använda det till v 12 men som sagt, efter tre dagar har det lagt sig... MEN, jag har varit ledig igår och så hela helgen så vi får se om det kanske är att jag inte klarar de tidigare mornarna eller att jag äter för sällan när jag jobbar som gör att jag blir illamående...
  • She is Me

Nån mer som fått fet hy, är helt plötsligt helt blank i pannan, det har jag då aldrig varit tidigare... urgh....

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011