• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • malar87
    She is Me skrev 2011-01-29 11:59:28 följande:
    Nån mer som fått fet hy, är helt plötsligt helt blank i pannan, det har jag då aldrig varit tidigare... urgh....
    Ne men mitt hår har blivit hur mysko som helst blir fett bara på 1 dag
  • miqaw
    malar87 skrev 2011-01-29 12:01:26 följande:
    Det ska tydligen vara väldigt vanligt att håret reagerar av hormonerna och ja, jag har samma "problem".
  • IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-01-29 11:59:28 följande:
    Nån mer som fått fet hy, är helt plötsligt helt blank i pannan, det har jag då aldrig varit tidigare... urgh....
    Ja jag, hår och hy är en katastrof, och det blir ju inte bättre av att jag knappt orkar fixa mig om dagarna..stackars min fina man..hehe. Men nu vill jag inte bara att jag ska låta gnällig. Är så lycklig över detta efterlängtade barn, men ibland är det svårt att se hela bilden.
  • SannaM
    malar87 skrev 2011-01-29 12:01:26 följande:
    Samma här! Och det är så jobbigt för jag har problem med min hårbotten (supertorr) så får liksom inte tvätta håret för ofta... men nu måste jag, känns skitäckligt att visa sig för elever och föräldrar med snuskhår. Särskilt som högstadieelever har extra god syn
  • SannaM

Har haft mycket molvärk (växtvärk?) de senaste dagarna och väldigt mycket idag, känns exakt som mensvärk... och så har det stuckit och haft sig liksom underifrån och upp (förstår ni?? ) Hade massa molvärk i v 4-6 typ också, men nu är jag ju i vecka 9. Vanligt?

• kantarellkisse
    SannaMac skrev 2011-01-29 12:35:06 följande:
    Samma här! Och det är så jobbigt för jag har problem med min hårbotten (supertorr) så får liksom inte tvätta håret för ofta... men nu måste jag, känns skitäckligt att visa sig för elever och föräldrar med snuskhår. Särskilt som högstadieelever har extra god syn
    Jag säger bara: Lush' tjärschampo! Har gjort mirakel med min stackars hårbotten som är precis sådär - supertorr och gärna lite kliig om jag tvättat för mycket. plus att hårbotten försöker försvara sig med att producera en MASSA talg för att hårbotten blivit så torr (och så är cirkeln sluten för när den gör det måste jag ju tvätta för att håret blir så äckligt). Tjärschampokakan har räddat mitt stackars huvud! Fast jag använder balsam efter för annars luktar man typ tunnelbanestation eller nylagad asfalt.
  • SannaM
    kantarellkisse skrev 2011-01-29 12:45:42 följande:
    Jag säger bara: Lush' tjärschampo! Har gjort mirakel med min stackars hårbotten som är precis sådär - supertorr och gärna lite kliig om jag tvättat för mycket. plus att hårbotten försöker försvara sig med att producera en MASSA talg för att hårbotten blivit så torr (och så är cirkeln sluten för när den gör det måste jag ju tvätta för att håret blir så äckligt). Tjärschampokakan har räddat mitt stackars huvud! Fast jag använder balsam efter för annars luktar man typ tunnelbanestation eller nylagad asfalt.
    Ahaa! Tack för tipset! Jag haar kört med apotekets luktfria schampo för extra känslig hud och fungoral, och ibland kortison... men det får jag ju inte nu som gravid. Ska testa! Fast det låter som att lukten är lite otäck för en gravid och myyycket känsla näsa Jag klarar knappt av att krama min sambo just nu liksom, till och med tandkräm luktar skit...
  • Nonkan82

Är inte illamående, men sugen på lite udda mat jämfört med när jag inte var gravid. Däremot är jag väldigt trött och vill helst bara ligga på sängen och slappa.

Ska klä på mig nu och masa mig ut på en promenad! innan det blir mörkt ute!

• Flisan79

Min hy var sämst i början, super finnig. Nu har det blivit mycket bätter. Hoppas på samma effekt som de andra grav då huden varit bättre än någonsin (har lite småfinnar i vanliga fall)

Håret blir defenetivt fett och att jag just nu har en snygg utväxt gör ju inte att det ser mindre skitigt ut direkt.

• kantarellkisse

Jo, tröttheten ligger som en filt. Jag tänkte ta och sova middag nu efter 4 timmars intensivt och arbetssamt surfande

Sannamac - jag har istället drabbats av att jag för första gången vill sniffa på just den där kakan. Myyys :-S Fast Lush är å andra sidan överväldigande i sig just nu

Svar på tråden BF september 2011