• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Jag fick massa finnar/porisar precis i början... har lite problem än men det har blivit lite bättre =/ Usch... Känns som om man är tonåring på nytt ju.. Och även håret blir fortare flötigt!

Idag är en sån dag då illamåendet gör sig hörd hela tiden....Antar att det är normalt att är lite ifrån dag till dag.
    Vägde mig idag... 1 kilo plus nu....

• malar87

Skulle ta på mig ett par jeans idag som jag hade för ngn vecka sen och de gick inte att knäppa

• betula

Inatt drömde jag om att jag var så trött att jag inte orkade öppna ögonen!

Nu ha jag precis varit ute m alla 3 hundarna och även om det känns superskönt så blir jag verkligen HELT slut utav det!

• Nonkan82

Fick också finnar de första veckorna och nu sista veckan börjar det lägga sig och se fint ut. Hoppas att jag kommer "lysa" och ha fin hy under resten av graviditeten som man hört är vanligt. Har nämligen alltid nån finne då och då i vanliga fall och inte varit helnöjd med hyn.

Är nog också ett kilo tyngre nu än i början av graviditeten. Trodde dock att jag skulle gå upp mer i vikt med tankte på att jag äter större portioner.

Var nyss och handla efter promenaden och fick sug på dammsugare. Såna där pistachbakelser ni vet Så det blev ett 4-pack med såna. Känns så konstigt med alla lustiga sug som man inte känner igen sen förut Drömmer

• betula

Åh sist vi var och handlade va jag bara sugen på kakor, bakelser och choklad. Har knappt ätit det alls den senaste månaden och bara tanken på det har fått det att vända sig, men nu vill jag inte ha nåt annat. Och dammsugare! Minns inte när jag åt det sist, men tusan vad sugen jag blev nu!! Men jag är för trött efter hundpromenaden för att orka gå och handla. Skall nog baka hasselnötsbröd istället, mumma gott och lite nyttigare iaf (och så kan jag mumsa på brownies som jag köpte när vi var o handlade undertiden som jag bakar)

• Jennypenny83
    Nonkan82 skrev 2011-01-29 14:46:43 följande:

Fick också finnar de första veckorna och nu sista veckan börjar det lägga sig och se fint ut. Hoppas att jag kommer "lysa" och ha fin hy under resten av graviditeten som man hört är vanligt. Har nämligen alltid nån finne då och då i vanliga fall och inte varit helnöjd med hyn.

Är nog också ett kilo tyngre nu än i början av graviditeten. Trodde dock att jag skulle gå upp mer i vikt med tankte på att jag äter större portioner.

Var nyss och handla efter promenaden och fick sug på dammsugare. Såna där pistachbakelser ni vet Så det blev ett 4-pack med såna. Känns så konstigt med alla lustiga sug som man inte känner igen sen förut Drömmer

Haha, dammsugare hade jag också craving efter i min första graviditet, speciellt fram till v. 12 :)

Jag var på inskrivning igår och jag får ett tidigt UL, för att bestämma BF! Tjooho!! Jag behövde inte ens argumentera för det. Hon trodde jag var runt  v. 8 vilket stämmer ganska bra, men för att kunna ta blodprov till NUB/KUB så måste vi veta mer säkert än som så. Hoppas hoppas jag inte ska vänta för länge nu bara :P
  • Nonkan82

Betula: Samma med mig... var inte heller så sugen på sötsaker förrän nu senaste veckan. Har både
    tryckt i mig semla, stoooor chokladmuffins på mcdonalds (love den muffinsen!), choklad, glass
    och annat smått och gått nu under veckan. Hoppas det suget dämpar sig lite snart och att man
    blir sugen på sallad istället Skrattande

Jennypenny: Angående KUB... ska göra det i v 13, men har fått tid för en dag bara... trodde man skulle lämna blodprov några dagar innan. Vet du om man kan lämna även samma dag? Ska göra testet i Köpenhamn.

• Nonkan82

Ojdå, såg just att jag skrivit pistaschbakelser om dammsugarna punschrullar menade jag ju, haha!

• Jennypenny83
    Nonkan82 skrev 2011-01-29 15:19:18 följande:
    Betula: Samma med mig... var inte heller så sugen på sötsaker förrän nu senaste veckan. Har både
    tryckt i mig semla, stoooor chokladmuffins på mcdonalds (love den muffinsen!), choklad, glass
    och annat smått och gått nu under veckan. Hoppas det suget dämpar sig lite snart och att man
    blir sugen på sallad istället Skrattande

Jennypenny: Angående KUB... ska göra det i v 13, men har fått tid för en dag bara... trodde man skulle lämna blodprov några dagar innan. Vet du om man kan lämna även samma dag? Ska göra testet i Köpenhamn.
    Jag tror bara de ska hinna få svaret. Man kan tidigast göra blodprovet efter 9 fulla veckor. Jag skulle komma tillbaka i slutet av nästa vecka och ta mina blodprover, även om jag inte varit på VUL än. Visar det sig att vara för tidigt får vi ju göra om det.
    Jag tror helt enkelt bara man väljer att kombinera inskrivingen i v. 9-10 med blodproverna, så man slipper åka iväg fler gånger. UL och blodprov görs här på två olika ställen. Tycker du ska lita på det du har fått från Köpenhamn :)
Svar på tråden BF september 2011