• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula

När jag tog blodprovet för KUB fick jag infon att blodprovet skulle göras i v 8+0 - 13+6, men att det behövdes minst en vecka från att jag lämnar blodet tills de vid UL kan få resultatet (men det kan ju bero på var man bor och om de skickar provet eller inte kanske?)

• Nonkan82

OK, det blir kanske så att jag får vänta en vecka på svaret efter ul och blodprovet då för att få veta.

• skomakarfrun

roligt att läsa att alla nästan har samma symptom. Mitt hår är också superfett och jag hatar att duscha så det är ett stort problem. Blir fett nästan samma dag jag duschat och att det är så kallt att man måste ha mössa på sig gör det hela inte bättre.

Jag har också mått väldigt illa, men köpte seaband och det hjälpte mig. Nu mår jag bara dåligt på kvällarna innan jag somnar, magen är såååå svullen att det känns som att all mat ska komma upp igen. Väldigt obehagligt och det gör det svårt att somna. På morgonen är magen platt igen och allt är som vanligt...

En annan jobbig sak är att jag kan bli väldigt yrslig, speciellt när jag är i affärer eller andra ställen och inte tar av mig halsduk och jacka.. igår svimmade jag nästan. Varför finns det inte vatten och vilostolar på alla affärer för =(

MEN jag är väldigt glad för mina symptom, är också glad att det komma nya/att de förvärras med tiden. För då känns det att det går framåt.
    Det är ju ändå sån kort tid av livet, man får se det så..

lilla ärtan, stanna där du är
  • givinglife
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-29 11:14:14 följande:
    Ja mamma säger att jag ska vara glad för att det betyder ju att allt står rätt till och att det snart är över, och visst är jag glad men nu börjar min gräns vara nådd. Även om jag förhoppnings vis bara har 2 veckor kvar så känns det så hopplöst. Orkar ingenting. Knappt duscha och sminka mig. Har mått illa sen vecka 6.
    Ni som inte mår illa va glada för det....har nog sagt minst tusen gånger i mitt huvud att jag unte orkar mer och snart skiter i allt. Men så fort jag får ont i magen eller flytnngarna ändrar färg så är jag livrädd att nått ska gå fel.
    Ja det är ett helvete... lergiganet har hållit mig upprätt stundtals idag, orkade tom en dusch, men till v 12 känns som en evighet! 8+3 idag...
    Vet inte hur jag ska klara jobbet på måndag... Finns inte direkt nåt medlidande där, allt de säger är självförvållat o det går snart över, men det finns en som fått barn sista 10 åren förutom jag, hon har medlidande dock...
    Man glömmer så lätt, kommer ihåg illamående med dottern, men inte så här starkt och kommer inte ihåg när det gick över.
    Jag började mitt illamående samma dag jag plussade svagt vilken var BIM-4, alltså bara i v 3+3... Det har bara stegrats sen dess o nu börjar det kännas lite tröstlöst. Måste nog försöka tänka lite mer positivt, annars går jag under snart....

Min mamma säger förresten oxå att jag ska vara glad, av samma anledning som din, och min bm säger samma sak...
  • b93

jag mår faktiskt inte så dåligt.. :s nästan lite orolig för det. men jag sover otroligt mycket, kan sova mer än 12-14 timmar per dag. Och m jag har varit ute och handlat eller varit ute och gått så kan jag sussa gott i soffan när jag kommer hem, det är inte jag lixom... :)

Sen hatar jag OST! Jag får kväljningar så fort jag tänker på ost, men har kommit på att jag älskar yoghurt! Är inte så sugen på sötsaker, mest bara läsk och chips... :) ofta hungrig, men aldrig någon lust att stå och laga mat, det är jobbigt. :(

Nu har jag en fråga till er..... är jag idiotisk som inte har gjort ett graviditetstest? jag VET att jag är gravid, och tycker inte att jag behöver betala ett test för ett veta svar....... snälla döm mig inte! :p

• Cornellia
    b93 skrev 2011-01-29 18:01:24 följande:
    jag mår faktiskt inte så dåligt.. :s nästan lite orolig för det. men jag sover otroligt mycket, kan sova mer än 12-14 timmar per dag. Och m jag har varit ute och handlat eller varit ute och gått så kan jag sussa gott i soffan när jag kommer hem, det är inte jag lixom... :)

Sen hatar jag OST! Jag får kväljningar så fort jag tänker på ost, men har kommit på att jag älskar yoghurt! Är inte så sugen på sötsaker, mest bara läsk och chips... :) ofta hungrig, men aldrig någon lust att stå och laga mat, det är jobbigt. :(

Nu har jag en fråga till er..... är jag idiotisk som inte har gjort ett graviditetstest? jag VET att jag är gravid, och tycker inte att jag behöver betala ett test för ett veta svar....... snälla döm mig inte! :p
    Du kan ju göra ett test på MVC annars.

Ungen kommer nog ut även om du inte har testat dig.
  • Cornellia

Är det bara jag som har ont i magmusklerna? har så himla ont, som riktigt jävlig träningsverk ungefär, men hela tiden, det enda sättet att lindra det är att trycka ut magen så mycket det bara går, ser skitkonstigt ut.

• b93
    Cornellia skrev 2011-01-29 18:03:34 följande:
    Du kan ju göra ett test på MVC annars.

Ungen kommer nog ut även om du inte har testat dig.
    hahaha, jo det gör den säkert :) jag ska till MVC nu på måndag, jag är nervös på vad jag ska säga...
    " hej, jo jag vet att jag är gravid men jag har inte testat mig... :) "
    låter lite.... konstigt enligt mig, haha :p
  • M y

Hej tråden

Igår var vi på hälsosamtal,barnmorskan var helt OK. Trodde det skulle gå snabbt det där samtalet,då jag redan har 2 sen tidigare,nästan en hel timme *phuu* Undrar hur långt tid det tar på inskrivningen.
    Idag har jag shoppat en del mammakläder då mina jeans inte går att knäppa längre... lite besviken över utbudet,men tur man reser ofta och kan handla annat då.Mitt illamående är nog borta helt, kommer enbart på morgonen då jag sovit för lite.

Hur har ni andra det mad kläder? Kan ni fortfarande använda era vanliga?

• miqaw
    M y skrev 2011-01-29 18:33:42 följande:

Hur har ni andra det mad kläder? Kan ni fortfarande använda era vanliga?

Får använda mammabyxor sedan en vecka tillbaka... och då är det mitt första barn och jag går jag in i v 9 imorgon (8+0). Men jag har alltid högre midja på mina byxor pga att jag har så förbannat långa ben så jag visar halva rumpan annars och jag gillade inte "trycket" på magen som det blev av mina vanliga. Annars hade jag nog fortfarande kunnat använda dem.
Svar på tråden BF september 2011