• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Nonkan82
    M y skrev 2011-01-29 18:33:42 följande:

Hej tråden

Igår var vi på hälsosamtal,barnmorskan var helt OK. Trodde det skulle gå snabbt det där samtalet,då jag redan har 2 sen tidigare,nästan en hel timme *phuu* Undrar hur långt tid det tar på inskrivningen.
    Idag har jag shoppat en del mammakläder då mina jeans inte går att knäppa längre... lite besviken över utbudet,men tur man reser ofta och kan handla annat då.Mitt illamående är nog borta helt, kommer enbart på morgonen då jag sovit för lite.

Hur har ni andra det mad kläder? Kan ni fortfarande använda era vanliga?

Jag använder mina vanliga jeans mm än, men är bara i v 9 så det är inte så konstigt.
  • M y
    Nonkan82 skrev 2011-01-29 19:04:20 följande:
    Jag använder mina vanliga jeans mm än, men är bara i v 9 så det är inte så konstigt.
    Jag är bara i vec 8 och känner inte för att strypa det lilla livet längreSkrattande haha.Kan bero på att detta är nr 3 för mig,så magen putar ut i förtid.
    Sen beror det säkert på hur livmodern är placerad mm 
  • SannaM

Såg att några håller koll på vikten... fy, det vågar jag inte. Har förmodligen gått upp minst ett kilo eftersom jag typ slutat träna och äter massa skit varje dag. Fick värsta megacravingen efter hamburgare idag när vi stod och väntade på skjuts utanför en hamburgerkiosk och var tvungen att dra och köpa quornburgare och grillkrydda för att få till en riktigt fin biff till middag. Eller, inte en, TVÅ fullfjädrade burgare med dressing, ketchup, senap, bröd och ost. Mmmm. Fräscht!

...men nu mår jag illa igen

• She is Me

Jag har baby bump och baby gruppen som appar. Full versionen av baby bump har spark räknare och värktimer :)

• betula
    b93 skrev 2011-01-29 18:01:24 följande:
    jag mår faktiskt inte så dåligt.. :s nästan lite orolig för det. men jag sover otroligt mycket, kan sova mer än 12-14 timmar per dag. Och m jag har varit ute och handlat eller varit ute och gått så kan jag sussa gott i soffan när jag kommer hem, det är inte jag lixom... :)

Sen hatar jag OST! Jag får kväljningar så fort jag tänker på ost, men har kommit på att jag älskar yoghurt! Är inte så sugen på sötsaker, mest bara läsk och chips... :) ofta hungrig, men aldrig någon lust att stå och laga mat, det är jobbigt. :(

Nu har jag en fråga till er..... är jag idiotisk som inte har gjort ett graviditetstest? jag VET att jag är gravid, och tycker inte att jag behöver betala ett test för ett veta svar....... snälla döm mig inte! :p
    Min mamma har aldrig gjort ett enda gravtest hemma, utan visste precis som du och sen så testade de henne när hon skrevs in så småningom.

Själv har jag testat mig en miljon gånger typ :P Finns superbilliga stickor att beställa på internet, så jag har typ alltid haft sånt hemma. :D
  • MuM2girls

Gudarns råkade ut för magförgiftning i förrgår som nu börjar bli bra, tror det vart makrillen som gjorde mig dålig:/ Så nu har man i två dagar ätit ännu mindre mat:( Hoppas lilla fröet inte tar skada, i går åt jag 200g vindruvor, två potatisar och 1 bit sockerkaka:O. I dag börjar jag äta lite mer iallafall:) Från illmående börja för 2 veckor sedan så visa vågen -3kg

• betula

Åh det är nästan så jag vill skaffa mig en våg för att kunna följa vad som händer. Gissningsvis står jag på +-noll, men jag har verkligen ingen aning. Har skitsvårt för att gå upp i vikt och jättelätt för att tappa, men har ju inte spytt, dock ätit mindre, men även rört mkt mindre på mig. Och kroppen känns som vanligt bortsett från en del luft i magen då mot kvällen till :P

• M y
    She is Me skrev 2011-01-29 19:40:30 följande:
    Jag har baby bump och baby gruppen som appar. Full versionen av baby bump har spark räknare och värktimer :)
    Ok, tack genast skaffa... fick min iphone igår av älsklingen och känner min helt lost fortfarandeSkäms
Svar på tråden BF september 2011