• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • miqaw
    Flisan79 skrev 2011-01-29 20:09:59 följande:
    Den har jag med, är väl den enda som är gratis. Hittade några men de var ganska dyra, typ 30 spänn....lite snål kanske,hehe.
    Jag tror inte jag betalt för några av de jag har... Libro är gratis i alla fall och även Babydax/gravidapp...
  • Flisan79
    miqaw skrev 2011-01-29 20:16:33 följande:
    Jag tror inte jag betalt för några av de jag har... Libro är gratis i alla fall och även Babydax/gravidapp...
    Får kika på dem då
  • Jennie f

Alltid ska det vara något.. Idag fick jag en ordentlig blödning.. har symtomen kvar, illamående och lite ömma bröst.. Men visst behöver det inte vara någon fara bara för att man blöder i vecka 9?

• betula
    Jennie f skrev 2011-01-29 20:45:22 följande:
    Alltid ska det vara något.. Idag fick jag en ordentlig blödning.. har symtomen kvar, illamående och lite ömma bröst.. Men visst behöver det inte vara någon fara bara för att man blöder i vecka 9?
    Nä det behöver inte vara nån fara, men frstår din oro. Jag har haft bruna flytningar några dagar och känner mig riktigt orolig stundtals, trots att jag vet att det inte behöver betyda nånting alls.
  • Jennie f
    betula skrev 2011-01-29 21:26:54 följande:
    Nä det behöver inte vara nån fara, men frstår din oro. Jag har haft bruna flytningar några dagar och känner mig riktigt orolig stundtals, trots att jag vet att det inte behöver betyda nånting alls.
    Mmm, usch det är frustrerande.. under förra graviditeten började missfallet med bruna flytningar. Men har å andra sidan hört många som har haft blödningar och att det inte var någon fara.

Vi får hålla tummarna för oss!
  • SannaM

Har alla såna dära iPhones och grejer?? Kära nån, jag har en helt vanlig mobil, en sån som man kan ringa och smsa med. Den funkar hur bra som helst trots att jag tappat den i golvet typ 100 ggr och den gått i tusen bitar varje gång. Bara att sätta ihop och så funkar den

• Grodlår

I helgen har vi firat yngsta sonens 4 årsdag. Några dagar inna hade vi ringt runt till familjen och berättat att vi ska ha en till liten skrutt. Mamma blev jätteglad men lite orolig för vad pappa skulle säga. Pappa sa "vad ska det vara bra för" men efter en liten stund blev han också glad. Min pappa är väldigt mån om att alla har det bra, så nu måste han oroa sig för ytterligare en sak, stackars pappa. :) På fredagskvällen berättade vi för pojkarna och B som är 7 år gissade direkt vad det var som mamma och pappa ville berätta, A som är 4 år började hysteriskt fnittra i säkert 30 min. När vi visade VUL-bilden trodde han att det var han själv som var på bilden och som låg i min mage. Båda pojkarna blev iaf väldigt glada, vi hade ju gissat att iaf en av dem skulle börja gråta. Är i v.8+1 idag och känner av ett ökande illamående, får kämpa för att inte kräkas.

• betula
    SannaMac skrev 2011-01-30 09:35:06 följande:
    Har alla såna dära iPhones och grejer?? Kära nån, jag har en helt vanlig mobil, en sån som man kan ringa och smsa med. Den funkar hur bra som helst trots att jag tappat den i golvet typ 100 ggr och den gått i tusen bitar varje gång. Bara att sätta ihop och så funkar den
    Haha

Jag har oxå en sån där mobil som man ringer och smsar med och som överlever att leva med mig, mina hundar och naturen. ;) Sambon där emot måste ha det flashigaste och har ju sönder dem hela tiden. En mobil måste ju tåla att åka i golvet dagligen, få sig några rejäla dränkningar när ma är ute och går i två timmar i spöregn samt ha supermottagare så att man kan vaa uppe i fjällen/ute vid sommarstugan och ändå ha mottagning. Varför skall man annars ha en mobil liksom??
  • Flisan79

Nu skriver jag från min iPhone bara för att..haha. Nej men hur ska jag annars smyga på FL i tid och otid?

Något jag är mest förtjust i är iPoden som är inbyggd för jag lyssnar ständigt på ljudböcker. Med 2 små barn finns ingen tid att läsa så det är helt fantastiskt. Särskillt på barnvagnspromenader.

• M y
    SannaMac skrev 2011-01-30 09:35:06 följande:
    Nej, det tror jag inte. ALLA har inte en iPhone och grejer,vissa har både och.Skrattande Jag har inte tänkt skaffa en innann min gammla sog,men fick denna i present av sambon. Han tyckte jag behövde ha mer koll på saker,som han sa. Nu ska jag ägna helgen åt att lära mig hur eländet fungerar. 
Svar på tråden BF september 2011