• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-01-30 11:10:42 följande:
    Nu skriver jag från min iPhone bara för att..haha. Nej men hur ska jag annars smyga på FL i tid och otid?

Något jag är mest förtjust i är iPoden som är inbyggd för jag lyssnar ständigt på ljudböcker. Med 2 små barn finns ingen tid att läsa så det är helt fantastiskt. Särskillt på barnvagnspromenader.
    Jaha,så man kan göra det också...där ser man. Varför finns det ingen "bruksanvisning" till eländet??? Känner mig som en stenåldersmänniska som vaknat och fått en iPhone i handen Skäms
  • Flisan79
    M y skrev 2011-01-30 11:38:14 följande:
    Jaha,så man kan göra det också...där ser man. Varför finns det ingen "bruksanvisning" till eländet??? Känner mig som en stenåldersmänniska som vaknat och fått en iPhone i handen Skäms
    Javisst, och massa musik förstås.

Sen så har jag verkligen gillat min mensapp (period tracker de lux, eller vad den nu heter). I den kan jag fylla i pms symtom, när jag har ÄL, hur livmodertappen står osv. Var utmärkt i bebisverkstaden . Man skriver dessutom när man har sex, dessa dagar markeras med hjärtan så jag kan se när denna bebbe blev till...haha. Nu är den på gravidmood med det innebär bara att beräknade mens och ÄL är borta och nedräkning till fl står ist.
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-01-30 11:48:30 följande:
    Javisst, och massa musik förstås.

Sen så har jag verkligen gillat min mensapp (period tracker de lux, eller vad den nu heter). I den kan jag fylla i pms symtom, när jag har ÄL, hur livmodertappen står osv. Var utmärkt i bebisverkstaden . Man skriver dessutom när man har sex, dessa dagar markeras med hjärtan så jag kan se när denna bebbe blev till...haha. Nu är den på gravidmood med det innebär bara att beräknade mens och ÄL är borta och nedräkning till fl står ist.
    Å herre min guuud ! Vilken grej. En helt ny värld som har öppnats för en,gäller bara att hitta allt också...
  • miqaw
    M y skrev 2011-01-30 12:35:01 följande:
    Å herre min guuud ! Vilken grej. En helt ny värld som har öppnats för en,gäller bara att hitta allt också...
    Min favorit innan pyret äntligen beslutade sig för att existera var iPeriod, tror den funkade på samma sätt.
  • Miss Lisen

Jag har oxå en i Phone. Å vad skulle jag göra utan den :). Många bra appar, har nog de flesta gratis gravidappar man kan ha. Om man är ute nån stans och blir osäker på vad man får äta som gravid så är det ju bara att googla fram det lite snabbt. GPS och fatkamera varning är oxå en bra app att ha när man är ute och åker. Man kan ju ha den till massor!

• betula
    Miss Lisen skrev 2011-01-30 13:44:13 följande:
    Jag har mä mens appen. Jag vet exakt när och var min lilla bebbe blev till :)
    Och det vet jag utan iPhone och app ;)
  • kantarellkisse
    betula skrev 2011-01-30 13:53:34 följande:
    Och det vet jag utan iPhone och app ;)
    Haha... Jag är nog den enda som är väldigt väldigt osäker på just när befruktningen skedde. Eftersom mina är donerade från frys vet jag inte ens vilket år de blev till... Det finns nog ingen app för det Annars vet jag ju på timman när vi förenades i en op-sal
  • SannaM

Hihi, jo jag förstår tjusningen med att kunna ha koll på allt i tid och otid, men vill nog inte själv ha en sån där för då är jag rädd att jag också ska bli en surfa runt-junkie (värre än nu alltså...) Min sambo har en htc och det är både för- och nackdelar med det: idag var vi t.ex. ute och promenerade i det vackra vädret och då höll hon HELA tiden på och kollade in kartan för att se var vi var. Jag tyckte att vi väl bara kunde gå lite och se oss omkring, och kanske ta fram kartan om vi gick vilse, liksom, men nä, den här google-grejen åkte fram heeela tiden. Det gjorde mig stressad. Fast ja, jag blir väl stressad och upptrissad för allt just nu

• SannaM
    kantarellkisse skrev 2011-01-30 14:52:59 följande:
    Haha... Jag är nog den enda som är väldigt väldigt osäker på just när befruktningen skedde. Eftersom mina är donerade från frys vet jag inte ens vilket år de blev till... Det finns nog ingen app för det Annars vet jag ju på timman när vi förenades i en op-sal
    Exakt när befruktningen skedde vet nog ingen om man inte har nån slags röntgensyn och kan se när ägget och spermien möttes där inne... men shit just det, du kanske ha en liten treåring där inne som du ruvar på?
Svar på tråden BF september 2011