• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-01-30 14:52:59 följande:
    Haha... Jag är nog den enda som är väldigt väldigt osäker på just när befruktningen skedde. Eftersom mina är donerade från frys vet jag inte ens vilket år de blev till... Det finns nog ingen app för det Annars vet jag ju på timman när vi förenades i en op-sal
    Haha

Ja du har ju inte gjort det enkelt för dig alltså. Fast ganska häftigt att veta exakt när de fördes in i dig!
  • betula
    SannaMac skrev 2011-01-30 15:46:44 följande:
    Hihi, jo jag förstår tjusningen med att kunna ha koll på allt i tid och otid, men vill nog inte själv ha en sån där för då är jag rädd att jag också ska bli en surfa runt-junkie (värre än nu alltså...) Min sambo har en htc och det är både för- och nackdelar med det: idag var vi t.ex. ute och promenerade i det vackra vädret och då höll hon HELA tiden på och kollade in kartan för att se var vi var. Jag tyckte att vi väl bara kunde gå lite och se oss omkring, och kanske ta fram kartan om vi gick vilse, liksom, men nä, den här google-grejen åkte fram heeela tiden. Det gjorde mig stressad. Fast ja, jag blir väl stressad och upptrissad för allt just nu
    Min sambo är likadan m sin htc, fast han vågar inte hålla på m den framför min näsa nån längre stund längre. Dock har han lyckas få mig att gilla EN grej med den och det är att han kan få upp hur vi går på en karta m strecka och tid och sen sparar han ner det, så har vi enkelt koll på hundarnas motion. ;) Men det är nog det enda bra med den! Sen tycker jag den verkar fruktansvärt olämplig när man springer, cyklar och åker offpist :P Och det tycker ju han med för han lämnar den ju hemma då och det är typ då ja tycker han sall ha en mobil OM något skulle hända liksom. *suck*
  • hanna elise

Någon som vet om det finns några bra appar för Android ?
    (för övrigt har min HTC åkt i golvet flera gånger, det gör inget, bara att sätta ihop igen ) Flört

• Cornellia
    hanna elise skrev 2011-01-30 16:23:53 följande:
    Någon som vet om det finns några bra appar för Android ?
    (för övrigt har min HTC åkt i golvet flera gånger, det gör inget, bara att sätta ihop igen ) Flört
    Jag har libero gravid app.
  • rubin
    Imasim skrev 2011-01-28 12:57:34 följande:
    Oj då! Hör ämnesomsättningsprover till rutinproverna man tar som nygravid, tro?
    Även om man gärna slipper ett tillstånd som kräver medicinering så kan jag tro att det är bra att veta att det finns en anledning till det dåliga måendet. Vad sa barnmorskan mer då? Är det gravidrelaterat? Eller är det något du formodligen kommer att fortsätta med efteråt? Kram/Misa
    Tror inte det tillhör rutinproverna, min far äter oxå Levaxin. Jag skall träffa läkaren på tisdag och får förhoppningsvis mer info då.
  • MuM2girls

Tjho gick in i v10 idag:) 9+0:D Yttligare en vecka har gått gudarns så nice alltså!!

Har en liten fråga till er, har ni fått mycket flytningar? Jag har rätt mycket nu och en sak jag vet är att jag skulle ha min mens nu annars, kan det vara därför?
    Kommer inte ihåg hur det var med dottern, man glömmer så snabbt alltså!!

• malar87

Jag har nog dom flästa apparna hehe

I morgon ska jag till gyn å ta cellprov å hoppas på vul

• betula
    MuM2girls skrev 2011-01-30 19:12:50 följande:
    Tjho gick in i v10 idag:) 9+0:D Yttligare en vecka har gått gudarns så nice alltså!!

Har en liten fråga till er, har ni fått mycket flytningar? Jag har rätt mycket nu och en sak jag vet är att jag skulle ha min mens nu annars, kan det vara därför?
    Jag har bruna flytningar och skulle oxå haft min mens nu typ. Hoppas att det är därför flytningarna är missfärgade. Har annars haft ganska så mkt flytningar samtliga veckor, betydligt mer än normalt iaf.
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-01-30 19:12:50 följande:

Skojar du. Så här mycket snigelspår lämnar jag aldrig efter mig annars
  • LillaLilja

Hej! Massa dagar sen jag var inne nu, ska sätta mig och läsa ikapp..

Ser ni pratar om iPhone :) Vad skulle man göra utan den?? ;) Det finns allt och jag skulle nog inte klara mig utan den, har nog halva mitt liv i den ;P

Idag har vi kommit på att vi ska renovera klart vårat hus och köpa ett nytt, vi vill ha en en plans villa :) Nu har vi källare, entréplan och övervåning.. Och har hittat vårat "drömhus" som är en enplans villa :)

Igår hade jag super ont i magen, ringde sjukvårdsrådgivningen, men dom trodde det var sammandragningar eller växtvärk så jag värmde en vetekudde och vilade och idag känner jag ingenting :)

Nej, nu är maten klar så nu ska jag äta lite...

Föresten, ni som har tatueringar på magen och varit gravida förut... Blev tatueringen förstörd nånting?

Min mage ploppade ut nu i helgen och jag har börjat smörja hela magen med apotekets olja för gravida magar =) och hoppas på att den ska hjälpa även tatueringen från att töjas ut för mycket...

Svar på tråden BF september 2011