• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Dior
    Flisan79 skrev 2011-01-30 19:25:31 följande:
    Skojar du. Så här mycket snigelspår lämnar jag aldrig efter mig annars
    Haha fy vad det lät... :)
  • miqaw
    wanted skrev 2011-01-30 19:25:41 följande:
    Föresten, ni som har tatueringar på magen och varit gravida förut... Blev tatueringen förstörd nånting?

Min mage ploppade ut nu i helgen och jag har börjat smörja hela magen med apotekets olja för gravida magar =) och hoppas på att den ska hjälpa även tatueringen från att töjas ut för mycket...
    Jag har en tatuering precis nedanför troslinjen och jag är också är nyfiken på det där!
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-30 19:25:31 följande:
    Skojar du. Så här mycket snigelspår lämnar jag aldrig efter mig annars
    Ha ha, ja jag märkte nu när jag jobba att jag haft rejäla slemsniglar i trosorna:D
    Skönt att det verkar vara normalt, tror bara man har mer flytningar när man jobbar då man tar i, och rör sig hela tiden:D aannars ligger man ju mest och slappar och då märks det inte så mycket!!
  • Flisan79

Ang tatoos har jag hört både och. Får man bristningar över tatueringen blir den förstörd, så är det bara.Huden brister ju och elastiteten försvinner. Men om man inte får det kan den faktist återgå till orginalskick (iaf tillräkligt nära). Jag som själv tatuerar skulle dock varna innan jag tatuerade en tjej på magen. Har man otur blir tatueringen hemsk...tyvärr.

• Syster Bettan

Jag har ett kinesiskt tecken på högra delen av nedre magen. Vid min förra graviditet fick jag bristningar runt naveln men tatueringen vart intakt, man kan inte se på den iaf att jag vart gravid!

• Längtan81

Är så otroligt trög i magen, ngn mer? Vad gör ni för att hålla magen i trim?

• Flisan79
    Längtan81 skrev 2011-01-30 19:52:44 följande:
    Min mage är ok men min syrra har samma problem som du. Hon har löst det med mycket vatten och minst ett päron om dagen. Läste någonstans att en kiwi om dagen kunde fungera också.
  • Dior
    Längtan81 skrev 2011-01-30 19:52:44 följande:
    Då är vi två. Jag försöker äta mkt frukt och dricka vatten. Fungerar inte det så tar jag en kopp kaffe. Jag älskar kaffe men har fått avsmak för det just nu.
    Annars finns det Lactolos som man kan köpa på apoteket.
  • betula

Mår så förbannat illa idag och har ingen matlust alls. Är inte sugen på något, men blir ju bara mer illamående ju hungrigare jag är. :(

• Flisan79

Tja, antingen har bebben dött eller så är jag på väg in i spökveckorna för mina symtom dalar. Aptiten blir mer normal, inget illamående, magen stabilare, ingen huvudvärk. Skönt men läskigt. Buuuu!

Svar på tråden BF september 2011