• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • höstenflickan

Jag har BF 28/9 - detta blir mitt o killens första barn Glad
    Jag mår inte illa och jag spyr inte.
    Men däremot har jag svårt att få i mig mat!

• LillaLilja

Trög i magen och dalande symptom ja :D

Känner inga symptom alls, men magen växer så jag ser det positivt.. Känner mig inte gravid längre, hungern är inte lika hemskt som förut, jag är inte lika trött och mår bättre nu än på länge, men min BM sa att det är normalt att vissa mår som prinsessor när dom är gravida (hoppas jag är en sån) :)

• miqaw

Mådde illa som tusan förra veckan och tog postafen för att kunna jobba alls... I fredags var jag ledig och tog därför inga tabletter och mådde ok, samma nu i helgen... Vaknar idag och mår peck... Kan det ha med sömnen att göra? Har gått och lagt mig vid samma tid varje kväll men fick sova 2 timmar mindre idag... Så, det var bara att knapra i sig en postafen. MEN, på ett sätt klagar jag inte, mår jag illa mår ju pyret bra! Cool

• skomakarfrun

Skönt att höra att detta äckliga illamående snart är slut, v 7+5 idag. Trodde jag skulle behöva stå ut till v 12-13. Brukar det alltså plana ut tidigare?

• hanna elise

Idag går jag in i v9 :)
    Man närmar sejd e magiska 12, längtar så att få berätta för någon, framförallt för dottern. Maken ska filma hennes reaktion säger han :)
    20,4 % av grav är bortgjord, alltså mer än en femtedel. Skrattande

Mår lite sådär nu, kvällarna är värst. Har världens klåda också, över hela kroppen men framförallt på brösten och magen.

• SannaM

Dalande symptom? Jojatackarjag! Jag är i 8+5 idag och symptomen har snarare ESKALERAT den senaste veckan och ännu mer under helgen... fasen alltså, nu luktar köket skit och illamåendet om kvällarna är inte nådigt. Magen hård som sten och molvärk som sjutton. Tröttheten sitter i - om inte värre än förut.

Men jag håller flaggan i topp - tror det är en riktig liten rackarbajsarbebis där inne som växer så det knakar!

Och, på tal om knak - börjar få svårt att ligga på sidan när jag sover, gör ont i höften... hade ju känningar i ljumskarna för några veckor sedan, men sedan dess ingenting. Puh, hoppas inte på foglossning

• IdaElinLivia040611
    Flisan79 skrev 2011-01-30 20:15:37 följande:
    Tja, antingen har bebben dött eller så är jag på väg in i spökveckorna för mina symtom dalar. Aptiten blir mer normal, inget illamående, magen stabilare, ingen huvudvärk. Skönt men läskigt. Buuuu!
    Vilken vecka  är du i nu?????
  • Jennypenny83

Min chef ringde när jag var på väg in till jobbet imorse, jag behövde inte komma om jag inte ville eftersom vi var överbemannade. Jag vände bilen snabbt som attan haha... Alltså detta har aldrig hänt innan, vi brukar alltid vara alldeles för få sjuksköterskor :)

Jag har mått hyfsat hela helgen, har inte spytt på flera dagar, det har varit jätteskönt. Men nu i förmiddags så kom illamåendet tillbaka med full kraft och frukosten fick jag inte behålla. Så det går verkligen upp och ner.

Vi köpte ny bil igår, så nu har vi plats till 2 barn, 2 vagnar, hundar etc. Tjoohoo!

• Flisan79
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-01-31 08:26:37 följande:
    Vilken vecka  är du i nu?????
    Jag är i v 10. Vet ju att det varit likadant de andra graviditeterne för i första grav var jag inne på gynakuten v 10 (pga oro) och frågade just om varför mina symtom försvunnit. Fick då svaret om spökveckorna. De brukar börja runt denna vecka.
  • Skrutt74
    Jennypenny83 skrev 2011-01-31 09:33:36 följande:
    Min chef ringde när jag var på väg in till jobbet imorse, jag behövde inte komma om jag inte ville eftersom vi var överbemannade. Jag vände bilen snabbt som attan haha... Alltså detta har aldrig hänt innan, vi brukar alltid vara alldeles för få sjuksköterskor :)

Jag har mått hyfsat hela helgen, har inte spytt på flera dagar, det har varit jätteskönt. Men nu i förmiddags så kom illamåendet tillbaka med full kraft och frukosten fick jag inte behålla. Så det går verkligen upp och ner.

Vi köpte ny bil igår, så nu har vi plats till 2 barn, 2 vagnar, hundar etc. Tjoohoo!
    Härligt att få ett sådant telefonsamtal. Ett sådant skulle jag också vilja få någon gång. Vi har så sprängfylld avdelning just nu där jag jobbar, så vi har tre stackars patienter som får ligga i korridoren. Njut nu av den extra lediga dagen!Glad
Svar på tråden BF september 2011