• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • IdaElinLivia040611
    Flisan79 skrev 2011-01-31 09:41:30 följande:
    Jag är i v 10. Vet ju att det varit likadant de andra graviditeterne för i första grav var jag inne på gynakuten v 10 (pga oro) och frågade just om varför mina symtom försvunnit. Fick då svaret om spökveckorna. De brukar börja runt denna vecka.
    Va skönt, jag går in i vecka 10 idag, 9+0 så jag hoppas hoppas att det snart är över. Vecka 9 ska ju vara värst med högst hcg i kroppen och sen börjar det dala. Med mina andra 2 gick det över helt efter ett tag, kommer bara inte ihåg när. Men jag väntar tålmodigt...:)
  • Dior
    Flisan79 skrev 2011-01-31 09:41:30 följande:
    Jag är i v 10. Vet ju att det varit likadant de andra graviditeterne för i första grav var jag inne på gynakuten v 10 (pga oro) och frågade just om varför mina symtom försvunnit. Fick då svaret om spökveckorna. De brukar börja runt denna vecka.
    Spökveckor? Har jag aldrig hört talas om
  • Jennypenny83
    Skrutt74 skrev 2011-01-31 09:46:11 följande:
    Härligt att få ett sådant telefonsamtal. Ett sådant skulle jag också vilja få någon gång. Vi har så sprängfylld avdelning just nu där jag jobbar, så vi har tre stackars patienter som får ligga i korridoren. Njut nu av den extra lediga dagen!Glad
    Will do! Flört
    Usch, det är så synd om både patienter och personal med så stor belastning. Man ska verkligen tycka om yrket för att orka med.
  • Flisan79
    Dior skrev 2011-01-31 09:56:33 följande:
    Spökveckor? Har jag aldrig hört talas om
    Det är de veckor som symtomen försvinner och magen och sparkar inte hunnit komma. Man kan därav känna sig totalt ogravid. Brukar börja runt v 9-12 och hålla på tills man får någon annan bekräftelse på graviditeten som just sparkar kanske.

Jag hoppas på samma tur som förra grav (barn nr 2) för då kände jag "sprattel" redan från v 11....dvs VÄLDIGT tidigt. Riktiga sparkar från v 14.
  • She is Me

Dior, spökveckorna brukar infalla ung mellan v 10-16 kanske det är olika, det är när illamående och andra symtom försvinner och innan man märker magen, sparkar mm det brukar vara lugna veckor där man knappt märker att man är gravid.

• Dior
    Flisan79 skrev 2011-01-31 10:06:53 följande:
    Det är de veckor som symtomen försvinner och magen och sparkar inte hunnit komma. Man kan därav känna sig totalt ogravid. Brukar börja runt v 9-12 och hålla på tills man får någon annan bekräftelse på graviditeten som just sparkar kanske.

Jag hoppas på samma tur som förra grav (barn nr 2) för då kände jag "sprattel" redan från v 11....dvs VÄLDIGT tidigt. Riktiga sparkar från v 14.
    Jaha. Jag är i v7 (6+4) och jag känner absolut ingenting mer än att jag är tröttare än vanligt. Min första graviditet var det likadant, jag fick påminna mig själv att jag var gravid inna jag hade fått mage.
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-31 10:08:38 följande:
    Dior, spökveckorna brukar infalla ung mellan v 10-16 kanske det är olika, det är när illamående och andra symtom försvinner och innan man märker magen, sparkar mm det brukar vara lugna veckor där man knappt märker att man är gravid.
  • Skrutt74
    Dior skrev 2011-01-31 10:10:26 följande:
    Jaha. Jag är i v7 (6+4) och jag känner absolut ingenting mer än att jag är tröttare än vanligt. Min första graviditet var det likadant, jag fick påminna mig själv att jag var gravid inna jag hade fått mage.
    Jag är också gravid i v 7 (6+6) och jag har lite molvärk ibland och väldigt ömma bröst. Annars mår jag som vanligt. Lite tröttare kanske... Magen spänner ibland, gaser i tarmarna. Jag ska på VUL idag och hoppas såååå på att få se ett tickande hjärta.
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-31 10:06:53 följande:

Gudarna spökveckorna hade jag aldrig på min första grav, mådde piss illamående fram till v13, hoppas faktiskt att det slutar lite tidigare dennna gång iallafall!!
    Skulle faktiskt vara riktigt nice att vilja åka till resturang och köpa en god köttbit, me pomme och bea mmm. Men just nu så säger magen BLÄ!!!
    Bara lägntar tills när de försvinner!!

Jag könnde första spratlet i v13 sist, eller det kändes som en liten flimrande fisk i magen, det var direkt efter ultaljudet då:) De riktiga sparkarna kände jag inte förrens i v20, hade moderkakan i framvägg den gången.

Svar på tråden BF september 2011