• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me

Jag har inte heller haft spökveckorna med mina andra två, mitt illamående kom v 14 med båda och alla sa men Nu ska du inte må illa :) så denna gången hoppas jag att eftersom jag mått illa från innan bim tills för några dagar sen så längtar jag efter spökisen ;) treveckor till kub med !

• Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-01-31 10:15:38 följande:

Gudarna spökveckorna hade jag aldrig på min första grav, mådde piss illamående fram till v13, hoppas faktiskt att det slutar lite tidigare dennna gång iallafall!!
    Skulle faktiskt vara riktigt nice att vilja åka till resturang och köpa en god köttbit, me pomme och bea mmm. Men just nu så säger magen BLÄ!!!
    Bara lägntar tills när de försvinner!!

Jag könnde första spratlet i v13 sist, eller det kändes som en liten flimrande fisk i magen, det var direkt efter ultaljudet då:) De riktiga sparkarna kände jag inte förrens i v20, hade moderkakan i framvägg den gången.

Mmm, fördelen är ju att vi kan gå ut och äta på fredag . Jag och min man firar då 10 år som gifta (eller ja eg på torsdag men det var lättare med barnvakt på fredagen).

Har haft moderkakan fram båda grav och för mig har det alltså inte gjort att jag kännt mindre som det kan bli för vissa. Är snarare lite orolig för att ha den bak. Hur mycket känns det då lixom? Hade mardrömmar om att barnen stack ut en fot genom skinnet pga de tydliga sparkarna....hua!
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-31 10:25:55 följande:
    Mmm, fördelen är ju att vi kan gå ut och äta på fredag . Jag och min man firar då 10 år som gifta (eller ja eg på torsdag men det var lättare med barnvakt på fredagen).

Har haft moderkakan fram båda grav och för mig har det alltså inte gjort att jag kännt mindre som det kan bli för vissa. Är snarare lite orolig för att ha den bak. Hur mycket känns det då lixom? Hade mardrömmar om att barnen stack ut en fot genom skinnet pga de tydliga sparkarna....hua!
    Grattis i förskott:)

Okie, gudarna vilket dröm, ja vi får hoppas på att det inte var någon sanndröm då;)
  • Dior
    Skrutt74 skrev 2011-01-31 10:13:31 följande:
    Jag är också gravid i v 7 (6+6) och jag har lite molvärk ibland och väldigt ömma bröst. Annars mår jag som vanligt. Lite tröttare kanske... Magen spänner ibland, gaser i tarmarna. Jag ska på VUL idag och hoppas såååå på att få se ett tickande hjärta.
    Jag ska till min BM på onsdag, men det var för en annan sak egentligen. Så jag hoppas att hon går med på ett vul då jag fick veta första graviditeten att jag kanske skulle få tvillingar. Fick göra vul eftersom att dom såg en fostersäck men inget i den. Så jag vill mer än gärna ha fått gjort ett vul eller om det bara blir ett vanligt ul.
  • Skrutt74
    Dior skrev 2011-01-31 10:35:56 följande:
    Jag ska till min BM på onsdag, men det var för en annan sak egentligen. Så jag hoppas att hon går med på ett vul då jag fick veta första graviditeten att jag kanske skulle få tvillingar. Fick göra vul eftersom att dom såg en fostersäck men inget i den. Så jag vill mer än gärna ha fått gjort ett vul eller om det bara blir ett vanligt ul.
    Hoppas du får ditt vul. Om inte annat för att man ska hålla oron i schack lite. Jag ska på VUL idag också. Var för en vecka sen och såg en hinnsäck med en liten vit prick i. Idag hoppas jag få se en större prick med ett tickande hjärta. Hade en ofostrig graviditet för ett år sedan som upptäcktes på vul i v 8. Hoppas på att slippa det denna gång.
  • Renni

Godmorgon !

Idag är det 8+3 för mig... Idag känns det som en "bra" dag utan så hemskt mycket illamående, vilket känns jätte bra för idag är första dagen på nya jobbet =).... Jobbar inom vården & jag vill inte ens tänka på alla dofter man kan få känna & illamåendet på det...

Jag är såååå nervös inför jobbet idag =S men jag hoppas att det ska bli bra.

• Skrutt74
    Renni skrev 2011-01-31 10:51:32 följande:
    Godmorgon !

Idag är det 8+3 för mig... Idag känns det som en "bra" dag utan så hemskt mycket illamående, vilket känns jätte bra för idag är första dagen på nya jobbet =).... Jobbar inom vården & jag vill inte ens tänka på alla dofter man kan få känna & illamåendet på det...

Jag är såååå nervös inför jobbet idag =S men jag hoppas att det ska bli bra.
    Lycka till med nya jobbet!
  • Dior
    Skrutt74 skrev 2011-01-31 10:50:54 följande:
    Hoppas du får ditt vul. Om inte annat för att man ska hålla oron i schack lite. Jag ska på VUL idag också. Var för en vecka sen och såg en hinnsäck med en liten vit prick i. Idag hoppas jag få se en större prick med ett tickande hjärta. Hade en ofostrig graviditet för ett år sedan som upptäcktes på vul i v 8. Hoppas på att slippa det denna gång.
    Ska jag vara ärlig så är jag rätt så nervös för att det ska vara tvillingar.
    Usch vad jobbigt. Hoppas att det går bra för dig idag. Min sambo åkte till Österrike med jobb i fredags så det känns lite extra nu när han inte är hemma och man ska till BM om 2 dagar.
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-01-31 10:32:09 följande:
    Grattis i förskott:)

Okie, gudarna vilket dröm, ja vi får hoppas på att det inte var någon sanndröm då;)
    Tack .-)

Hahaha...näää, det hände ju aldrig såklart men drömde det många gånger. Riktiga mardrömmar.
  • She is Me

Men vad har hänt med FL appen? Kan inte få fram underrubriker på allmänna rubriker :(

Svar på tråden BF september 2011