• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Ullis72
    Renni skrev 2011-01-31 10:51:32 följande:
    Godmorgon !

Idag är det 8+3 för mig... Idag känns det som en "bra" dag utan så hemskt mycket illamående, vilket känns jätte bra för idag är första dagen på nya jobbet =).... Jobbar inom vården & jag vill inte ens tänka på alla dofter man kan få känna & illamåendet på det...

Jag är såååå nervös inför jobbet idag =S men jag hoppas att det ska bli bra.
    God Middag!!

För mig är det bara 7+2, och jag började ett nytt jobb förra veckan, det är ju jättejobbigt, när man både är illamående och tröttare än vanligt.
    Samtidigt är det bra med nytt jobb, för man hinner inte tänka på så mkt annat!!
    Har du mått illa hela tiden?? Peppar peppar kan jag hålla mitt illamående hyfsat om jag har ngt i munnen, så det blir mkt småätande och onyttigt!! Men vad gör man inte??

Hoppas verkligen att det ska släppa snart, förmodligen runt V.12.

Lycka till med nya jobbet!!
  • nasj

Idag är jag i vecka 10+5 enligt bm.
    Imorgon ska jag på ultraljud för att se om den lever trots min blödning jag hade,är jättenervös. Sjukt nog räknar jag med att allt är ok, eftersom att jag fortfarande mår så himla illa,så skulle det visa sig att nått är fel,ja..känns inte som jag är beredd på det.
    En fråga,vet ni från vilken vecka man kan se könet på utraljud?

• Miniapa

Idag kom kallelsen till MKP! Så måndagen den 14/2 ska jag göra det. Någon som vet hur lång tid tar det att få svar på det? När vi gjorde FVP förra gången så tog det 2 dagar. Och så får vi väl reda på kön med :)

• Cornellia

Idag har jag varit och träffat en förlossningsläkare. Hon hade inte så mycketatt säga, dock gjorde hon ett VUL på mig och allt såg super bra ut.

Vårt lilla pyre är idag 2,59 cm långt och såg tydligen ut att må hur bra som helst.

Läkaren beräknade mig till att vara 9+2, vilket stämmer utmärkt med ÄL.

Jag fick en liten bild oxå, jag har aldrig förstått mig på varför folk har UL bilder (det "syns" ju inget ändå). Nu förstår jag

• Jennie f
    betula skrev 2011-01-30 19:23:31 följande:
    Jag har bruna flytningar och skulle oxå haft min mens nu typ. Hoppas att det är därför flytningarna är missfärgade. Har annars haft ganska så mkt flytningar samtliga veckor, betydligt mer än normalt iaf.
    Hur går det med dina flytningar? Har samma sak.. eller typ.. känns lite som gammalt blod. Jag ringde BM idag och fick en tid till VUL på onsdag bara för att kolla. Men hon sa att det absolut inte behövde vara någon fara, men att det var bäst att titta så man slapp vara orolig.
  • Skrutt74

Lycka! VUL idag visade att vår lilla prick hade växt och idag tickade hjärtat så fint! <3

• betula
    Jennie f skrev 2011-01-31 16:22:49 följande:
    Hur går det med dina flytningar? Har samma sak.. eller typ.. känns lite som gammalt blod. Jag ringde BM idag och fick en tid till VUL på onsdag bara för att kolla. Men hon sa att det absolut inte behövde vara någon fara, men att det var bäst att titta så man slapp vara orolig.
    Ta i trä, idag har flytningarna varit "normal". Inga missfärgningar! :)

Hoppas VUL på onsdag går bra, själv känns det som jag lika gärna kan vänta tills vi har tid för UL 16/2. Finns ju liksom ändå ingenting man kan göra.
  • betula
    Miniapa skrev 2011-01-31 14:20:52 följande:
    Idag kom kallelsen till MKP! Så måndagen den 14/2 ska jag göra det. Någon som vet hur lång tid tar det att få svar på det? När vi gjorde FVP förra gången så tog det 2 dagar. Och så får vi väl reda på kön med :)
    Varför gör ni MKP? Vill du inte svara behöver du inte, menar inteatt trampa på tår, men blir nyfiken. Hoppas det går bra iaf!
  • Miniapa
    betula skrev 2011-01-31 17:20:26 följande:
    Varför gör ni MKP? Vill du inte svara behöver du inte, menar inteatt trampa på tår, men blir nyfiken. Hoppas det går bra iaf!
    Ingen fara alls.
    Det är för att vi i oktober avbröt vår graviditet i v 21 pga att det var kromosomavvikelser på barnet. Det upptäcktes först på RUL och bekräftades med FVP. Så denna gången får vi göra MKP eller FVP för att slippa oroa oss fram till RUL. Och vi valde MKP pga att det kan göras tidigast.
  • Nonkan82

Är i vecka 9 (8+3) och känner mig också mycket bättre nu än förra veckan.
    Tröttheten har släppt lite och jag kan äta en del saker igen som jag känt avsmak för.
    Magen är inte så gasig alls längre.
    Jätteskönt! Hoppas det håller i sig :)

Vägde mig igår och vägde exakt samma som innan... trodde jag gått upp nåt kilo iaf eftersom jag äter mer nu.
    Fler som ännu inte gått upp?

Svar på tråden BF september 2011