• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Frka11

Ni som varit hos bm för inskrivning eller av annan anledning, är det någon av er som fått lyssna på hjärtljuden?nog måste väl alla bm kunna göra det??eftersom min bm i tel var så avig å sa att jag INTE skulle få något vul så tänkte jag iaf be henne och lyssna så att man vet att det faktiskt är något levande där inne. Någon som har erfarenhet av det?
    annars så mår ja ganska ok, mer eller mindre ont i brösten, lätt illamående ibland, svullen mage nå hemskt och 2kg viktuppgång:S.......gick in i v 9 igår och hoppas och ber till gud att skrutten mår bra och kommer ut frisk i september:)

• Flisan79
    Frka11 skrev 2011-01-31 17:36:54 följande:
    Ni som varit hos bm för inskrivning eller av annan anledning, är det någon av er som fått lyssna på hjärtljuden?nog måste väl alla bm kunna göra det??eftersom min bm i tel var så avig å sa att jag INTE skulle få något vul så tänkte jag iaf be henne och lyssna så att man vet att det faktiskt är något levande där inne. Någon som har erfarenhet av det?
    annars så mår ja ganska ok, mer eller mindre ont i brösten, lätt illamående ibland, svullen mage nå hemskt och 2kg viktuppgång:S.......gick in i v 9 igår och hoppas och ber till gud att skrutten mår bra och kommer ut frisk i september:)
    Vad jag har läst så kan man inte höra hjärtljuden före v 9-10. Och vi som har BF i början av sep är ju i v 10 så antar att ingen direkt kunnat det än?
  • Flisan79

Måste bara fråga. Är ju ändå ganska många som läser här i tråden:

I morse vaknade jag med värk under vänster revbensbåge. Påminner om håll. Blev bättre när jag åt men kännts från och till under dagen. Spec när jag sitter ner så att det blir lite mosatObestämd. Påminner också om när man är höggravid och bebis pressar upp mot revben och innehåll.

• malar87

Fick inget VUL idag :( Men men han sa iaf att de såg bra ut efter att jag hade tait bort förändringarna :D
    Ska till BM den 17/2 hoppas på att man kanske kan höra hjärtat eller när kan man de?

• betula
    Miniapa skrev 2011-01-31 17:23:23 följande:
    Ingen fara alls.
    Det är för att vi i oktober avbröt vår graviditet i v 21 pga att det var kromosomavvikelser på barnet. Det upptäcktes först på RUL och bekräftades med FVP. Så denna gången får vi göra MKP eller FVP för att slippa oroa oss fram till RUL. Och vi valde MKP pga att det kan göras tidigast.
    Aha, då förstår jag. Hoppas att resultatet blir bra nu då så ni slipper oroa er och snart ka få er lille efterlängtade bebis! :)
  • Miniapa
    betula skrev 2011-01-31 17:48:50 följande:
    Aha, då förstår jag. Hoppas att resultatet blir bra nu då så ni slipper oroa er och snart ka få er lille efterlängtade bebis! :)
    Tack! Ja jag längtar och hoppas :)
  • Chasingdreams

Imorgon går jag in i vecka 7. Jag har sen i lördags mått helt otroligt illa. Att jag ska få i mig varm mat verkar vara helt omöjligt. Första gången jag kände det var när jag var på restaurang och åt pasta. Idag när jag skulle äta min kycklinggryta på jobbet hoppades jag att allt skulle vara normalt. Men även om jag skar maten i små bitar började jag ulka nästan direkt. Jättejobbigt! Och ingen på jobbet vet att jag är gravid. Det enda jag kan äta är kex, kexchoklad, baugette, frukt, kokt ägg, yoghurt och morötter. Jag tycker det är jättejobbigt eftersom jag ju skulle vilja äta varierat för bebisens skull... Men jag antar att det viktigaste just nu är att jag får behålla maten.

• NornaB

VAB:ar med min minsting som är sjuk De ringde från dagis vid lunch och då hade han 38,6 i feber. Nu hade han 40 grader och fick alvedon... Inte alls pigg min lille grabb! Blir VAB flera dagar denna vecka. 

I morgon går jag in i vecka 9 Mår rätt bra, svagt ilamående ibland och tröttheten sitter i! 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Idag köpte jag mina fösta gravidbyxor. Kändes egentligen lite overkill då magen ju inte har blivit större alls, men jag mår så himla illa a minsta lilla tryck på den och kan inte knäppa några va mina byxor utan att vilja spy typ. Och då jag skall på jobbintervju nästavecka började jag få lite panik över vad jag skulle ha på mig.

Hade velat ha ett par jeans, men de satt inge skönt och skönt är viktigast :P Så det blev ett par svarta byxor som jag hoppas kommer ge mig jobbet ;)

Är helt sjukt trött efter dryga timmen på stan idag! Så det blir nog till att bädda ner sig framför tvn m alla hundarna snart. :) Annars är jag glad över att jag inte haft några missfärgade flytningar idag! :)

• malar87
    betula skrev 2011-01-31 19:17:12 följande:
    Idag köpte jag mina fösta gravidbyxor. Kändes egentligen lite overkill då magen ju inte har blivit större alls, men jag mår så himla illa a minsta lilla tryck på den och kan inte knäppa några va mina byxor utan att vilja spy typ. Och då jag skall på jobbintervju nästavecka började jag få lite panik över vad jag skulle ha på mig.

Hade velat ha ett par jeans, men de satt inge skönt och skönt är viktigast :P Så det blev ett par svarta byxor som jag hoppas kommer ge mig jobbet ;)

Är helt sjukt trött efter dryga timmen på stan idag! Så det blir nog till att bädda ner sig framför tvn m alla hundarna snart. :) Annars är jag glad över att jag inte haft några missfärgade flytningar idag! :)
    Jag anvvänder leggins :D Va å köpte en tunika och tröja idag så nu väntar jag bara på att magen ska bli fetare :D
Svar på tråden BF september 2011