• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • IdaElinLivia040611
    Mliic skrev 2011-01-31 21:12:25 följande:
    Jag har mått sått så sjuuuukt dåligt i några dagar nu! Jag har mått illa ganska läge nu men det här slår allt!! Spydde första gången igår och kan knappt tänka på mat utan att få koncentrera mig på att inte kräkas.. Några tips? Går in i v 10 i morgon och trodde det skulle dala ut nu, men icke!
    Vecka 9 är den värsta veckan när det gäller illamående känslor. Högst halt av Hcg hormoner, sen blir det lugnare. Men vissa har otur och kan må illa till vecka 20 eller längre. Hoppas inte det är så för dig....
  • Flisan79
    RonjaLi skrev 2011-01-31 21:00:30 följande:
    Så har jag med och det är sura uppstötningar.
    Jag har två sorters, de som känns mer i halsen och sen de som känns typ i mellangärdet och kan göra riktigt jävla ont! Ibland strålar det ända upp i nyckelbenet!
    Kan man ha det åt andra hållet tro, alltså jag har ont rakt nedanför vänstra tutten och inget i mitten.
    M y skrev 2011-01-31 21:08:01 följande:

Hejhej alla,

Jag har så fruktansvärt ont i huvudet. Har haft det i flera dagar nu,det kommer och går. Blodtrycket är något lågt,antar att det är därför då jag sällan har ont i huvudet annars.

Fler med huvudvärk?

jag hade ont i huvudet flera veckor. Kanske mellan v 5 och 8. Det försvann samtidigt som illamåendet.
    RonjaLi skrev 2011-01-31 21:09:25 följande:
    När vi väntade sonen och gjorde ultraljud i v. 14 sa de att det var för tidigt att se könet. Det är inte ens lätt att se vid RUL i v.18-20.
    Fick samma svar på KUB i v 13 sist (mannen fick ju bara lov att fråga...) men har för mig att det finns en privat UL-läkare som påstår sig kunna se från v 14. Minns dock inte vem men det var någon stor UL-klinik.
  • skomakarfrun

Första dagen i skolan idag, så trött så jag knappt kunde koncentrera mig. Nu är jag så trött att jag mår illa, har inte kunnat äta annan kvällsmat än mackor. Suck detta kommer bli jobbigt...

• Mliic

Ja det hoppas jag inte:/ kanske är 1 vecka mindre gången då! För så kan det ju vara och det stämmer ju onekligen in på det!! Ja hoppas bara det försvinner snart!!

• NornaB
    M y skrev 2011-01-31 21:08:01 följande:

Hejhej alla,

Jag har så fruktansvärt ont i huvudet. Har haft det i flera dagar nu,det kommer och går. Blodtrycket är något lågt,antar att det är därför då jag sällan har ont i huvudet annars.

Fler med huvudvärk?

Japp, jag har också det!!!  skit jobbigt! Alvedon hjälper ju inte så mycket heller. 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Somnade framför tvn innan och vaknade precis. Lite så där lagom dum tid att sova middag känns det som. Nu behöver jag äta och gå ut m hundarna och sen hoppas jag somna om relativt enkelt igen. TRÖTT idag!

• DaniellaG

Det kliar så dant på mina bröst! kan det vara för att de håller på o bli större tro?

• M y
    Flisan79 skrev 2011-01-31 21:26:47 följande:
    jag hade ont i huvudet flera veckor. Kanske mellan v 5 och 8. Det försvann samtidigt som illamåendet.
    Jaha,då är jag inte ensam alltså. Fy va jobbigt, nu när illamåendet släppt så är det något annat...
    NornaB skrev 2011-01-31 21:29:19 följande:
    Japp, jag har också det!!!  skit jobbigt! Alvedon hjälper ju inte så mycket heller. 
    Nej, de har aldrig hjälpt mig mot någon värk... har Citodon hemma,men de kan jag inte ta pga barnet.
  • M y
    DaniellaG skrev 2011-01-31 22:15:17 följande:
    Det kliar så dant på mina bröst! kan det vara för att de håller på o bli större tro?
    ja,men det är inget jämfört vad magen kommer att klia senare (om du har otur)
  • hanna elise
    M y skrev 2011-01-31 22:19:22 följande:
    ja,men det är inget jämfört vad magen kommer att klia senare (om du har otur)
    Mina bröst, min mage och min rygg kliar nåt oerhört. Särskilt kvällstid.
Svar på tråden BF september 2011