• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • givinglife
    Flisan79 skrev 2011-01-31 17:45:20 följande:
    Måste bara fråga. Är ju ändå ganska många som läser här i tråden:

I morse vaknade jag med värk under vänster revbensbåge. Påminner om håll. Blev bättre när jag åt men kännts från och till under dagen. Spec när jag sitter ner så att det blir lite mosatObestämd. Påminner också om när man är höggravid och bebis pressar upp mot revben och innehåll.
    Har det av och till nu och även när jag väntade dottern.... innan jag själv visste att jag var gravid frågade jag en sköterska om råd på jobbet, hon småflinade och sa är du gravid . Så är det inte jättekraftig värk så gissar jag på helt normalt, men fick aldrig nåt svar på vad det var...
  • superlizza

Flisan: Jag tror det kan vara gaser, de kan kännas däruppe och om det går över så är det ju bra. 

• She is Me

Ang hjärtljud så har man i region Skåne riktlinje att inte lyssna innan v16, det går att höra tidigare men ibland kan det vara svårt att få in det. Jag fick prova att höra i v14+ förra gången och då var det precis att hon fick in två slag. tydligen så har det oroat många. När de inte hittat ljudet så de har satt denna riktlinje för att undvika onödig oro.

• Flisan79
    givinglife skrev 2011-01-31 20:06:21 följande:
    Har det av och till nu och även när jag väntade dottern.... innan jag själv visste att jag var gravid frågade jag en sköterska om råd på jobbet, hon småflinade och sa är du gravid . Så är det inte jättekraftig värk så gissar jag på helt normalt, men fick aldrig nåt svar på vad det var...
    Tack för svaret!

Googlar man hittar man mjältsjukdommar och annat som är mindre kul. Vi får hoppas på att det är normalt i stället
  • RonjaLi
    Flisan79 skrev 2011-01-31 17:45:20 följande:
    Måste bara fråga. Är ju ändå ganska många som läser här i tråden:

I morse vaknade jag med värk under vänster revbensbåge. Påminner om håll. Blev bättre när jag åt men kännts från och till under dagen. Spec när jag sitter ner så att det blir lite mosatObestämd. Påminner också om när man är höggravid och bebis pressar upp mot revben och innehåll.
    Så har jag med och det är sura uppstötningar.
    Jag har två sorters, de som känns mer i halsen och sen de som känns typ i mellangärdet och kan göra riktigt jävla ont! Ibland strålar det ända upp i nyckelbenet!
  • M y

Hejhej alla,

Jag har så fruktansvärt ont i huvudet. Har haft det i flera dagar nu,det kommer och går. Blodtrycket är något lågt,antar att det är därför då jag sällan har ont i huvudet annars.

Fler med huvudvärk?

• RonjaLi
    nasj skrev 2011-01-31 13:57:02 följande:
    Idag är jag i vecka 10+5 enligt bm.
    Imorgon ska jag på ultraljud för att se om den lever trots min blödning jag hade,är jättenervös. Sjukt nog räknar jag med att allt är ok, eftersom att jag fortfarande mår så himla illa,så skulle det visa sig att nått är fel,ja..känns inte som jag är beredd på det.
    En fråga,vet ni från vilken vecka man kan se könet på utraljud?
    Samma här!
    Fick ju en rejäl blödning för en vecka sen och har legat lågt här sen dess. Var först helt säker på att jag fått missfall men jag blödde bara en kort stund och gravsymptomen har ökat kraftigt!
    Ska också på ultraljud imorgon för att se om fostret är kvar och lever. Så nervös!

När vi väntade sonen och gjorde ultraljud i v. 14 sa de att det var för tidigt att se könet. Det är inte ens lätt att se vid RUL i v.18-20.
  • malar87

Jag funderar på att gå till en privat i gbg och göra 3d/4d ultraljud och kolla könet

• Mliic

Jag har mått sått så sjuuuukt dåligt i några dagar nu! Jag har mått illa ganska läge nu men det här slår allt!! Spydde första gången igår och kan knappt tänka på mat utan att få koncentrera mig på att inte kräkas.. Några tips? Går in i v 10 i morgon och trodde det skulle dala ut nu, men icke!

Svar på tråden BF september 2011