• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y
    hanna elise skrev 2011-01-31 22:22:16 följande:
    Mina bröst, min mage och min rygg kliar nåt oerhört. Särskilt kvällstid.
    Ajdå,inte roligt alls.

Själv lider jag alltid av något,är det inte värk så är det illamående och när nu det är borta ska man ha huvudvärk
    *grrrrr* Börjar bli rätt så trött på det här redan, med mina andra två mådde jag som gud fram till v 15 då de första symptomen kom. Börjar tro att det är tvillingar som inte kan enas om vad jag ska ha för besvär.
  • Flisan79

Mitt "nya" symtom är rapningar. Typ lastbilschaffis efter några öl.
    Kan ju ha med ömmheten runt magsäcken att göra kanske. Men herre Gud, hur mycket luft kan man produsera?

• betula
    Flisan79 skrev 2011-01-31 22:46:33 följande:
    Mitt "nya" symtom är rapningar. Typ lastbilschaffis efter några öl.
    Kan ju ha med ömmheten runt magsäcken att göra kanske. Men herre Gud, hur mycket luft kan man produsera?
    Haha

Det där har varit mitt bekymmer i veckor! Problemet är att jag typ inte kan rapa utan bara grimaserar i nåt fult i nåt försök att få ut luften den vägen. Sambon skrattar åt mig, men jag blir ju bara mer illamående när luften inte kommer ut som jag vill och sen så får den ta den långa vägen istället och det är väl inte jättekul alltid :P
  • M y
    betula skrev 2011-01-31 22:52:55 följande:
    Haha

Det där har varit mitt bekymmer i veckor! Problemet är att jag typ inte kan rapa utan bara grimaserar i nåt fult i nåt försök att få ut luften den vägen. Sambon skrattar åt mig, men jag blir ju bara mer illamående när luften inte kommer ut som jag vill och sen så får den ta den långa vägen istället och det är väl inte jättekul alltid :P
    "den långa vägen" hahahaha *asgaravar*
  • Astrogirl
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. 

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
  • betula
    Astrogirl skrev 2011-01-31 23:15:41 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. 

Beklagar! Massor av tankar och kramar till er! Gråt och låt sorgen ta den plats den behöver!
  • kantarellkisse
    Hej alla

Gud vad ledsen jag är för er skull... det är precis det jag drömmer mardrömmar om nu när det äntligen ser bra ut. Har också stirrat på den där skärmen och det är som att marken öppnar sig och tiden upphör att existera för ett tag. Givetvis håller jag tummarna för att det ska ta sig snart igen, det är så oerhört jobbigt att ha kämpat så mycket och sedan få lyckan borttagen i ett ögonblick. Kramar till er nu!
  • Astrogirl
    betula skrev 2011-01-31 23:18:46 följande:
    Beklagar! Massor av tankar och kramar till er! Gråt och låt sorgen ta den plats den behöver!
    kantarellkisse skrev 2011-01-31 23:29:46 följande:
    Gud vad ledsen jag är för er skull... det är precis det jag drömmer mardrömmar om nu när det äntligen ser bra ut. Har också stirrat på den där skärmen och det är som att marken öppnar sig och tiden upphör att existera för ett tag. Givetvis håller jag tummarna för att det ska ta sig snart igen, det är så oerhört jobbigt att ha kämpat så mycket och sedan få lyckan borttagen i ett ögonblick. Kramar till er nu!
    Tack betula och kantarellkisse. Läste i en annan tråd att de gjort en undersökning om hur fort det tar sig igen efter ett missfall och 50% lyckades inom en månad. Hoppas på den statistiken nu när vi får börja om igen.
  • katzon

Astrogirl: nej, åh nej!!! Usch vad jobbigt för er. Vi får tro på den positiva statistiken och tro att du snart är gravid igen! Vad fick dig att göra ett VUL? Kram på dig

• Flisan79
    Hej alla

Jag beklagar . Så otroligt tråkigt att det blev så här. Är nog allas mardröm i denna tråd.
    Tänker hålla alla tummar och tår på att din kropp nu fattat galoppen och att det tar sig direkt igen.
Svar på tråden BF september 2011