• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Astrogirl skrev 2011-02-01 06:35:44 följande:
    kantarellkisse skrev 2011-01-31 23:29:46 följande:
    Gud vad ledsen jag är för er skull... det är precis det jag drömmer mardrömmar om nu när det äntligen ser bra ut. Har också stirrat på den där skärmen och det är som att marken öppnar sig och tiden upphör att existera för ett tag. Givetvis håller jag tummarna för att det ska ta sig snart igen, det är så oerhört jobbigt att ha kämpat så mycket och sedan få lyckan borttagen i ett ögonblick. Kramar till er nu!
    Tack betula och kantarellkisse. Läste i en annan tråd att de gjort en undersökning om hur fort det tar sig igen efter ett missfall och 50% lyckades inom en månad. Hoppas på den statistiken nu när vi får börja om igen.
    Det kändes ju som ovanligt bra siffror ändå. :) Klart det tar sig inom en månad för er! Håller tummarna stenhårt!
  • v i r r a
    Astrogirl skrev 2011-01-31 23:15:41 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. 

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
    Å kära nån! Beklagar verkligen! Förstår om du tar paus från FL ett tag. Kram och hoppashoppas att det tar sig fort igen! 

• Skrutt74
    Astrogirl skrev 2011-01-31 23:15:41 följande:
    Hej alla

Var på ultraljud idag och tyvärr fanns där inget litet foster med klappande hjärta. Det fanns en fostersäck med ett foster som dött i v 7. Hade hoppats på att få se en liten krabat i v 10 med klappande hjärta och som kanske simmade runt lite, men magkänslan stämde tyvärr. Har fått remiss till Calanderska i Göteborg för skrapning, då det inte verkar som om kroppen stöter ut det på egen hand.

Hade försökt att förbereda mig på att vi kunde få detta tråkiga besked, men innerst inne hoppas man ju att magkänslan har fel och att det skulle finnas ett litet levande foster därinne. Har gråtit mycket idag, men känner att man behöver det.Gråter

Känns tungt att behöva börja om och försöka på nytt igen. Hoppas på att det kommer ta sig fort, precis som för dig Ernlia03, men då vi försökte i ett år innan det tog sig första gången så vågar vi inte ha för höga förhoppningar. Kommer nog hålla mig borta från FL ett tag tills mensen kommer igång igen efter skrapningen som jag hoppas jag får göra inom kort. 

Kram på er och håller tummarna för er alla! 
    Jag beklagar! Jag vet hur jobbigt det är med missfall och det är ju allas vår mardröm hela tiden efter plusset. Jag hoppas att du så småningom orkar ta nya tag och att ni snabbt blir gravida igen. Styrkekramar!
  • nasj

Astrogirl jag lider verkligen med dig,hoppas att ni snabbt blir gravida igen!!

Idag var jag och gjorde UL och trots blödningar och rosa flytningar,hade jag en vild parvel som låg och sparkade och var i vecka 10+5. Känns helt otroligt,jag blev så glad och den gulliga ultraljudsbarnmorskan bjöd då på besöketGlad

• betula
    nasj skrev 2011-02-01 11:41:25 följande:
    Astrogirl jag lider verkligen med dig,hoppas att ni snabbt blir gravida igen!!

Idag var jag och gjorde UL och trots blödningar och rosa flytningar,hade jag en vild parvel som låg och sparkade och var i vecka 10+5. Känns helt otroligt,jag blev så glad och den gulliga ultraljudsbarnmorskan bjöd då på besöketGlad
    Vad underbart nasj! Gu vad jag längtar efter att jag får se mitt lilla kryp sprattla runt!
  • Astrogirl
    katzon skrev 2011-02-01 07:50:27 följande:
    Astrogirl: nej, åh nej!!! Usch vad jobbigt för er. Vi får tro på den positiva statistiken och tro att du snart är gravid igen! Vad fick dig att göra ett VUL? Kram på dig
    Jag valde att göra ett VUL för jag inte hade haft några grav.symptom men än något ömma bröstvårtor på flera veckor. Tyvärr stämde magkänslan. Bara att ta nya tag.

Tack allihopa härinne för ert stöd. Håller tummarna för er allihopa
  • lyckligt gift

Astrogirl - beklagar verkligen, hoppas det tar sig snart igen. Håller tummarna för er :)

Vet inte riktigt hur detta ska sluta, har redan fått frågan om jag väntar barn??? Är ju för tusan bara i v.7 men hon som frågade sa att hon tyckte jag hade blivit bredare kring höfterna.

Och jag tror inte att jag har gått upp någonting heller men det är väl för att magen är svullen kanske?

Ska iaf försöka träna några dagar i veckan så man håller igång kroppen och sen återhämtar man ju sig fortfare efter graviditeten också.

Fler som har börjat få blickar eller rentav frågor tidigt i graviditeten??

Med dottern tror jag inte jag fick några frågor förrän vid v.15 tidigast..... kanske var senare också.

Linnéa 2008
  • Frka11

haha så hade jag förra veckan, mest i helgen...de bara kom å inte små rapar heller,lite smått pinsamt:)

såg att nån skrev om klåda oxå, för några veckor sen höll ja evigt på å bli tokig av att de kliade så sinnesjukt på mina bröstvårtor, men de lugnade sig efter 1v, smorde in dom,hjälpte lite som klådstillande.

• Vill bli fyra

Förra gången såg ingen på mig att jag var gravid trots att jag var i vecka 20. Dom jag då berättade för förstod inte alls var bebisen fanns. Men så är jag överviktig och hade gått ner en massa kilon i början av graviditeten så trots att jag fått mage var den som min fläskmage hade varit. Känner mig betydligt mer svullen nu. Jag har egentligen inga symptom alls ännu annars. Börjar känna mig lite smått nervös över det.

• pth

Första gången jag var gravid dröjde det eeevigheter tills det syntes att jag var gravid. Jag längtade efter att få en liten kula att visa upp. Andra gången fick jag frågan första gången i v. 9. Nu är det bara 9 månader sen senast och idag är första dagen på jobbet så jag tror att de flesta tänker att magen är "kvar" från förra graviditeten.

Denna dagen ett liv
Svar på tråden BF september 2011