• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lyckligt gift

Har redan börjat få mjölk, ett lätt tryck på bröstet så kommer det vit mjölk.... kul Rynkar på näsan 
    Hade väl kunnat vänta ett litet tag iaf. Allt sker verkligen mycket snabbare nu med andra barnet, för mig iaf.

Linnéa 2008
  • skomakarfrun

Min kompis hade klåda och hörde någonstans ifrån att det kunde bero på att fostret tillverkade testosteron

• rubin

Var och träffade läkaren idag angående att jag måste börja med Levaxin. Jag fick frågan om jag ville se på parveln, vilken dum fråga, självklart ville jag det. Det var en liten liten sak inne magen ca 7mm, med ett pickande hjärta Skrattande. Antar att jag fick ett VUL pga av läkarstudenten som var med och behöver se hur man gör, för det var inget jag visste innan så maken var inte med.

• Cornellia

Usch. Idag har jag gjort glukosbelastningstest eller vad det heter.

Det är nog det värsta jag gjort på länge, så dåligt som jag mått idag har jag aldrig mått tror jag!

Värdena var bra iaf, så nu kommer det inte hända mycket för mig förren RUL i mitten av mars, tur att jag har en liten bild på knyttet som jag kan kika på när jag börjar misstänka att det inte finns nån där inne!

• givinglife

Astrogirl: beklagar verkligen!
    Appropå statistiken så är jag en av dem som blev gravid direkt! De säger att med skrapning så återgår kroppen till normalt (med ägglossning, mens etc) lite snabbare.

• Nanna och Henke

Igår var vi iväg och skrev in oss hos barnmorskan och fick veta att jag är i v5+4 Skrattande
    Illamåendet blir ju inte direkt bättre och bättre men man hoppas ju på att det går över snart..
    Blåbär är något som jag redan fastnat för och har aldrig gillat blåbär så här mycket förut..
    Bröstmjölksdroppar kommer ut man trycker lite på brösten också.. ska det göra det så här tidigt? Förvånad
    Någon mer som har likadant?

• Ellebellebi2010
    lyckligt gift skrev 2011-02-01 12:47:58 följande:

Astrogirl - beklagar verkligen, hoppas det tar sig snart igen. Håller tummarna för er :)

Vet inte riktigt hur detta ska sluta, har redan fått frågan om jag väntar barn??? Är ju för tusan bara i v.7 men hon som frågade sa att hon tyckte jag hade blivit bredare kring höfterna.

Och jag tror inte att jag har gått upp någonting heller men det är väl för att magen är svullen kanske?

Ska iaf försöka träna några dagar i veckan så man håller igång kroppen och sen återhämtar man ju sig fortfare efter graviditeten också.

Fler som har börjat få blickar eller rentav frågor tidigt i graviditeten??

Med dottern tror jag inte jag fick några frågor förrän vid v.15 tidigast..... kanske var senare också.

Jag fick fråga 2 dagar efter jag plussat, tydligen såg jag så blek och trött ut.. Vilken jag var OCH är, får jag väl tillägga. Det är inte lätt att dölja att man mår p*ss, när man gör det HELA tiden, så jag har fått många frågor ja..
  • lyckligt gift
    Nanna och Henke skrev 2011-02-01 15:20:42 följande:
    Igår var vi iväg och skrev in oss hos barnmorskan och fick veta att jag är i v5+4 Skrattande
    Illamåendet blir ju inte direkt bättre och bättre men man hoppas ju på att det går över snart..
    Blåbär är något som jag redan fastnat för och har aldrig gillat blåbär så här mycket förut..
    Bröstmjölksdroppar kommer ut man trycker lite på brösten också.. ska det göra det så här tidigt? Förvånad
    Någon mer som har likadant?
    För mig kommer det också droppar av mjölk, och jag är i v.7 (6+4). Jag fick inte mjölk såhär tidigt i brösten med dottern så det var lite nytt för mig.
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-01 15:48:54 följande:
    Jag fick fråga 2 dagar efter jag plussat, tydligen såg jag så blek och trött ut.. Vilken jag var OCH är, får jag väl tillägga. Det är inte lätt att dölja att man mår p*ss, när man gör det HELA tiden, så jag har fått många frågor ja..
    Ja, det spelar ju också in och jag ser också verkligen blek och trött ut heeeeeela tiden.
    Linnéa 2008
  • lyckligt gift
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-01 15:48:54 följande:
    Ja, det spelar ju också in och jag ser också verkligen blek och trött ut heeeeeela tiden.
    Linnéa 2008
Svar på tråden BF september 2011