• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus

Hej!

Idag är man lite happy happy!

Fick söka gyn då jag fått en hemsk (vad jag trodde var) svampinfektion med klåda och brinnande känsla i underlivet. Visade sig inte vara något, testerna var negativa :/ Men doktorn var så söt och erbjöd mig ett VUL för att se att bebis var ok o herregud.. min bebis var ju STOR haha =) de där 18 mm såg ju jättestora ut o han sa att bebisen mådde finers och hade tickande hjärta =)

Fick med en bild som jag gått o kikat på..

Underbart med tanke på det VUL som gjordes förra veckan o där den doktorn då sa att han tyckte bebisen va liten o man såg knappt ngt o blah blah, helt väck var han, han menade att jag blev gravid samma dag som jag plussade.. kära nån...

Så nu är man iaf i vecka 9 och trots kli i murran (haha) så lever livet! :D

• Dior
    lyckligt gift skrev 2011-02-01 15:49:56 följande:
    För mig kommer det också droppar av mjölk, och jag är i v.7 (6+4). Jag fick inte mjölk såhär tidigt i brösten med dottern så det var lite nytt för mig.
    Jag är också i v7 (6+5) :)
  • N e m i
    lyckligt gift skrev 2011-02-01 12:47:58 följande:

Astrogirl - beklagar verkligen, hoppas det tar sig snart igen. Håller tummarna för er :)

Vet inte riktigt hur detta ska sluta, har redan fått frågan om jag väntar barn??? Är ju för tusan bara i v.7 men hon som frågade sa att hon tyckte jag hade blivit bredare kring höfterna.

Och jag tror inte att jag har gått upp någonting heller men det är väl för att magen är svullen kanske?

Ska iaf försöka träna några dagar i veckan så man håller igång kroppen och sen återhämtar man ju sig fortfare efter graviditeten också.

Fler som har börjat få blickar eller rentav frågor tidigt i graviditeten??

Med dottern tror jag inte jag fick några frågor förrän vid v.15 tidigast..... kanske var senare också.

Jag fick frågan igår på jobbet om jag har nått i magen... Förvånad Är nu 9+1. Väntar nu andra, men fick mage sent med 1:a tycker jag själv. Men det känns som att det är något där nere som inte går att dra in! Säkert lite svullen också. Har annars rätt platt mage.
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • Flisan79
    Hannabus skrev 2011-02-01 15:53:24 följande:
    Hej!

Fick söka gyn då jag fått en hemsk (vad jag trodde var) svampinfektion med klåda och brinnande känsla i underlivet. Visade sig inte vara något, testerna var negativa :/ Men doktorn var så söt och erbjöd mig ett VUL för att se att bebis var ok o herregud.. min bebis var ju STOR haha =) de där 18 mm såg ju jättestora ut o han sa att bebisen mådde finers och hade tickande hjärta =)

Fick med en bild som jag gått o kikat på..

Underbart med tanke på det VUL som gjordes förra veckan o där den doktorn då sa att han tyckte bebisen va liten o man såg knappt ngt o blah blah, helt väck var han, han menade att jag blev gravid samma dag som jag plussade.. kära nån...

Så nu är man iaf i vecka 9 och trots kli i murran (haha) så lever livet! :D
    Hade så en period förra grav, sved så in åt h-vete. Spec vid sex. Var så några veckor men sen gick det över. Tror det har med hormoner och torra slemhinnor att göra.
    Nu känner jag inte av det så mycket än men gubben känner av att mitt PH eller nåt är lite förändrat för det svider på honom i stället...hehe. Typ som att det är för starkt.

Grattis till bättre koll på pyret
  • Flisan79

Använde idag för första gången mina mammabyxor...skööööönt!

Enda negativa är att de framhäver magen och vi som inte berättat för familjen änDrömmer. Håppas kunna hålla på det tills efter KUB.

• N e m i
    hanna elise skrev 2011-01-31 22:22:16 följande:
    Mina bröst, min mage och min rygg kliar nåt oerhört. Särskilt kvällstid.
    Det finns något som heter graviditetsklåda. Men det brukar vara på händer och fötter det kliar. Mest på natten. Man kan lämna ett blodprov hos för att kolla om man har gallsyra i blodet. Har man graviditetsklåda är det en risk för barnet. Står dock inget om när i graviditeten det brukar komma. (läser i min bok Gravid)
  • nasj
    rubin skrev 2011-02-01 13:41:12 följande:
    Var och träffade läkaren idag angående att jag måste börja med Levaxin. Jag fick frågan om jag ville se på parveln, vilken dum fråga, självklart ville jag det. Det var en liten liten sak inne magen ca 7mm, med ett pickande hjärta Skrattande. Antar att jag fick ett VUL pga av läkarstudenten som var med och behöver se hur man gör, för det var inget jag visste innan så maken var inte med.
    En fråga,har du ätit levaxin tidigare el fick du reda på att du hade fel på sköldkörteln nu? Jag ska själv till läkaren på torsdag och få mina provsvar på sköldklörteln och njurar,är jättenervös,då min mormor och mamma har fel på sköldkörteln,blev lite orolig när jag hörde att levaxin ökar risken för cancer,sa läkaren nått om det till dig?Vet du om det finns alternativ om man inte vill äta levaxin?Sa de nått om det kan påverka fostret?
  • N e m i
    Cornellia skrev 2011-02-01 14:22:40 följande:
    Usch. Idag har jag gjort glukosbelastningstest eller vad det heter.

Det är nog det värsta jag gjort på länge, så dåligt som jag mått idag har jag aldrig mått tror jag!

Värdena var bra iaf, så nu kommer det inte hända mycket för mig förren RUL i mitten av mars, tur att jag har en liten bild på knyttet som jag kan kika på när jag börjar misstänka att det inte finns nån där inne!
    Hur mycket vätska fick du dricka? Jag kommer troligen få göra det eftersom sonen vägde 4700. Då vill dem utesluta grav diabetes. Blä!
  • Cornellia
    N e m i skrev 2011-02-01 17:31:51 följande:
    Hur mycket vätska fick du dricka? Jag kommer troligen få göra det eftersom sonen vägde 4700. Då vill dem utesluta grav diabetes. Blä!
    Två glas. Hoppas du slipper göra det lika tidigt som mig, jag tror att det hade gått betydligt bättre när värsta illamåendet släppt. Nu var det ju en riktig plåga att inte få äta på 12 timmar.
  • Cornellia
    Hannabus skrev 2011-02-01 15:53:24 följande:
    Hej!

Fick söka gyn då jag fått en hemsk (vad jag trodde var) svampinfektion med klåda och brinnande känsla i underlivet. Visade sig inte vara något, testerna var negativa :/ 
    Så hade jag oxå för några veckor sedan, för mig hjälpte det att byta ut min vanliga tvål mot intimtvål, och dessutom börja smörja underlivet med nån form av mjukgörare för underliv, försvann på några dagar.
Svar på tråden BF september 2011