• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    nasj skrev 2011-02-01 17:25:55 följande:
    En fråga,har du ätit levaxin tidigare el fick du reda på att du hade fel på sköldkörteln nu? Jag ska själv till läkaren på torsdag och få mina provsvar på sköldklörteln och njurar,är jättenervös,då min mormor och mamma har fel på sköldkörteln,blev lite orolig när jag hörde att levaxin ökar risken för cancer,sa läkaren nått om det till dig?Vet du om det finns alternativ om man inte vill äta levaxin?Sa de nått om det kan påverka fostret?
    Oj, att levaxin kan orsaka cancer hade jag ingen aning om! Det måste jag äta resten av livet ju... Förvånad
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-02-01 17:13:54 följande:
    Använde idag för första gången mina mammabyxor...skööööönt!

Enda negativa är att de framhäver magen och vi som inte berättat för familjen änDrömmer. Håppas kunna hålla på det tills efter KUB.
    jag har köpt 2 par mammajeans på tradera. Så sköna, men jag vågar inte ha på mej dem ännu. Av den anledningen att man ser mer gravid ut. 

Inskrivning på tisdag den 8 feb ( v 10 då). Funderar på att efter det berätta för chefen. Sen dottern. Men när vi berättat för henne så kommer det nog att vara officiellt. Svårt att begära av en som ska bli storasyster att inte få berätta.Skrattande
    Så om det går så väntar vi till efter v 12 med att säga ngt till dottern och övriga familjen. 
  • RonjaLi

Astrogirl - Så ledsen för din skull

nasj - Vad roligt!

Var ju också på ultraljud idag och det visade sig att jag inte alls fått missfall för där fanns en dryga två cm livlig en som vände och vred på sig

• betula
    RonjaLi skrev 2011-02-01 17:54:14 följande:

Astrogirl - Så ledsen för din skull

nasj - Vad roligt!

Var ju också på ultraljud idag och det visade sig att jag inte alls fått missfall för där fanns en dryga två cm livlig en som vände och vred på sig

Vad härligt! Blir så glad att höra om alla livliga små! :)
  • IdaElinLivia040611

är så trött så jag tror jag avlider snart. Är som en zombi på jobbet, vill bara att tiden ska gå så jag får åka hem igen. Och illamåendet som visserligen är bättre vägrar släppa. Vecka 10 nu så bara att hålla ut, snart snart blir det bättre.

• Flisan79

OK, what the hell, her goes.....Skäms

Vi pratar ju så öppet här så slänger väl ut nästa pinsamma problem. Hemorojder! Någon expert? Fick en vid varge grav/fl så jag har nu två som kommer och går. Eftersom att jag såklart fick lov att öppna min stora mun och skriva "min mage fungerar fint" har jag såklart blivit hård och därav fått lite mer aktiva hemorojder. Det gör ont och kliar så man blir tokig. Inte det roligaste ställe att klia på ofentligt direkt. Räcker ju med att man nu rapar hej vilt utan att tänka på det och tanten bakom i kön som senare ger en blick typ "folk är så ouppfostrade nu för tiden".

Så, någon som provat typ AC3 eller liknande. Får man använda dessa under grav? Lär ju inte bli bättre med tiden heller. Får väl ytterligare en under denna grav.

• RonjaLi
    Flisan79 skrev 2011-02-01 18:23:27 följande:
    OK, what the hell, her goes.....Skäms

Vi pratar ju så öppet här så slänger väl ut nästa pinsamma problem. Hemorojder! Någon expert? Fick en vid varge grav/fl så jag har nu två som kommer och går. Eftersom att jag såklart fick lov att öppna min stora mun och skriva "min mage fungerar fint" har jag såklart blivit hård och därav fått lite mer aktiva hemorojder. Det gör ont och kliar så man blir tokig. Inte det roligaste ställe att klia på ofentligt direkt. Räcker ju med att man nu rapar hej vilt utan att tänka på det och tanten bakom i kön som senare ger en blick typ "folk är så ouppfostrade nu för tiden".

Så, någon som provat typ AC3 eller liknande. Får man använda dessa under grav? Lär ju inte bli bättre med tiden heller. Får väl ytterligare en under denna grav.
    Jag har provat AC3 och det funkade jättebra! Visserligen hade jag bara analklåda (fan vad det låter   ) men det ska ju lindra hemorrojder. Bara att fråga på apoteket om du får använda det under grav. Men eftersom man inte förtär det borde det väl inte vara någon fara?
  • betula

Tusan nu fnissade jag åt era bekymmer, skall se att jag är den som imron sitter här och skriver om både hemorojder och analklåda. ;)

Har tack o lov ingen erfarenhet utav det,s å jag har inga tips att ge, men hoppas det snart blir bättre!

Annars har det varit en ganska s jobbig dag idag, trött och illamående så det känns som jag bara vankat runt som en zombie hela dagen. Hundarna undrar om vi aldrig skall ta o hitta på nåt och de får nog klara sig utan engerad matte idag är jag rädd för.

• Längtan81

Så tråkigt astrogirl! Blir så ledsen för er skull, hoppas ni snart plussar igen!

Angående att levaxin skulle orsaka cancer så låter det väldigt märkligt då det är sköldkörtelhormon i tabletten, dvs det hormon man har brist på om man har hypotyreos. I så fall skulle det ge ökad risk för cancer om man hade normal sköldkörtelfunktion?

Är också hård i magen men hoppas jag ska slippa hemorrojder....

• Flisan79

Kan ju förklara att den första kom 3 veckor efter min första förlossning. Jag hade då inte skitit sen innan fl så ni kan ju ana hur kul det var. Typ som att föda ett till barn genom röven Skrikandes

Svar på tråden BF september 2011