• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Hannabus

Ni med hemorrojder, be om en remiss till kirurgen via vårdcentralen så kan ni få gummiband runt dem så de försvinner o slippa lida :) skadar ju på inget sätt bebis :)

• miqaw
    malar87 skrev 2011-02-01 20:26:53 följande:
    Ska jag va ärlig så har jag hellre ont i brösten än att må illa å spy
    Utan tvekan!!! Illamåendet håller jag under kontroll m åksjuketabletter tack o lov!
  • Flisan79
    Hannabus skrev 2011-02-01 20:37:31 följande:
    Ni med hemorrojder, be om en remiss till kirurgen via vårdcentralen så kan ni få gummiband runt dem så de försvinner o slippa lida :) skadar ju på inget sätt bebis :)
    hu, jag vet. Låter inte som ett kul läkarbesök. Varken att slänga upp röven eller gummiband mellan skinkorna.

Tänkte försöka mig på mindre extrema sätt först.
  • sockerslav

Usch, jag börjar bli nojig. Jag är aldrig nojig annars ju.

Mina symtom har helt försvunnit. Jag är inte alls lika trött, mina bröst är inte lika ömma. Jag känner ingen molvärk (har jag visserligen inte gjort nån gång, men i förra graviditeten var den olidlig...) Jag kände av domningar i händer och fingrar för ett tag sen så jag var hos arbetsterapeuten igår och fixade skenor till händerna eftersom det är samma krämpor som i förra graviditeten när jag hade karpaltunnelsyndrom.

Nu är jag orolig för att det är något galet. Ska ringa min BM imorgon.

Kanske har att göra med att en vän fick avsluta sin graviditet igår i vecka 21. Barnet var sjukt, med hjärtfel, kromosomfel och fel på lungorna.

• Flisan79
    sockerslav skrev 2011-02-01 20:55:46 följande:
    Usch, jag börjar bli nojig. Jag är aldrig nojig annars ju.

Mina symtom har helt försvunnit. Jag är inte alls lika trött, mina bröst är inte lika ömma. Jag känner ingen molvärk (har jag visserligen inte gjort nån gång, men i förra graviditeten var den olidlig...) Jag kände av domningar i händer och fingrar för ett tag sen så jag var hos arbetsterapeuten igår och fixade skenor till händerna eftersom det är samma krämpor som i förra graviditeten när jag hade karpaltunnelsyndrom.

Nu är jag orolig för att det är något galet. Ska ringa min BM imorgon.

Kanske har att göra med att en vän fick avsluta sin graviditet igår i vecka 21. Barnet var sjukt, med hjärtfel, kromosomfel och fel på lungorna.

Ja det låter som hjärnspöken. På tal om spöken har du väl läst tidigare diskutioner om spökveckorna. Kanske du hamnat i dem?
  • Chasingdreams

Jag är verkligen otroligt trött på illamåendet! Imorse kräktes jag för första gången. Vissa verkar tycka att det hjälper att äta. För mig är det dock ätandet som får mig att må illa! Jag har provat sea bands men de verkar inte hjälpa. Har ännu inte tagit åksjuketabletter, brukar bli så dåsig av dem. Man blir dock stressad av illamåendet och undrar hur länge det kommer hålla på. Är så jobbigt att inte kunna njuta av mat eller att inte ens kunna se andra äta utan att vilja kräkas. Det känns som om man åkt på en jobbig maginfluensa (dock utan diarré) som aldrig går över.
    Ursäkta mitt lilla utbrott, men jag känner mig desperat och ensam...

• sockerslav
    Flisan79 skrev 2011-02-01 21:02:28 följande:
    Ja det låter som hjärnspöken. På tal om spöken har du väl läst tidigare diskutioner om spökveckorna. Kanske du hamnat i dem?
    Nä, jag har inte läst på ett tag. Någon som vill ge en resumé?
  • SannaM
    Chasingdreams skrev 2011-02-01 21:16:30 följande:
    Jag är verkligen otroligt trött på illamåendet! Imorse kräktes jag för första gången. Vissa verkar tycka att det hjälper att äta. För mig är det dock ätandet som får mig att må illa! Jag har provat sea bands men de verkar inte hjälpa. Har ännu inte tagit åksjuketabletter, brukar bli så dåsig av dem. Man blir dock stressad av illamåendet och undrar hur länge det kommer hålla på. Är så jobbigt att inte kunna njuta av mat eller att inte ens kunna se andra äta utan att vilja kräkas. Det känns som om man åkt på en jobbig maginfluensa (dock utan diarré) som aldrig går över.
    Ursäkta mitt lilla utbrott, men jag känner mig desperat och ensam...
    Illamåendet är sjukt jobbigt, håller med! Jag har inte kräkts, men ibland önskar jag att jag kunde, för det är ofta bra nära... nu går jag istället omkring och mår ständigt pyton. Det går över tillfälligt när jag äter, men sen är det som att allt jag äter under dagen samlas i en klump och gör illamåendet än mer olidligt under kvällen. Nu mår jag SKIT.

Men, ja, på nåt vis klarar man det. Jag jobbar och genomför bra lektioner för mina elever, ledde spinning ikväll (trots att det tog emot att ta sig dit... även träning lindrar dock i stunden) och tar det lugnt så fort jag får tid. Är nog snarare rädd att jag kommer bli nojig när illamåendet försvinner...
  • SannaM
    NornaB skrev 2011-02-01 17:51:14 följande:
    Oj, att levaxin kan orsaka cancer hade jag ingen aning om! Det måste jag äta resten av livet ju... Förvånad
    Levaxin äter ju jag med. Det var Fertilitetsenheten som gav mig det just för att jag lättare skulle bli gravid och få en bra graviditet, så det är klart att det inte skadar fostret! Och alltså, levaxin innehåller ju bara sköldkörtelhormon, dvs. exakt samma sak som kroppen själv producerar om man inte har några fel på sköldkörteln, så i så fall ökar ju risken för cancer även utan levaxin... dvs. av kroppens eget hormon. Och det låter ju ologiskt!
  • Flisan79
    sockerslav skrev 2011-02-01 21:21:03 följande:
    Nä, jag har inte läst på ett tag. Någon som vill ge en resumé?
    Spökveckor är de veckor då symtomen försvinner och man inte hunnit få mage eller känna sparkar. Man kan då känna sig helt ogravid. Dessa startar ofta någon gång mellan v 9 och 12 och håller på tills man får nya symtom eller känner av bebis på annat sätt.
Svar på tråden BF september 2011