• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Astrogirl

Tack allihopa för allt stöd. Idag känns det hela mycket bättre. Grät nog ut det mesta igår. Har fått en tid hos gyn på Carlanderska på tisdag nästa vecka, men den dagen kan jag tyvärr inte så jag måste boka om. 

Jag har haft två nära vänner som fått missfall under det senaste året och båda ungefär i v 7, så det är skönt att ha några i verkliga livet att prata med också, även om FL också är toppenbra. Har även berättat för några på jobbet då jag inte började en fortsättningskurs i streetdance som fyra kollegor går på som de var väldig förvånade att jag inte anmält mig till. Hade ju hoppats jag kunnat komma med en positiv anledning till att jag inte anmält mig, men nu har jag ju ingen sådan anledning längre att inte gå. Vill bara få ut resterna nu, så man kan börja återhämta sig för att senare kunna börja om.

Ska passa på att äta mycket sushi, parmaskinka och dylikt under närmaste tiden och dricka lite gott vin på fredagkvällen nu när jag kan igen. Inte för att jag längtat efter det, men bara för att ha något gott eller en mysig kväll att se fram emot. Hoppas ändå att jag kanske kan hinna bli gravid igen så jag kan få en 2011-bebis. Kan ju hoppas iallafall. Glad Kram på er!

• M y

Astrogirl: beklagar och håller tummar att det ska bli en 2011 bebis hos er också. Lycka till Kram!

Flisan: fy starkas dig,kan bara tänka mig hur jobbigt det måste bara med homorojder. Själv blev jag sydd hela vägen uppifrån och ner så sköta magen va bara något jag vägrade göra.Så efter ca 3 veckor svimmade jag av smärtor som förstoppningen orsakat,fick läggas in och äntligen bajsa igen.Så jag kommer absolut prioritera mina toabesök framför allt annat och då menar jag tom amningen,för så där ont vill jag aldrig ha igen pga skit.

• Elinsmamma67

Undrar hur era män gjort? Följer de med på besöken hos BM?

• betula
    Elinsmamma67 skrev 2011-02-01 23:15:37 följande:
    Min vill m på alla möten, men blev lite osäker inför nästa då det blir gynstolen. Jag sa att han kunde gå ut då om han ville, men samtidigt... Skall han klara av att vara m på förlossningen bör han väl klara att sällskapa mig vid en vanlig gynundersökning kan man tycka? Hur ställer sig ni och era män till att ha dem m på gynundersökning?
  • Ellebellebi2010

Min man var med vid VUL:et, han stod vid huvudändan bara Dock vill jag inte ha med honom på möten med bm.

• MoonFlight

Vad jobbar alla med och hur går det att kombinera med illamående/kräkningar osv?

Själv kör jag taxi och kan lätt säga att det inte är det ultimata yrket när man mår illa, hulkar och håller på med kund i bilen...

Dessutom är jag travtränare med 6 hästar som måste skötas varje dag efter att man suttit i taxin i 10-12 timmar.

Är så trött på kvällarna att ungarna mina klagar att jag inte orkar leka med dom.
    Fast igår låg jag och halvdöd redan vid 17.30 tiden och ungarna sa snällt att dom skulle leka snällt i sina rum så jag skulle få vila... Dom är så snälla för att vara så små (3 och 4 år)

Dessutom är jag sååå hungrig men kan inte äta blir galen... Ska se om jag hittar vindruvor idag och försöka få i mig.

• She is Me
    Elinsmamma67 skrev 2011-02-01 23:15:37 följande:
    Första gången var han med vid inskrivningen och nått enstaka besök, plus VUL RUL1 och 2

andra gången var han bara med vid RULen

och denna gången kommer han vara med på KUB och RULen och ev nån gång och lyssna på hjärtat
    Google is my friend ♥
  • Nonkan82

Jag jobbar som kemist/lab ingenjör och har vanliga arbetstider (8-16) med flextid. Så jag kan komma nån gång mellan kl 7-9 på morgonen och gå mellan kl 15-17. Jätteskönt nu när man kan känna sig extra trött vissa dagar.

Som tur är har vi inte så många konstiga lukter här på jobbet och iof sig har jag inte varit alltför illamående. Har mest haft illamåendekänsla de dagar jag varit jättetrött och kanske inte ätit regelbundet.

Alla på jobbet vet att jag är gravid  (var tvungen att berätta pga att slippa hantera vissa skadliga lösningsmedel mm) så de har förståelse för att jag ibland måste sitta och ta det lugnt och äta en chokladbit (älskar den mörka med havssalt!)  eller så när blodsockret sjunker. Chefen har sagt att jag får vila så mkt jag behöver under dagarna.

• rubin
    nasj skrev 2011-02-01 17:25:55 följande:
    En fråga,har du ätit levaxin tidigare el fick du reda på att du hade fel på sköldkörteln nu? Jag ska själv till läkaren på torsdag och få mina provsvar på sköldklörteln och njurar,är jättenervös,då min mormor och mamma har fel på sköldkörteln,blev lite orolig när jag hörde att levaxin ökar risken för cancer,sa läkaren nått om det till dig?Vet du om det finns alternativ om man inte vill äta levaxin?Sa de nått om det kan påverka fostret?
    Jag har inte haft problem förut. Om jag inte varit gravid så hade jag inte behövt äta, men när man är gravid så går de efter andra gränsvärden och jag ligger marginellt under. Det kan vara skadligt för fostrets hjärnutveckling om man har för låga värden. Det är inte alls säkert att jag måste fortsätta efter graviditeten men kanske när jag blir 50 så behöver jag hjälpa den på traven. Hon sa inget om cancer.
    Jag skulle inte chansa och inte ta det om det behövs.
  • givinglife
    MoonFlight skrev 2011-02-02 06:28:42 följande:
    Vad jobbar alla med och hur går det att kombinera med illamående/kräkningar osv?

Själv kör jag taxi och kan lätt säga att det inte är det ultimata yrket när man mår illa, hulkar och håller på med kund i bilen...

Dessutom är jag travtränare med 6 hästar som måste skötas varje dag efter att man suttit i taxin i 10-12 timmar.

Är så trött på kvällarna att ungarna mina klagar att jag inte orkar leka med dom.
    Fast igår låg jag och halvdöd redan vid 17.30 tiden och ungarna sa snällt att dom skulle leka snällt i sina rum så jag skulle få vila... Dom är så snälla för att vara så små (3 och 4 år)

Dessutom är jag sååå hungrig men kan inte äta blir galen... Ska se om jag hittar vindruvor idag och försöka få i mig.
    Jag är sjukgymnast, det är ett helvete med illamåendet, nu börjar det dämpas lite och bara jag tar enlergigan på morgonen och ser till att inte bli hungrig så klarar jag mig hyfsat...

Igår var jag hos handkirurgen på bedömning eftersom jag redan fått carpaltunnel (nervinklämning i handleden som ger domningar, kraftnedsättning i fingrarna och i mitt fall även en del smärta i handleden). Det blir troligen operation under våren, men så länge jag har "bra stunder" under dagarna så kan vi avvakta... Idag blir det tillbaka och få individuellt utprovade skenor istället för låneskenorna jag lånat på jobbet....
Svar på tråden BF september 2011