• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • denovana

hej alla. Jag var inne för nån vecka sen och skrev lite. Sen höll jag mig undan från FL lite, står mkt om MF (inte just i denna tråden då såklart) och jag blev lite nojjig av att surfa runt. Nu är jag i v.7, och jag som var Så orolig i vecka 5 för att jag inte var illamående ångrar mig bittert! Fy fasen vad jobbigt det är att gå och känna att man behöver kräkas (fast det går inte) hela dagen lång!

Hur känner ni er? Jag mår illa hela dagen, fast jag har hört att det är morrgonillamående man ska ha. I wish...
    Sen har jag gjort privat VUL igår, och det gick bra, mitt första besök hos gynekolog någonsin och jag var ganska nervös, men samtidigt ville jag veta att det var bra såhär långt, och det var det.  

Tänkte också fråga er härinne vad ni gör mot illamåendet, har köpt sådana där sea-band, men de fungerar inte alls för mig! 

• v i r r a

Om det här med jobb och illamående... Jag har det nog ett rätt bra jobb för kräkningar Ett typiskt "kontorsjobb". Jag har spytt i papperskorgen på rummet en gång. Då var jag glad att jag hade stängt dörren och att jag inte träffade pappersinsamlingen... En annan gång ursäktade jag mig från ett möte, gick ut och kräktes, drack ett glas vatten, gick in på mötet igen och låtsades som inget men önskade att jag hade haft en tandborste med mig... Nu förtiden har jag både tandborste och kräkpåse i handväskan som jag har med mig överallt.

Många här verkar må illa utan att kräkas? Jag mår inte illa så ofta, absolut inte konstant, men när jag väl mår illa så spyr jag hejdlöst.

• skomakarfrun

Jag är student och sitter ner hela dagarna, kan äta något när jag vill och så. Det jobbiga är att jag pendlar till skolan med tåg och hamnar jag bredvid någon som har på sig parfym, luktar illa osv så är det en ren pina.

En till jobbig sak är att jag är så trött att jag knappt kan koncentrera mig på föreläsningarna dessutom är de fruktansvärt tråkiga.

Min sambo följer nog med på alla besök, det är vårat första barn och jag tycker det är skönt att även han hör vad BM säger.

Jag gick in i v 9 idag, läst att det är den värsta veckan. Hoppas på det för jag orkar inte ha det såhär länge till. Men jag ska inte klaga, seabanden hjälper mig så jag är knappt illamående alls.

• IdaElinLivia040611

Jag jobbar på SATS som receptionist och säljare. Det går ok att jobba men jag är så trött. Ingenting är roligt. Vill bara ligga hemma  sofan och vänta ut detta tillstånd så att jag kan börja leva igen. Tror det är en lite kille därinne, har två tjejer sen innan och jag kan inte minnas att jag mådde så här dåligt. Hoppas hoppas att det snart går över. Illamående hela dagarna, igår kräktes jag sent på kvällen helt plötsligt. Så morgon illamående är det icke. Ja ja, någonting underbart komer ut av detta så man får försöka härda ut även om jag kan ligga i sängen och gråta hejdlöst ibland.

• Flisan79

Vid barn nr 1 var min man med på så gott som alla besök. Vid barn 2 var han med på RUL/KUB och några besök. Denna gång blir det nog mest KUB/RUL, kanske något besök. Men det handlar ju mycket om att han tar hand om flickorna och att jag känner mig så mcyket tryggare i mig själv. Hade jag velat hade han nog följt med varje gång

Ang jobb så har jag varit föräldraledig tom denna vecka. Minstingen har nu skolats in. Tyvärr har jag inget jobb att återgå till så här är det jobbsök som gäller. Håller ju på att med kreativa saker som tatuering, illustration, konst och mode. Inte det lättaste att försörja sig på innan man fått in en fot någonstans. Vi får se hur det blir. Kanske tar ett knegarjobb nu under grav eftersom att det bara är en kortare period.

• Flisan79
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-02-02 10:29:57 följande:
    Jag jobbar på SATS som receptionist och säljare. Det går ok att jobba men jag är så trött. Ingenting är roligt. Vill bara ligga hemma  sofan och vänta ut detta tillstånd så att jag kan börja leva igen. Tror det är en lite kille därinne, har två tjejer sen innan och jag kan inte minnas att jag mådde så här dåligt. Hoppas hoppas att det snart går över. Illamående hela dagarna, igår kräktes jag sent på kvällen helt plötsligt. Så morgon illamående är det icke. Ja ja, någonting underbart komer ut av detta så man får försöka härda ut även om jag kan ligga i sängen och gråta hejdlöst ibland.
    Har också två flickor. Mår inte sämre denna grav än tidigare men körde "ringtricket" igår och enligt ringen blir det en pojke . Tiden får utvisa om det stämmer.
  • She is Me

Jag mår bra trallalalal....  Solig mitt illamående är borta, inget kli i brösten, magen är där svullen men utan nån värk, och jag antar att det är bra....  tänker inte tro något annat! Hjärta tre veckor till KUB - Längtar!

skickar över lite positiv energi till er andra, hoppas det hjälper.... 

Google is my friend ♥
  • neckis

Jag jobbar som personlig.ass. Tvis jätte bra, men ibland är det långa pass och jag blir väldigt trött. Är mycket sugning av luftvägar och är orolig att jag ska bli kännslig för det snart. Jag vll ju inte stå och hulka medand jag försöker hjälpa en annan människa :( Dessutom är det hjälp med intimhygien och toalett hjälp, och jag är kännslig för lukter. Det är jobbigt när den andra assen (vi är alltid 2) vill ha kaffe, fy vad det luktar. haha. Dom sista dagarna har jag inte kännt av så mycket av illamående eller ömma bröst, så då blir jag nojjig att jag ska på MF. Men hoppas allt är som det ska. Det är fortfarande jobbigt med mat iaf, och jag känner mig alltid mätt. Är det nån av er som har någon blogg? vore kul att följas åt :) min är www.neckis.blogg.se

• Vill bli fyra

Jag blev av med mitt jobb i november. Arbetsbrist. Så jag letar nytt medan jag är hemma med sonen. Känner ju fortfarande inte av något illamående dock så jag har inga problem än. Skulle vara skönt att slippa de värsta symptomen den här gången.

• She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-02 10:53:32 följande:
    Har också två flickor. Mår inte sämre denna grav än tidigare men körde "ringtricket" igår och enligt ringen blir det en pojke . Tiden får utvisa om det stämmer.
    åh ringtricket måste jag göra, jag har en påg och en tös sen innan, men så här dåligt som jag mått denna gången har jag inte mått med någon av dem....  e sugen på en gosse till, men tror att det är en tös, det återstå att se
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011