• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • She is Me
    Flisan79 skrev 2011-02-02 10:53:32 följande:
    Har också två flickor. Mår inte sämre denna grav än tidigare men körde "ringtricket" igår och enligt ringen blir det en pojke . Tiden får utvisa om det stämmer.
    Hur gör du ringtricket?  gjorde nu, och först var det jättetydligt pojke, men efter en liten stund så blev det cirkel... hm....
    Google is my friend ♥
  • Mliic
    She is Me skrev 2011-02-02 10:54:14 följande:
    Jag mår bra trallalalal....  Solig mitt illamående är borta, inget kli i brösten, magen är där svullen men utan nån värk, och jag antar att det är bra....  tänker inte tro något annat! Hjärta tre veckor till KUB - Längtar!

skickar över lite positiv energi till er andra, hoppas det hjälper.... 
    Vad härligt med lite positiv energi=) det behövs verkligen ibland!!

Jag har mått piss dåligt sen i lördags, jag har mått fruktansvärt illa och har varit så trött..
    Har till och med varit hemma från jobbet i 2 dagar.. för vad jag än gör så har jag mått illa, jag kan inte äta för då mår jag illa och äter jag inte så mår jag illa för det..
    MEN nu känner jag mig mycket bättre, hoppas det håller i sig!!
    Jag har också KUB test om 3 veckor och tiden kunde ju gå lite snabbare tycker jag=)
    Har inskrivning den 10:e och har då gått 10 fulla veckor + 2 dagar! Tänkte be BM och lyssna efter hjärtslag.. det vore så skönt att bara höra det.. Tror ni det går om jag har tur??
  • betula

Jag är arbetssökande, så det funkar ju ganska bra när man är illamående :P Dock känns det inte lika roligt när man funderar på föräldrapeng och så... :/ Skal på intervju nästa vecka och viss oro inför den finns med. Vill ju må på topp då liksom!

• She is Me
    Mliic skrev 2011-02-02 11:11:06 följande:
    Vad härligt med lite positiv energi=) det behövs verkligen ibland!!

Jag har mått piss dåligt sen i lördags, jag har mått fruktansvärt illa och har varit så trött..
    Har till och med varit hemma från jobbet i 2 dagar.. för vad jag än gör så har jag mått illa, jag kan inte äta för då mår jag illa och äter jag inte så mår jag illa för det..
    MEN nu känner jag mig mycket bättre, hoppas det håller i sig!!
    Jag har också KUB test om 3 veckor och tiden kunde ju gå lite snabbare tycker jag=)
    Har inskrivning den 10:e och har då gått 10 fulla veckor + 2 dagar! Tänkte be BM och lyssna efter hjärtslag.. det vore så skönt att bara höra det.. Tror ni det går om jag har tur??
    Tror det är lite tidigt att hitta hjärtljuden, men kanske,  jag fick lyssna i v14-15 förra gången och då lyckades BM bara få in två slag. Vet att i region skåne, har man som policy att inte lyssna innan v16, för att inte skapa onödig oro, om man inte lyckas få in ljuden... då bebisen ligger långt nere tidigare i graviditeten.
    Google is my friend ♥
  • betula

Tusan ja! Insåg nu att om precis 2 veckor så har vi kollat på den lille för första gången! Tid för KUB kl 10 den 16/2! Vad jag längtar!!

• dea

Hejsan alla !!!

Jag är så lycklig idag Glad. Idag har jag och min sambo fått se på lilla knodden som växer så fint i min mage. Är i v  10+2 så jag fick en tid nu för att ta blodprov för att se hur stor risken är om barnet har kromosmförändringar. Det provet tar  man ju inte  förrän i v 14. Lilla knodden är iaf 3,5 cm lång och ville först inte röra på sig men rätt som det var så sprätte den till och slog några kullerbyttor,då hann vi med och se hela knodden med huvud, 2 armar.2 ben och så det underbara lilla hjärtat som bultade så fint Hjärta fick faktiskt en liten tår i ögat när jag såg det Glad Annars så mår jag oförskämt bra,har kommit till spök veckorna nuFlört.

Ha d gott alla {#emotions_dlg.flower}

• hanna elise

Jag jobbar som församlingspedagog. Trivs hur bra som helst och det är inga problem med illamående, det är ganska lätt att gå undan. Mår mest illa på kvällstid och är så gräsligt trött.
    Ikväll jobbar jag kväll (har en grupp tonåringar som kommer till kyrkan på onsdagkvällar). Vi har planerat filmkväll så ingen kanske märker om jag tar en kort tupplur i soffan under fimen :) 

• LillaLilja

Hej igen!

Angående hur min sambo kommer göra vid besöken så får vi ta det som det kommer typ, för han jobbar 30 mil härifrån så han måste ju få ledigt en hel dag, gärna två då han har en bit att åka...
    Men han VILL vara med på alla besök, och jag försöker övertala han till att bara vara med på dom viktigaste.. Typ RUL och nu på inskrivningen..

På måndag ska vi på inskrivning och han ska med =) BM sa även att hon ska försöka lyssna på hjärtat, men hon sa att de var inte säkert att de hördes något..

Jag kanske är onormal, men jag är inge nojig alls.. Jag tror fortfarande inte att jag är gravid då vi hade alla odds emot oss, men magen växer så de tar jag som ett bra tecken..

• betula
    dea skrev 2011-02-02 11:33:55 följande:
    Hejsan alla !!!

Jag är så lycklig idag Glad. Idag har jag och min sambo fått se på lilla knodden som växer så fint i min mage. Är i v  10+2 så jag fick en tid nu för att ta blodprov för att se hur stor risken är om barnet har kromosmförändringar. Det provet tar  man ju inte  förrän i v 14. Lilla knodden är iaf 3,5 cm lång och ville först inte röra på sig men rätt som det var så sprätte den till och slog några kullerbyttor,då hann vi med och se hela knodden med huvud, 2 armar.2 ben och så det underbara lilla hjärtat som bultade så fint Hjärta fick faktiskt en liten tår i ögat när jag såg det Glad Annars så mår jag oförskämt bra,har kommit till spök veckorna nuFlört.

Ha d gott alla {#emotions_dlg.flower}
    Asså jag blir inte klok på detta! Du har bf dagen innan mig, 1/9? men är en hel vecka mer gången än mig? Jag är i v 9 + 4 enligt FL idag och har bf 2/9.

Vad underbart att få se den lille iaf! Jag får vänta två veckor till, men det skall väl gå skapligt fort hoppas jag. Nästa vecka har ja massor m saker jag skall göra iaf, så slipper jag gå hemma och rulla tummarna i väntan.
  • Mliic

Ok... kommer inte ihåg när jag fick lyssna sist.. det var senare än 10 i alla fall men det skadar ju inte att fråga!!

Testade ringtricket nyss med hårstrå och förlovningsring och gång nr 1 visade det tydligt cirklar, alltså en tjej.. sen testade jag igen med ett nytt hårstrå och då pendlade den tydligt så jag vet inte rikigt om jag tror på det!!

Svar på tråden BF september 2011