haptic skrev 2011-09-14 01:49:44 följande:
Ja, jag hoppas det. Känns långt borta ändå, men det är kanske mest psykiskt.
Zenobia skrev 2011-09-13 21:05:45 följande:
Men vilken bebis då och dra ut proppen men inte själv komma ut. Hoppas det kommer igång i natt då så du slipper igångsättning.
Ja har lite emot det där också, så ja hoppas ja inte går över annars får dom gärna öppna samma hål som E kom ut ifrån ist för att bli igångsatt.
Jag ska höra mig för om snitt ifall det verkar bli en lång process. Känns mer humant isf.Jag fick värkstimulerande dropp när jag födde sist, då kroppen stannade av preics innan krystvärkarna. Upplevde också en helt sinnesjuk smärta, men så kanske det är för alla? Vad vet man.
Thegran skrev 2011-09-13 21:16:54 följande:
Så var det för mig när jag väntade dottern. Vattnet gick en fredag kväll, men det kom inga värkar så på måndagen satte dem igång mig.
Det blev dock en snabb och rätt enkel förlossning. 3 timmar tog det från det att droppet sattes tills hon var ute. Visst gjorde det ont, men inte mardrömsont.
Skönt att höra! Det är det jag hoppas på mest. Att det ska kunna gå relativt snabbt ändå.
Jaha,då vet du precis vad för smärta jag pratar om. Ajajaaajjj! (Vill bara dö smärtan) Det var så för mig också,precis innan det var dags att krysta sa det bara "STOP" skönt ett tag men sen vet du ju själv. Vet du varför dina värkar stannade av? I vilken ställning föddes barnet i?
Jag frågar detta då just den här händelsen har gjort att jag nu är livrädd för att föda eller inte just föda utan att det ska bli samma sak igen. För min första förlossning va inget jämfört med den här. Jag drabbades utav värsta panikångestattacken och det vill jag inte uppleva igen,allra minst under en förlossning. Nu har jag fått gå på samtal pga min rädsla,får se sen om det har hjälpt något. I varje fall så gick vi igenom min förlossningsjournal från den gången och då fick jag det förklarat för mig( 6 år efter) att när ett barn som kommer ut i framstupa hjäsbjudning oftast orsakar att det blir stopp på värkarna,kroppens sätt att vila upp sig innan de ska ut kan man tycka själv. För att krysta ut ett barn som ligger så går knappt att jämföra med ett som ligger i framstupa kronbjudning. Inte var det någon som frågade om jag vill ha smärtstillande pga att värkarna kommer bli så kraftiga och varför i hela världen kunde de inte vänta på att det skulle komma igång av sig själv igen *morrar*