• M y

BF september 2011

Cornellia skrev 2011-08-26 16:05:51 följande:
    Gud va glad jag är!

Med lite tur så kommer vår vagn nästa vecka, blir helt enkelt spännande att se vad som kommer först, vagn eller bebis

Men det känns skönt att vagnen kommer nu ändå, jag trodde att den skulle komma i mitten av september, och då räknar jag kallt med att ha varit mamma i nån/några veckor.

Förstår att du är glad,jag väntar också på vår vagn som kommer nästa vecka... Läste mina mail precis och då hade de äntligen skickat ett  kollinummer och nu kan jag ha koll på den...den är på väg sakta men säkert man kan tro att den ska leveras från månen och inte Tyskland. Var kommer din ifrån?
  • M y
    blivanderoten skrev 2011-08-26 16:45:44 följande:
    va har ni beställt för vagnar?
    en Teutonia Cosmo, har haft en Mistral och en Prestige till mina barn och varit nöjd så denna gången kunde jag inte tänka mig annat än Teutonia. Men då vi planerar en till tätt efter den här har kommit är jag sugen på en Bugaboo Donkey till våren.
  • M y
    Mamma Tes skrev 2011-08-26 19:17:54 följande:
    Så otäck det låter med navelsträngsorolaps! Hade jag aldrig hört talas om. Med dottern gick vattnet i v 30+2 och hån låg neråt men inte fixerat. Blev inlagd då på specbb men ingen sa nåt om att navelsträngen kunde ploppa ut utan jag låg inne för risken att få en infektion och då blir det bråttom. Nu börjar jag ju också nojja att det ska hända nåt om vattnet går!
    Ja, det är otäckt med tanken på vad som kan hända... att en sån sak kan leda till att man förlorar sin bebis gör mig sjukt orolig. Försöker att inte tänka på det men det är lättare sagt än gjort. Nä,vi alla omföderskor med icke fixerade bebisar får hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Önskar alla i tråden en mysig fredagskväll,själv ska jag myska med ostbågar
  • M y

Hemkommen från förlossningen,skönt att det inte blir någon bebis inatt. Gick på toaletten innan ikväll och troserna va blöta och rosa (vita annars) så jag ringde in och de ville kolla så vattet inte har gått. Snacka om att man blir nervös med tanken på all snack om navelsträngprolaps här i tråden. Men det var inget vatten utan troligtvis slemproppen som tydligen kan vara väldigt vattnig Mina har alltid varit slemiga innan...

Inget roligt att åka in och höra en del vråla utav smärtan,nu är jag duktigt rädd.Känns som alla samtal ang. förlossningsrädslan inte hjälpt något alls.  

• M y
    Lindatmw skrev 2011-08-27 00:59:57 följande:
    Ja just det Liz, var uppmärksam så du inte får feber heller.Åh.. stackars dig som behövde höra allt det där då.. Ja jag kan ju inte säga att det inte är någon fara, för det hjälper ju inte ett dugg så klart..
    mm,så typisk att just jag skulle få rummet bredvid den som troligen lät mest på hela avdelningen men jag har ju varit med förr så jag vet vad som väntar mig oavsett kvällens upplevelse eller inte. Åh fy vad rädd jag var,tror fan att jag kommer hamna på pryket direkt efter att det här barnet är ute...nej,nu måste jag nog gå och försöka somna inget bra att sitta uppe och förstora upp allt.

Go´natt på er!
  • M y
    Lindatmw skrev 2011-08-27 01:19:03 följande:
    Jag tror nog inte du gör det, men det kan självklart vara en bra idé att gå och prata av dig om du upplever att det känns så fruktansvärt. Hoppas du kan sova och inte fastnar i rädslan. Ordet Fear betyder False Evidence Appearing Real. Försök fokusera på det. Och så det här "Fear knocked on the door. Faith opened and no one was there"
    Kram på dig

Nej,det tror inte jag heller men ibland när ångesten tar över helt så känns det så (tyvärr) Har varit och pratat och har några tider kvar som tur är

Tack för de orden,ska skriva upp och lära mig utantill 
  • M y
    She is Me skrev 2011-08-27 10:02:52 följande:
    Ang vattwnavgång så var jag på föelossningen för att jag började få mkt värkar och då frågade jag om att läcka vatten. Då sa bm att när man är så långt gångna så har man så mycket vatten att man inte missar att vattnet går. Det är bara om man är prematur man kan ha små skvättar. Det skvättarna som kommer är flytningar som kan va luka tunna och rinniga som fostervatten. Men det är ju alltid bra att ringa och rådfråga om man är osäker el orolig. Här har värkarna slutat igen så vi får väl se när den kan bestämma sig för att komma den där tredje är en riktig lurig en
    Vad konstigt att din bm sa så där, för när jag väntade nr 1 gick mitt vatten men det forsade inte utan det var just små skvättar och det hela började hela tre dagar innan värkarna satte igång. Då var jag i v 40 + 1 
    När nr 2 skulle ut forsade det rejält och han var ute efter 5 timmar,så jag tror att det där med vattenavgång är individuellt.   
  • M y
    Liz skrev 2011-08-27 14:15:43 följande:
    Hej allihopa !

Åkte in till förlossningen vid 10. och visst var det vattnet som gått/går... rinner till lite då och då fortfarande också...  Så ska dit igen imorgon bitti om inte värkarna sätter fart innnan..

Har inga regelbunda förvärkar alls så det blir nog igångsättning...  men vem vet sånt hinner väll ändras...

Så snart har vi våran lillprins härHjärta
    Va kul,en bebis till som kommer Baby

LYCKLA till, hoppas allt går bra !
Svar på tråden BF september 2011