• M y

BF september 2011

Jennypenny83 skrev 2011-08-15 21:19:09 följande:

man får utnyttja de få rycken av energi som kommer, just nu fixar sambon te och choklad till mig, medans jag sitter i soffan... Så långvarigt var det ju inte :P Gud vad gott med blåbärspaj! MUMS!

Jag är faktiskt själv förvånad över hur pass bra det egentligen gick, när vi var på stan hade jag många sd och jag höll på att kissa på mig av trycket neråt...

Välkommen Monchichi2011!!    
    Vad är det för te? Halonbladste (funderar på att köpa och börja dricka imorgon)

Åh,tänk om jag ens kunnat gå på stan en runda Vi tog en runda på IKEA för två veckor sen,då fick jag åka rullstol sen dess vägrar jag sätta mig i den... folk blänger :-O och jag är inte den som skäms men där gick min smärtgräns. :-O 
  • M y
    She is Me skrev 2011-08-15 21:44:15 följande:
    V36+0 idag har varit hos bm, bebisen var så nära fixering man kan vara, blev lite förvånad då förra bara var ruckbar tills det var dags och det är ju vanligt att de inte fixerar sig när man är omföderska, jag hoppas det är ett gott tecken. Haft grymt tryck neråt idag så jag knappt kunnat stå el sitta. Bm skrev även sammanfattning och jag skrev vilket bvc jag vill ha, det får ju onekligen att förstå att bebisen snart är här.
    Måste pendla igen för min bästa kompis påstår att bebisen ska komma den 4e och att det är en flicka. Flicka kan jag gå med på men jag ser gärna att bebisen kommer innan vi flyttar. Varför ska tredje barnet vara så lurigt?
    När har ni flyttat färdigt? Visst var det nära K-stad och du skulle föda på CSK?

Ang nr 3, så har jag suttit och googlat hela eftermiddagen,de e visst kluriga och jag blir bara ner nojjig då de flesta typ inte vetat att det är på "G"... så som jag upplever det så tror jag nästan varje kväll att inatt händer det.
    melwin11 skrev 2011-08-15 22:01:07 följande:
    inlagd på bb för vattenavgång i 36+1.. väntar nu på värkar annars blir det igångsättning... inte så här jag föreställtmig allt... hoppas all ni tjejer mår bra! kram
    Åh, hoppas allt går bra för er. Lycka till!

• M y

Info från www.medbarn.nu

"  Är detta ditt andra eller tredje barn kan det vara bra  att ta sig till förlossningsmottagningen redan när det är ca 5 min mellan  värkarna för barnet kan komma mycket snabbare än du förväntar dig. "

Där ser man...   

• M y
    Jennypenny83 skrev 2011-08-15 22:51:49 följande:
    Ja, här gäller olika riktlinjer för omföderskor och förstagångsfödande, om när man får/ ska åka in. Just av den anledningen du beskriver ovan. Jag har dessutom fått veta att jag ska åka in mer eller mindre direkt när värkarna börjar eftersom jag hade en snabb fl med ettan. jag är glad för att vi bara har 15 min bilresa, men är rädd för att barnvakten inte hinner med eller nått...
    Jag måste fråga min BM en hel del imorgon, har inte träffat henne under hela sommaren ...undrar hur långt tid det hela kommer att ta *moahaha*
  • M y

Misstänkt havandeskaps förgiftning,massa sjukhusbesök, min yngsta började skolan mm Vilken vecka Men nu mår jag hyfsat bra och ska försöka ta mig till ett konditori med barnen. Hoppas alla får en trevlig helg utan alkohol

• M y

Jag har nu läst igenom ca 50 sidor i hopp om att bli trött och somna... hjälper tydligen inte.
    STORT Grattis till alla som fått sin bebis

Är i v 38 (37 + 4 ) tror slemproppen gick på måndan och det kom lite på tisdag sen ingenting. BM besök förgår och bebis har inte fixerat sig utan är fortfarande rörlig. Hon sa att ifall vattnet går så är det bara att lägga sig med rumpan högt och ringa ambulans. Då risken att navelsträngen faller ut är stor om man väntar nr 3. Så nu går ( läs kryper) jag runt och är orolig. Får ta något att äta och försöka sova.
    Hoppas ni andra sover skööönt!

• M y
    OoOoO skrev 2011-08-26 08:38:28 följande:
    Min trea är också fullt rörlig, men inte har min barnmorska sagt något om ligga med rumpan högt och ringa ambulans om vattnet går. Ändå diskuterade vi förlossning och jag sa att jag tror han kommer tidigare. Har så mycket förvärkar, blir snart tokig. I natt när jag vaknade vid tre hade jag hemsk "mensvärk" och förvärkar ofta(klockade inte) Somnade efter fem när sambon gått upp och sen var de borta vid halv sju när jag och barnen gick upp, sen dess har jag bara haft någon ibland.

Tror jag kanske ska ge mig på att packa väskan idag, kan vara skönt att ha den klar.

25 långa dagar till bf idag 
    Jag väljer nog att tro på min BM, då en bekant till mig råkade ut för detta för några veckor sen. Det hela slutade mer urakut snitt och det var minuter det handlade om för hennes bebis. Vet inte om detta gäller alla omföderskor men låter logiskt med tanken på att bebis huvud inte täpper till där nere.
    Sitter och letar i huvudet och har för mig att någon här i tråden varit med om detta,kommer tyvärr inte på vem bara...

17 dagar kvar till bf här
  • M y
    NornaB skrev 2011-08-26 09:25:54 följande:
    Jag va med om navelsträngprolaps med med min minsting ( som inte är så liten längre Drömmer ) Han va ruckbar på sista kontrollen dagen innan han föddes. Jag hade tur som va på sjukhuset pga värkar när vattnet gick.. Kommer navelsträngen i kläm är det bråttom! 
    Min barnmorska sa både denna och förra gången till mig att det är högläge med rumpan och ambulans som gäller om vattnet går.
    Min va fortfarande rörlig vid sista kontrollen, hoppas verkligen att  vattnet inte går denna gången! 

Stort grattis till Happiest!!!
    Skönt du skrev detta, så jag slipper tänka på "vem var det " hela helgen

Vi får verkligen hoppas att det inte blir så denna gången för någon av oss här,låter ju hur dramatiskt som helst.
  • M y
    OoOoO skrev 2011-08-26 09:30:13 följande:
    Nej vad läskigt, nu blir jag ju alldeles nojig, har fått för mig att det kommer börja med vattenavgång, denna gång som med första, andra är född i segerhuva. Båda var fixerade.

Har ju visserligen ganska långt till bf, men konstigt att min bm inte ens nämnt det. Ska inte dit förrän 8/9 nästa gång. 
    Som jag skrev till NornaB så hoppas jag att vi slipper,klart man blir nojjig som bara den.... jag tänker inte på annat nuflrtiden.
    Hur ska jag göra om jag inte är hemma tex? Om jag är på stan en runda själv och det händer? Ska jag ha en kudde i bilen ifall att mm
    Mina två har startat med vattenavgång och det gör ju inte direkt att man tror att  det ska bli så denna gången också.

*Håller tummarna att vi slipper *
Svar på tråden BF september 2011