• M y

BF september 2011

NornaB skrev 2011-09-05 18:16:26 följande:
    Håller tummarna att allt går bra i morgon!  När plockar dom ut han om det blir snitt? 
    Min lille är också helt vild, men jag tror han håller sig med huvudet neråt! Känner hur han borrar det nere i bäckenet! Inte skönt!!!!  Idag har han varit extremt vild! Har kommit mer slemmpropp idag och SD är som vanligt.. kommer och går. 
    Man går ju bara och känner efter och letar tecken nu. I morgon ska jag fördriva tiden med att fika med en vän jag inte träffat på länge! Blir tokig av att gå hemma! 
    Tack,jag vet inte vad jag hoppas på om jag ska vara ärlig. Är ju rädd för vanlig förlossning som jag skrev innan idag,alla samtal har inte hjälpt särskilt mycket. Men å andra sidan är jag rädd för snitt också,pest eller kolera alltså.Det görs nästa vecka så länge det redann inte satt igång,de ska kolla läget där nere också imorgon. 
  • M y
    tomtenisse skrev 2011-09-05 18:19:24 följande:
    Min bebis låg med rumpan ned för några veckor sedan. Vi gick på vändningsförsök, och de lyckades vända den snabbt, den har legat med huvudet nedåt sedan dess.
    Har den legat på tvären hela tiden eller har den ändrat sig till det nyligen?

Den har aldrig legat med huvudet särskilt långt ner,varit rörlig de senaste gångerna. Men idag låg han på tväran,alltså har han gott om plats och då är jag orolig att han vänder tillbaka även om de lyckas. Jag 10 dagar kvar till BF enligt SM,ÄL och KUB samt 17 enligt UL som görs i v 18.

Vilken vecka var du i när de gjorde vändningen? Hur ofta kollar BM så din ligger rätt nuförtiden? Är det din första? 
  • M y
    NornaB skrev 2011-09-05 18:40:40 följande:
    Finns ju för och nackdelar med båda. Men planerat snitt är ju bättre än akut i alla fall om det nu bli det. Men du ska se att det blir jättebra hur det än blir! 
    Kommer att tänka på dig i morgon nu ju!  Du får uppdatera oss när du vet!

Klart jag gör
    Hoppas nu verkligen att inget nytt "fel" dyker upp imorgon på UL. Fick se han för några veckor sen när de kollade placentans placering och tyckte han var så stoooor då redan,vad är han inte då imorgon?
  • M y

Grattis till era bebisar: JennyPenny, Sockerslav och sannaminaord (så söööt tjej)!

• M y

Läst fin förlossningsberättelse nu, Gud det låter ju som rena drömmen. Härligt.

• M y

På måndag om inte något händer innan har jag fått tid för snitt. Den här gossen ligger helt klart på tvären. Så nu ska jag ställa in mig på snitt, från att varit livrädd för vanlig förlossning pga min senaste till att acceptera att jag inte har något val nu känns jätte jobbigt för mig. Var redan ett vrak psykiskt pga kommande förlossning, detta överträffar allt och jag vet ej hur jag ska överleva tills på måndag.

• M y
    blivanderoten skrev 2011-09-06 13:43:15 följande:
    Det kommer gå jätte bra. Finns det ingen som du fick prata med där om din rädsla. Låter ju jätte jobbigt. 
    Nej,ingen. Läkaren var så kall då jag började gråta att jag hade lust att be henne både det ena och det andra..... Att de inte förstår en bättre,ingen medkänsla eller sympati för fem öre. Hon bara log och sa "men den kanske vänt sig tills på måndag" och vad hjälper det mig idag (tisdag)? Är så less på allt nu,vill bara det ska bli måndag och att han är i sin pappas famn när jag vaknar upp.
  • M y

Haptic: har varit hos min BM, bor i samma hus som MVC (alltid nåt) vi pratade lite och jag fick ett häfte om snitt. Men inte känner jag mig lugnare för det, hon är jätte bra men i mitt fall behövs någon proffs pga min rädsla och för att få en ny tid till en sån finns inte på kartan med tanken på den korta tiden kvar Så jag får snällt vänta på att det ska bli fredag ( ska på inskrivning då) och sen på måndag.

• M y

Velvet: Grattis, skönt att det gick bra.

Iryelle: Har pratat med min BM hon kunde inte göra något och BM från Specialvården har sa att jag kunde ringa till förlossningen ikväll då den som jag gått på samtal hos ang. min rädsla jobbar ikväll.

Smålandstjej: Tack

NornaB: Hoppas allt går bra, inte mycket jag kan göra själv åt det här eller paniken jag känner. Ut måste han ju.

Vet ni, när jag gick i korridoren på väg till UL hörde jag hur två städerskor beklagade dig över alla mammor på Neo avdelningen som fortfarande låg och sov, det va inte så på den tiden den ena utav de fick sitt barn förtidigt. De stod alltså där och beklagade sig över att det var släckt på rummen vilket gjorde att de inte kunde städa. Hallo, vad ska man annars göra innan kl 8 på morgonen om ens barn sover? Gud vilka människor det finns inom vården.

• M y
    blivanderoten skrev 2011-09-06 17:12:27 följande:
    Va är det för sjukhus det där egentligen?
    Haha,ja det kan man ju fråga sig. Ett sådant jag hatar att ha att göra med. Har dålig erfarenhet sen min graviditet,förlossning och eftervård med nr 2. Denna gången har de sköt sig OK så här långt men idag blev det för mycket bara... Vi hade eventuellt  planer på att föda i Lund men nu är det kört. De får bli på hemmaplan istället och så hoppas ja på bättre bemötande på fredag när jag ska skrivas in.
Svar på tråden BF september 2011