• M y

BF september 2011

She is Me skrev 2011-08-27 19:29:49 följande:
    My, hade gärna testa färdknäppen, men maken vägrar :-/

men va f**n :-O tala om för honom att det är hans uppgift att se till att bebis kommer ut,på samma sätt som den kom in

*suckar över tanken på att vi kvinnor inte klarar oss utan karlar*  
  • M y
    Dior skrev 2011-08-27 19:45:27 följande:

Han tycker att det känns skumt men vafan, han har det lättaste jobbet ju, vi har ju lite svårt för oss just nu men alla ställningar :D

Det viktigaste är ju att spermirna kommer in (ursäkta) sen vilken ställning man kör spelar inte s åstor roll . Jag som har fruktansvärd foglossning tycket det funkar bäst/minst smärsamt är  från sidan eller sängkanten med en massa kuddar under. Man får ju pröva sig fram fast jag tycker det är sjukt jobbigt är det värt det efteråt...man blir lite gladare efteråt och chansen ökar att bebis kommer
  • M y

Lovika 83: Grattis, så fin eran Nelia är och vilken lyx förlossning!

• M y
    blivanderoten skrev 2011-08-28 14:36:19 följande:
    Mitt vatten bara sipra ut med nr 1, det räckte med en vanlig binda när vi åkte in till förlossingen. I en värk sen på FL så kom kanske en dl på en gång. Och jag var i det normala spannet. 

Då är vi minst två då
  • M y

Nu har jag packat BB väskan...hoppas den kommer till användning SNART!

Min bebis håller på med något hemskt idag,känns som han skär i mig med något vasst. Jag skriket till av smärtan varje gång det händer,vad håller han på med? Ska han klippa upp mig inifrån? 

• M y
    Mamma Tes skrev 2011-08-29 14:44:04 följande:

Idag har jag haft så sjukt ont. Skulle åka och hämta dottern på dagis och då jag klev av bussen gjorde det så ont över blygdbenet, hela vägen ner mellan benen, mellan gården och upp över svanskotan. Jag kunde knappt gå! Fick gå sakta, sakta typ ett steg varannan sekund i dom några hundra meterna innan jag var framme. Vad kan det vara? Brukar ha denna smärta under dagarna också, känns som det trycker långt ner i magen och så gör det grymmeont över blygdbenet, båda höfterna och nertill i ryggen, inte mensvärksmärta utan ont på ett annat sätt. Det kommer och går under dagen så kan liksom stråla och ha sig i några sekunder och sen släpper det. Någon som har någon teori? Jag är ju omföderska så är ju inte säkert att huvudet kommer fixeras, men det känns ändå som att det kanske skulle vara huvudet som spökar på nåt sätt. I torsdags var det rörligt...

Jag har nu känt samma sak i tre dagar, idag när jag skulle till bilen kom jag 20 meter sen fick jag ringa sambon som fick komma och köra med mig till skolan för att hämta barnen. Min BM säger att det troligtvis är huvudet som kommer åt en nerv eller att man fått åderbrock. Igår kändes det mer som om bebis skar i mig inifrån,en skärande smärta men idag så trycker det bara och vänstra höften låser sig så det är närmast omöjligt att lyfta vänsterbenet och ta ett steg framåt. Min är inte heller fixerad så jag tror han håller på att sjunka ner och då kommer åt en nerv.

Nu är jag så trött på detta så det ska bli ett sant nöje att klämma ut bebis!  V 39 imorgon Kräks
  • M y
    Flisan79 skrev 2011-08-29 22:46:45 följande:
    V 39+0 idag och dagen jag var mogen för igångsättning. Dvs att jag ligger på bb just nu med en nykläckt tös på bröstet. Såååå skönt att det är över.

STORT Grattis ! Hoppas allt gick bra på förlossningen
  • M y

Lycka till mymy!

Vaknade 05.30 och var jätte hungrig, har inte ätit frukost sen jag gick på lågstadiet. Eller jo, men då ska det minst gå en timme efter att jag gått upp.

• M y

mymy: Grattis till lillkillen, skönt att det är över och att allting gick bra.

NornaB: mycket möjligt att det är en nerv, all sån smärta säger min BM kommer utav att de kommer åt en nerv de trycker på. Själv har jag ont på insidan av låren, som om någon sparkat mig mellan benen. Ja och så den där skärande smärta jag haft i flera dagar lång upp i livmodern,misstänker att han försöker skära sig ut

• M y
    NornaB skrev 2011-08-31 08:34:19 följande:
    Din smärta låter väldigt obehaglig... min är mest irriterande!! Idag har jag bara 10 dagar till BF.... Jag hoppas att jag inte går över tiden! Vill verkligen inte det! Tror aldrig min tråkiga barnmorska skulle gå med på nån hinnsvepning eller nåt sånt heller!
    Ja,ärligt talat så är den det samma man känner när axlarna ska ut...fy.

Jag har 13 dagar kvar enligt UL,annars 23 vilket jag inte tror på ett dugg med tanken på att jag skulle blivit gravid den dagen jag plussade och det gör man ju inte. Samt att jag hade stenkoll på ÄL.Min första kom i 40+3 och den andra 39+3 så nu går jag och hoppas på 38+3 vilket är imorgon

När kom dina? 

Svar på tråden BF september 2011