• M y

BF september 2011

Jag är också bitter idag,mest för att jag inte vet hur det här kommer att sluta... bebis ligger fortfarande på tvären. Magen ser helt sjuk ut och när den hickar känner jag det långt ut på höger sida samt att det gör jävligt ont när den får sin armbåge långt ner och kommer åt någon nerv.För inte kan ett huvud vara så vasst? Hoppas allt är över på måndag och att det blir snitt,annars blir jag galen om jag ska ställa om mig på att föda vanligt.
    En annan sak jag hoppas på är att det inte kommer igång av sig själv då både sambon och min mamma ligger och är sjuka,känner mig något orolig över att de är så utslagna båda två.

• M y

Gud va det kommer ut bebisar, missade visst att en till kommit till världen.

Grattis till dig också Veronica Nyberg,låter häftigt med en vatten förlossning.

Nu fattas det bara en som kommer i bilen och en icke planerad hemma

• M y

Renni och Molly: Var glada så länge de ligger så, gjorde min också innan den bestämde sig för tvärläge. Hoppas era små låter bli det och fixerar sig snart. Att bära ett barn på tvären är inte bekvämt ett dugg vill jag lova.

• M y

NornaB: Ska titta efter dig ifall mitt blir av på måndag.Förmodar att jag blir kvar ett par dagar. Vet du ifall man får ett enkelrum och om pappa får vara kvar om man blivit smittad?

• M y

nasj: Grattis!

Själv håller jag på att bli tokig, igår på UL visade det sig att han ligger med huvudet ner. Jo tack, trodde jag skulle döööö kvällen innan så som han höll på inne i magen. Men det var visst ingen garanti då han under tiden hon tittade vred och hade sig med huvudet som bara den. Så nu blir det inget planerat snitt utan jag får hoppas att han ligger rätt när värkarna börjar och så ska jag in med en gång så fort jag tror det startar eftersom man inte vet hur han kommer ligga. Så nu har jag en massa nya BM tider för att kolla läget varannan dag samt att det ändå kan sluta med akut snitt. Är just nu världens lyckligare, NOT!

• M y

Velvet: tack snälla du, ja jag är livrädd minst sagt. Mer rädd nu när jag vet att det kan bli akut men samtidigt kanske lika bra för då kanske jag inte hinner få panik och allt det där som du kände dom du skrev i ett tidigare inlägg. Sen hatar jag allt som har med nålar att göra, det är ju min värsta fobi.Sår och sånt blir jag svag i kroppen av att bara tänka på. Så med tanken på allt hoppas jag klart slippa allt det där. Det är just ovissheten nu som är jobbigast. Måste fråga dig en sak: på en skala från 1-10 hur ont gör det när de sticker en i ryggen? Fick du ligga på sidan eller sitta upp när du skulle få bedövning? När sätter de kateter innan bedövningen eller efter och om innan hur känns det? När tar de sen bort den? Hur mycket smärtstillande fick du med dig hem? Förlåt för alla frågor men jag är ett nervvrak och vill veta så mycket som möjligt ifall det nu blir snitt.
    Härligt att höra att du mår så bra, det ger mig lite lugn.

• M y

NornaB: Ja, jag sa till sambon att det är tur att han får ta hand om honom först när de plockar ut honom, annars tänkte jag han skulle få lite smisk för all besvär

• M y

Vimsan74: ja, en till i samma mindre roliga sits men roligt att man inte är ensam eller ja känns lite bättre när det finns någon mer med samma oro. Är ordinerad samma, samt en del extra BM besök just för att kolla hur han ligger. Jag har BF den 15:e enligt SM, ÄL och KUB men UL i v 18 säger den 23:e och få jag mer tror på den 15:e är jag ganska så orolig att det ska starta när dom med tanken på att detta är nr 3 för mig. Samt att få kommer det att gå ganska fort misstänker jag inte minst med tanken på att det gick ganska så snabbt med tvåan. Allt som allt tog det 6 timmar och få var jag ändå helt öppen efter 4 timmar, sen avstannade värkarna när han roterade till vidöppen hjässbjudning. Då fick jag sättas igång igen och det vill jag aldrig mer vara med om med tanken på att jag inte hade någon bedövning. När har du BF? Är det ditt första?

Svar på tråden BF september 2011