• M y

BF september 2011

NornaB skrev 2011-08-31 09:11:12 följande:
    Första kom 41+2, andra kom 41+3 och den tredje kom 40+1. Så jag hoppa på en tidig.. men jag kan ju lika gärna gå över..
    Förstår om du hoppas på 38 +3 Och att du inte tror på UL förstår jag. Det hade jag inte heller gjort när dom flyttar så mycket. Några dagar fram eller tillbaka, men inte mer. Jag hade 12/9 efter sista mens och fick 10/9 på KUB-UL och 11/9 på RUL så jag går på 10/9 så får vi se
    Jag är 38+3 idag  
    Det ser ut som du saknar en på 40+0 (hoppas på tidigare för din skull)

Det där med datum kvittar,de kommer när de själva vill om allt är som det ska vill säga. Det är mer psykiskt nu i slutet,varje dag räknas ... Min får komma när den vill,bara inte efter den 22:e september och jag vill INTE gå över 2 veckor för då är vi inne i Oktober. Nej,vilken hemsk tanke jag rös i hela kroppen...det är typ 4 veckor till :-O  
  • M y

Nu börjar jag känna mig levande igen,kl 3 på natten förrigår vaknade jag av att jag mådde jätte illa. Efter en stund började jag kräkas och höll på i en timme,sommnade sen och vaknade vid 7 med värsta huvudvärken någonsin. Sen fick jag diarre och vänstersidan av kroppen domnade bort,började sludra. Åkte in till sjukhuset,efter ett tag kunde de konstatera att jag fått ett migränanfall. Fick 2 st Citodon,det tags en del prover och CTG mm sen fick jag åka hem och sova. Sov bort nästan hela fredagen och idag känner jag mig mer som levande än ett vandrande lik. Fy va obehagligt,migränanfall som påminner om stroke anfall är inget jag önskar någon annan uppleva.

Har det kommit fler bebisar till världen?   

• M y

God morgon i tråden,

Jag sover ganska så bra faktiskt,vaknar bara när jag ska kissa och då är det morgon. Går in i v 39 omorgon och hoppas bebis vill komma denna veckan,barnen är hos sin pappa så det passar

BM besök idag,ska höra med henne om hon kan göra en hinnsvepning.

GRATTIS till alla nya bebisar som kommit i helgen !        

• M y
    NornaB skrev 2011-09-05 09:28:58 följande:
    My: Jag hoppas också på bebis denna veckan för barnen är hos sin pappa underlättar ju lite att inte behöva fixa barnvakt!

Tänk om det blir så att vi ligger där på förlossningen samtidigt eller springer på varandra uppe på BB i veckan ?

Fast jag börjar tror att min kommer nästa vecka igen och att jag kommer bli igångsatt,vet inte varför jag börjat tro så här men kan alltid hoppas då jag inte alls känner mig redo psykiskt.
  • M y

Hemma från BM och bebis ligger i tvärläge, UL imorgon kl 8.00 sjukt nervös och orolig nu 17 dagar kvar till BF :-O Vill inte vara med om att värkarna startar och det blir akutsnitt.

Någon som varit med /är om samma sak? Vet att det är en i tråden men minns inte vem. 

• M y
    Zenobia skrev 2011-09-05 17:28:45 följande:
    Vilken busig bebis,  kan dom vända den rätt då? Eller blir det planerat snitt.

Ingen anning om de lyckas eller om jag går med på det,beror på varför den ligger som den gör. De ska försöka kolla det imorgon. Men det lutar år snitt i vilket fall som helst,då den är så vild och jag är så långt gången undrar jag om jag vill gå med på ett försök,vem garanterar att den inte lägger sig på tväran igen?
  • M y
    NornaB skrev 2011-08-31 10:25:30 följande:
    40+0 kan jag gå med på, men inte senare Tungan ute Aja, det blir när det blir. Men manägnar mycket tid att tänka på det nu när det är så kort tid kvar!
    Hemska tanke att behöva gå 4 veckor till!! Hoppas du slipper det!
    Ska du föda på CSK?? 

Svarar 5 dagar efter Ja,det blir CSK men om jag nu ska föda eller de ska plocka ut hann återstår att se imorgon.
    Kändes lite riskabelt med Lund som jag sa i börja med tanken på att han inte var fixerad för två veckor sen, nu kommer det inte på tal med tanken på hur han beter sig där inne. 
  • M y
    M y skrev 2011-09-05 17:17:41 följande:
    Hemma från BM och bebis ligger i tvärläge, UL imorgon kl 8.00 sjukt nervös och orolig nu 17 dagar kvar till BF :-O Vill inte vara med om att värkarna startar och det blir akutsnitt.

Någon som varit med /är om samma sak? Vet att det är en i tråden men minns inte vem. 
    Inte ska det vara en glad gubbe i mitt inlägg, är inte glad det minsta här
  • M y
    hanna elise skrev 2011-09-05 18:02:05 följande:
    Kom på att vi glömt bort att köpa en babyvakt. Nån som har tips på en BRA babyvakt?

Vi har en från Topcom,den som fick "bäst i test" sen om den är bra återstår att se när vi har något att vaka över. Men den verkar OK.
  • M y
    Lindatmw skrev 2011-09-05 17:23:12 följande:
    Hej allihopa! Gårdagens förvärkar visade sig vara äkta vara och klockan 4.55 vaknade jag av en värk. Klockan 6.00 blev jag inskriven på BB och 8.19 kom han ut på en krystvärk, som inte ens barnmorskan var beredd på. Jag ska berätta mer detaljerat sen, just nu ligger vi kvar för att världens vackraste Leo andas lite för häftigt. Kram till alla!
    Åh,va härligt att det hela är över för dig.

STORT Grattis till er Leo,hoppas andningen stabiliserar sig snart.  
Svar på tråden BF september 2011