Lavish skrev 2010-12-28 16:41:32 följande:
Det har verkligen aldrig varit min åsikt att vissa inte får barn eller förlorar barn för att de skulle bli/vara dåliga föräldrar. Det har jag också förklarat tidigare i tråden.
Det är min övertygelse att livet har en mening. Pga min övertygelse gör jag ibland vissa ställningstaganden. Jag tolkade TS som en fråga och därför svarade jag vad mitt ställningstagande var i den frågan och varför. (Som inte enbart har med min tro om mening att göra).
Jag har iofs varit med om missfall men jag ska verkligen inte påstå att jag vet hur det är att gå barnlös en lång tid eller vara med om att förlora barn för det vet jag inte. Som jag skrivit upprepade gånger så vacklar jag redan. Jag är osäker på vad jag anser i frågan. Hur jag skulle påverkas om jag själv vore barnlös kan jag inte svara på.
Men menar du att jag aldrig ska uttrycka mina åsikter, att jag överhuvudtaget inte ska ha mina åsikter, eller att jag bara skulle undvikit att svara i den här tråden?
Att du kanske inte skulle ha skrivit i tråden. Dessa kvinnor (och jag) ÄR känsliga eftersom de (vi ) redan får så mycket skit från vänner och bekanta tom. Så.. man vil gärna slippa ta skit från någon grupp..tex.. från främlingar..som är anti till ens livsval..
Klart du har rätt till din åsikt. Jag har rätt till en jag med.
Men jag är ibland dålig på att uttrycka mig rätt och ibland sårar jag med, fast det inte är meningen. Oftast beror det på att jag formulerat mig dåligt. Men .. jag skulle aldrig säga som du sa -om jag tex visste att min bästa vän gjorde ÄD. Jag ser alla människor på FL som -jag betraktar de som individer och jag behandlar de precis som jag skulle behandla min bästa vän. Om någon inte är riktigt dum då-förstås. Jag försöker alltid säga saker som får andra att må bra och håller jag inte med så håller jag tyst och tar det med någon som INTE blir sårad-om jag nu måste vädra min åsikt-så ser jag till att någon inte blir ledsen av den.. jag försöker att vara så. Det är min strävan..