• Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar. Glad

• Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås
  • Millamittilivet

Sköönt o höra av er mer "erfarna" :) joo men precis, funkar det så funkar det. Det e väl det man säkert går o oroar sig för med. . Därför man funderar :)

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-05-11 14:46:09 följande:
    Sköönt o höra av er mer "erfarna" :) joo men precis, funkar det så funkar det. Det e väl det man säkert går o oroar sig för med. . Därför man funderar :)
    Ja men absolut. Vissa kanske tycker att amma ska man för det är bäst osv.. Då blir man stressad och kommer inte igång med det. Ersättning finns ju för en andledning och den funkar lika bra som amning. =)
    Så man får vara som dig funkar det så funkar det. =)

Går in i v.30 i morgon. Woho 10 veckor kvar mer eller mindre. Och så låg pyrets hjärtljud igår på 145 =)
    Vad låg era på sist ni var hos eran barnmorska?
  • Millamittilivet
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-05-11 18:55:23 följande:
    Ja men absolut. Vissa kanske tycker att amma ska man för det är bäst osv.. Då blir man stressad och kommer inte igång med det. Ersättning finns ju för en andledning och den funkar lika bra som amning. =)
    Så man får vara som dig funkar det så funkar det. =)

Går in i v.30 i morgon. Woho 10 veckor kvar mer eller mindre. Och så låg pyrets hjärtljud igår på 145 =)
    Vad låg era på sist ni var hos eran barnmorska?
    Joo precis :) .

Åh vad spännande tiden går fortare o fortare :D, snart såå!!!
    Tror min krabba låg på 135 sist, så han har hållt sig jämn men det är kraftiga slag som kommer ut, så det är positivt :), får se idag vad vi hamnar på.  .
  • EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-05-12 09:35:36 följande:
    Joo precis :) .

Åh vad spännande tiden går fortare o fortare :D, snart såå!!!
    Tror min krabba låg på 135 sist, så han har hållt sig jämn men det är kraftiga slag som kommer ut, så det är positivt :), får se idag vad vi hamnar på.  .
    Ja snart snart snart! :D är i alla fall 75 dagar kvar så sakta men säkert rullar det neråt. Jäklarns vilken vilding jag hade i natt! Den tryckte så mycket att jag trodde seriöst att det skulle komma ut en fot genom magen mig mig. Kändes lite udda. haha :D Börjar göra lite ont när den vänder på sig.

Vad hade lillen då i hjärtljud? :)
    Börjar mer tro på att vi får en till tjej, har bara den känslan =)
  • Millamittilivet

Joo men det värsta är att under dagen så är det alldeles för lugnt i magen, sen när man väl ska sova då vaknar den till liv, och som du säger det gör mer ont nu när det börjar bli trångt, känns nästan som om hela magen åker upp och ner :P .

Han höll sig till samma hjärtljud, så allt är bara bra :) . 

Ja skulle vara så  nyfiken om jag vore dig, haha, men det blir spännande när den väl ploppar ut och inge vet vare e ;) .

Det roliga är att nu när jag vet att det är en pojke, så ser man verkligen att jag har en pojkmage precis, bara en liten rund kula som sitter högt upp :P, så det kanske stämmer ibland haha.

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-05-13 11:43:26 följande:
    Joo men det värsta är att under dagen så är det alldeles för lugnt i magen, sen när man väl ska sova då vaknar den till liv, och som du säger det gör mer ont nu när det börjar bli trångt, känns nästan som om hela magen åker upp och ner :P .

Han höll sig till samma hjärtljud, så allt är bara bra :) . 

Ja skulle vara så  nyfiken om jag vore dig, haha, men det blir spännande när den väl ploppar ut och inge vet vare e ;) .

Det roliga är att nu när jag vet att det är en pojke, så ser man verkligen att jag har en pojkmage precis, bara en liten rund kula som sitter högt upp :P, så det kanske stämmer ibland haha.
    Min är även vild på dagen, haha men när man går och lägger sig är den som värst :D Galet!
    Ja det gjorde min med, höll sig på samma :)

Ja idag så är jag riktigt nyfiken och har till och med kollat tittuts hemsida, men det är bara 10 veckor kvar och det går fort. Sen så vill inte min sambo heller kolla. Så vi får se :D Riktigt spännande är det! Alla i min omgivning gissar hela tiden och det ska bli så kul att se vem som har rätt =D

Ja hehe stämmer ibland gör det nog ;) När jag väntade tove så sa alla att jag hade en typiskt killmage. Bara en kula och bakifrån så syntes inte magen. Samma nu :P
  • Millamittilivet

Hahaha jaa där ser man, men har ni klarat er såhäär långt, så tror jag nog ni klarar er ett litet tag till ;) tillochmed så en annan är himla nyfiken :D . . Hihi

• EmelieLinneaCaroline
    Millamittilivet skrev 2011-05-14 20:04:11 följande:

Hahaha jaa där ser man, men har ni klarat er såhäär långt, så tror jag nog ni klarar er ett litet tag till ;) tillochmed så en annan är himla nyfiken :D . . Hihi

Ja men precis så det här ska nog gå ;) Det går ju så himla snabbt ändå.
    ja och det är så kul att få se vem som får först av oss och om vi skulla hamna på förlossningen samtidigt! :D Hur roligt vore idet de? ;D

Vad heter du i förnamn har totalt glömt bort att fråga?
  • Millamittilivet

Hahaha, ja precis det kommer gå på löpande band där inne :P, men det vore lite roligt om alla hamna där efter varann :P .

Marilla heter jag serdu :)

• bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-05-16 10:25:34 följande:
    Hahaha, ja precis det kommer gå på löpande band där inne :P, men det vore lite roligt om alla hamna där efter varann :P .

Marilla heter jag serdu :)
    Jaa haha va kul om det blev så.. Men jag hoppas ju på att han kommer 2-3 veckor för tidigt ;D Vore skönt haha.. Då vet man i allafall att bullen är färdigjäst så att säga ^^ Bara för det så kommer han väl 2 veckor sent ;)

Har ni några tips på hur man kan "starta" förlossningen när det börjar närma sig sen? ;D Alla äldre pratar om att ricinolja har funkat för dom och att det är jättebra osv.. Men jag har hört att det inte alls är bra, så jag skippar nog det^^ Har ju redan fått värkar en gång som var jättekraftiga.. Fick åka till förlossningen och kolla.. Och det hade påverkat livmodertappen så den va bara 2,3 cm (skulle vara 3,5).. Men sen avtog det ju i alla fall.. Men det jag ville komma fram till var att det gjorde tillräckligt jävla ont ändå så man vill nog inte bli dålig i magen på samma gång haha!!

Men har beställt hallonbladste i allafall.. Någon som har provat? Ni som har fått barn tidigare tänkte jag :) Dom säger ju att det kanske inte direkt startar förlossningen men att man blöder mindre under och efter pga nåt med livmodern :P

Ge mig lite tips ;D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås