• Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar. Glad

• Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-05-16 12:07:29 följande:
    Jaa haha va kul om det blev så.. Men jag hoppas ju på att han kommer 2-3 veckor för tidigt ;D Vore skönt haha.. Då vet man i allafall att bullen är färdigjäst så att säga ^^ Bara för det så kommer han väl 2 veckor sent ;)

Har ni några tips på hur man kan "starta" förlossningen när det börjar närma sig sen? ;D Alla äldre pratar om att ricinolja har funkat för dom och att det är jättebra osv.. Men jag har hört att det inte alls är bra, så jag skippar nog det^^ Har ju redan fått värkar en gång som var jättekraftiga.. Fick åka till förlossningen och kolla.. Och det hade påverkat livmodertappen så den va bara 2,3 cm (skulle vara 3,5).. Men sen avtog det ju i alla fall.. Men det jag ville komma fram till var att det gjorde tillräckligt jävla ont ändå så man vill nog inte bli dålig i magen på samma gång haha!!

Men har beställt hallonbladste i allafall.. Någon som har provat? Ni som har fått barn tidigare tänkte jag :) Dom säger ju att det kanske inte direkt startar förlossningen men att man blöder mindre under och efter pga nåt med livmodern :P

Ge mig lite tips ;D
    Vart hittade du hallonbladste?:D lät spännande .. hihi. Har haft nå förvärkslikande hela helgen och idag är det inte alls roligt, tydligen så låg bebutten väldigt långt ner med huvudet, så man får hoppas att han stannar där ett tag till. . Den rackarn :)

hur mår du nu då?
  • bananiss
    Millamittilivet skrev 2011-05-16 15:36:27 följande:
    Vart hittade du hallonbladste?:D lät spännande .. hihi. Har haft nå förvärkslikande hela helgen och idag är det inte alls roligt, tydligen så låg bebutten väldigt långt ner med huvudet, så man får hoppas att han stannar där ett tag till. . Den rackarn :)

hur mår du nu då?
    Jag beställde på internet! Hete nåt med re-fresh.nånting... Kom hem dagen efter! Men man får bara dricka det från v 35 tror jag, men jag ska börja på lördag, då är jag 34 hela veckor gången (går in i v 35).. Tror de är ok :D

Oooj hoppas bebben vill stanna i magen en liten stund till! Men du kan nog slappna av för det skulle inte vara någon fara om den föddes nu :) Hoppas du mår bättre snart! <3

Förresten, jag skrev tidigare idag att jag inte tänkte testa ricinolja^^ Men jag har ändrat mig.. Hahah.. Min kompis har BF idag och vi åkte till apoteket för hon skulle köpa det.. Vi har hört massa nu som har provat det och det har bara funkat positivt så vi hoppas hon får värkar inatt!! Dessutom är hon helt förstoppad haha så hoppas det gör susen med det å.. :P

Joo nu mår jag bra! Det avstannde som tur var.. Ett tips är att lägga sig i badet, om det är "förverkar" och inte riktiga värkar så ska dom tydligen avta då.. Fick jag höra på förlossningen.. Det är ju inte superskönt med "mensvärk" gånger 20 :P
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • EmelieLinneaCaroline
    bananiss skrev 2011-05-16 12:07:29 följande:
    Jaa haha va kul om det blev så.. Men jag hoppas ju på att han kommer 2-3 veckor för tidigt ;D Vore skönt haha.. Då vet man i allafall att bullen är färdigjäst så att säga ^^ Bara för det så kommer han väl 2 veckor sent ;)

Har ni några tips på hur man kan "starta" förlossningen när det börjar närma sig sen? ;D Alla äldre pratar om att ricinolja har funkat för dom och att det är jättebra osv.. Men jag har hört att det inte alls är bra, så jag skippar nog det^^ Har ju redan fått värkar en gång som var jättekraftiga.. Fick åka till förlossningen och kolla.. Och det hade påverkat livmodertappen så den va bara 2,3 cm (skulle vara 3,5).. Men sen avtog det ju i alla fall.. Men det jag ville komma fram till var att det gjorde tillräckligt jävla ont ändå så man vill nog inte bli dålig i magen på samma gång haha!!

Men har beställt hallonbladste i allafall.. Någon som har provat? Ni som har fått barn tidigare tänkte jag :) Dom säger ju att det kanske inte direkt startar förlossningen men att man blöder mindre under och efter pga nåt med livmodern :P

Ge mig lite tips ;D
    Oj skönt att det inte blev värre för än så länge är den inte färdig bakad ;) Jag skulle få en sån panik om våran skulle vilja komma nu. Har med sammandragningar varje dag men dom är inte än så kraftiga så det är skönt!
    Tove kikade ut 3 dagar före beräknad och jag gjorde ingenting :P Dom säger att dom kommer när de är redo och att man inte ska stressa på. Ärligt så tror inte jag att man kan få igång det själv. Men det är bara prova alla vanliga knep sörru ;) Sex,springa i trappor,städa göra någor som är ansträngande =)
  • EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-05-05 09:06:56 följande:
    49 dagar kvar! de närmar sig med stormsteg:D
    Läste på din blogg att du har fått en snitt tid nu. Vad skönt för dig och vad roligt :) Inte alls långt kvar nu. =D
  • mmmiikaela
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-05-26 12:11:04 följande:
    Läste på din blogg att du har fått en snitt tid nu. Vad skönt för dig och vad roligt :) Inte alls långt kvar nu. =D
    jaa :D äntligen fick man tiden ;D 28 dagar kvar, wihooo :D
    son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • bananiss
    mmmiikaela skrev 2011-05-26 15:15:27 följande:
    Jag vill också veta ett datum :D Haha jag går säkert över tiden..
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • mmmiikaela
    bananiss skrev 2011-05-26 15:20:24 följande:
    Jag vill också veta ett datum :D Haha jag går säkert över tiden..
    haha =) de kan man aldrig veta :D:D
  • EmelieLinneaCaroline
    mmmiikaela skrev 2011-05-26 15:15:27 följande:
    och det kommer gå i raket fart. Månaderna bara flyger iväg :D Nervös? ;)

Ja jag måste med säga gud vad skönt med ett datum! Jag har ställt in mig på att gå över i alla fall så man inte blir besviken. Lika bra så ;D

Och ni alla vet ju vad ni får. Så jag dööör snart för jag är så nyfiken på vad det är för filur i min mage.
  • mmmiikaela
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-05-26 21:44:59 följande:
    och det kommer gå i raket fart. Månaderna bara flyger iväg :D Nervös? ;)

Ja jag måste med säga gud vad skönt med ett datum! Jag har ställt in mig på att gå över i alla fall så man inte blir besviken. Lika bra så ;D

Och ni alla vet ju vad ni får. Så jag dööör snart för jag är så nyfiken på vad det är för filur i min mage.
    ja hoppas de går fort :D jag är skit nervös, har ju aldrig opererats förut så är as nervös över det! men de ska nog gå bra :)
  • Ccarolina

Ser att ni följts åt ett tag men här har ni en till ung mamma som bor i västerås :)
    Är beräknad till 24 Juli och längtar som en tok!

Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås