• Millamittilivet

BF Juli - Unga mammor, Västerås

Nyfiken på om det finns fler "unga" som ska få sitt första barn i Juli här i Västerås, dels för att dela tankar och funderingar. Glad

• Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås
  • EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-05-27 21:17:50 följande:
    Ser att ni följts åt ett tag men här har ni en till ung mamma som bor i västerås :)
    Är beräknad till 24 Juli och längtar som en tok!
    Välkommen :) Samnma här längtar ihjäl mig snart! Dels för jag är så nyfiken på vad det är för filur i magen. Vi har ingen aning och vi kollade inte med våran första heller =) Spännande!

Vår lilla är beräknad till den 27e juli så vi är nära in på varandra =)
  • Ccarolina
    mmmiikaela skrev 2011-05-28 08:59:49 följande:
    haha blir väl så iaf natten före, måste ju vara fastande från 00 på natten så jag måste ju äta världens brakmåltid precis innan annars kommer jag va döende hungrig på morgonen sen:P o vi ska va på sjukhuset kl 7, så blir inte mycket sömn alls då :P

japp man är vaken, de är man alltid på planerade snitt, de är bara urakuta man söver :P
    haha ja :) men för mig går det inte att äta mycket samtidigt, tror magsäcken är helt ihoptryckt! hur mycket jag än vill äta så blir jag mätt på ingenting eller så får jag sitta och äta hur länge som helst, skit drygt.

okej, men det är ju skönt det :)
  • Ccarolina
    EmelieLinneaCaroline skrev 2011-05-28 11:56:01 följande:
    Välkommen :) Samnma här längtar ihjäl mig snart! Dels för jag är så nyfiken på vad det är för filur i magen. Vi har ingen aning och vi kollade inte med våran första heller =) Spännande!

Vår lilla är beräknad till den 27e juli så vi är nära in på varandra =)
    Tack :)
    vi tänkte inte heller kolla först men tillslut så tog nyfikenheten över haha. då blir det extra spännande för er när den lille tittar ut :)

ja då är verkligen nära, kanske att vi är på BB samtidigt :)
  • Ccarolina
    Millamittilivet skrev 2011-05-28 09:19:45 följande:
    Häärligt :D , välkommen in i högen ;)
    tackar :)
  • Ccarolina

jag har en liten fundering eller ja ganska många eftersom det är första barnet. men dels så undrar jag, de senaste veckorna har jag känt att han skakar eller vibrerar eller nåt liknande, vet inte hur jag ska förklara. är det nån mer som känt samma sak eller är han helt knäpp därinne?

och en sak till, vad ska ni ha med er i BB väskan? känns som att jag kommer glömma något.
    min lista ser ut såhär:

3 kortärmade bodies
    1 långärmad body
    1 par långbyxor
    1 par shorts
    mössa
    1 kofta
    1 pyjamas
    2 par strumpor
    tunn filt
    blöjor (eller finns det där?)
    napp
    maxi cosi

mjukisbyxor
    2 stora t-shirt
    tjocktröja
    stora sköna trosor
    amningsbh
    amningsinlägg
    stora bindor
    strumpor
    mjuka tofflor

shampo
    balsam
    tvål
    borste
    tanborste
    tandkräm
    ansiktskräm
    bodylotion

mobil+laddare
    kamera+laddare
    tidning
    godis

hur ser era listor ut? :)

• EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-05-28 16:43:29 följande:
    jag har en liten fundering eller ja ganska många eftersom det är första barnet. men dels så undrar jag, de senaste veckorna har jag känt att han skakar eller vibrerar eller nåt liknande, vet inte hur jag ska förklara. är det nån mer som känt samma sak eller är han helt knäpp därinne?

och en sak till, vad ska ni ha med er i BB väskan? känns som att jag kommer glömma något.
    min lista ser ut såhär:

3 kortärmade bodies
    1 långärmad body
    1 par långbyxor
    1 par shorts
    mössa
    1 kofta
    1 pyjamas
    2 par strumpor
    tunn filt
    blöjor (eller finns det där?)
    napp
    maxi cosi

mjukisbyxor
    2 stora t-shirt
    tjocktröja
    stora sköna trosor
    amningsbh
    amningsinlägg
    stora bindor
    strumpor
    mjuka tofflor

shampo
    balsam
    tvål
    borste
    tanborste
    tandkräm
    ansiktskräm
    bodylotion

mobil+laddare
    kamera+laddare
    tidning
    godis

hur ser era listor ut? :)
    haha samma här med att den får knäpp där inne. Har frågat alla mina vänner och dom har med kännt liknade. Magen vibrerar precis som du säger och det känns jätte lustigt :P Ska fråga BM nästa vecka när jag ska dit. Vad den gör därinne när det känns så. ;P

Din lista ser normal ut eller vad man ska säga. Jag packade onödigt mycket med Tove. För vi åkte hem samma dag eftersom inte min sambo fick sova kvar. Blir nog så den här gången om allt går bra.
    Så min lista ser nog mer ut så här:

2 bodysar
    mössa
    1 par byxor
    filt
    strumpor
    bilstolen

Till mig själv.
    Mjukisar
    skönt tröja/linne/ t-shirt
    strumpor
    trosor
    tandborste
    Toffsar
    Amningsbehå och inlägg.

Blöjor finns där men jag kommer nog packa ner i alla fall :)

Mobil+laddare
    kamera
    pengar
    och alla min mapp med alla blodgrupper.

Blev en hel del i alla fall, haha ;)
  • EmelieLinneaCaroline
    Ccarolina skrev 2011-05-28 16:14:32 följande:
    Tack :)
    vi tänkte inte heller kolla först men tillslut så tog nyfikenheten över haha. då blir det extra spännande för er när den lille tittar ut :)

ja då är verkligen nära, kanske att vi är på BB samtidigt :)
    Ja vi är så spända och nyfikna :)
    Har ingen aning om vad det är för allt är så likt graviditeten med tove så tror nästan att det blir en till tjej =)

Ja jag sa det vore kul om någon av oss ligger inne samtidigt! =)
  • bananiss
    Ccarolina skrev 2011-05-27 21:58:02 följande:
    mitt i smeten nästan, precis bredvid rudbecksparken om du vet vart den ligger? :)
    själv då? :) 
    Välkommen :)  Det är inte så att du är 92:a och går barn och fritid ? :D Min kusin hade en tjej i sin klass nämligen som hette carolina och skulle få barn i juli :) hihi.

Åååh nu vill jag att lillkillen ska komma ;) Komsi komsiii.. Fast nej. Mamma åkte till USA igår och kommer hem den 9:e.. Så han får väl stanna i magen tills hon kommer hem haha ;D
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • Millamittilivet
    bananiss skrev 2011-05-30 15:04:25 följande:
    Välkommen :) Det är inte så att du är 92:a och går barn och fritid ? :D Min kusin hade en tjej i sin klass nämligen som hette carolina och skulle få barn i juli :) hihi.

Åååh nu vill jag att lillkillen ska komma ;) Komsi komsiii.. Fast nej. Mamma åkte till USA igår och kommer hem den 9:e.. Så han får väl stanna i magen tills hon kommer hem haha ;D
    Ska du också ha med dig mamsen in till BB ? :D
  • Millamittilivet

Snart snart snart är det dags !! Undrar hur många småkillar det blir hihi :) . Hoppas ni vilar ordenligt nu !!!!

Svar på tråden BF Juli - Unga mammor, Västerås